Ποιος θα σκεφτόταν, ότι οι συνήθειες ενός 16χρονου θα μπορούσαν να καθοδηγήσουν τις επιχειρηματικές αποφάσεις ενός δισεκατομμυριούχου; Και όμως, ο Νικίλ Καμάθ, 38 ετών, αυτοδημιούργητος δισεκατομμυριούχος και συνιδρυτής της Zerodha, υποστηρίζει ότι οι νέοι είναι η πηγή έμπνευσης για κάθε φιλόδοξο επιχειρηματία.
«Μην αναζητάτε συμβουλές από τις προηγούμενες γενιές για να προβλέψετε τι θα κάνετε σε 20 χρόνια», δηλώνει ο Καμάθ. «Δείτε τι κάνουν τα παιδιά σήμερα, τι ενδιαφέρει έναν 16χρονο και τι μπορεί να θέλει σε 10 χρόνια».
Από την πρώτη του επιχειρηματική απόπειρα στην κορυφή
Η επιχειρηματική πορεία του Καμάθ ξεκίνησε ήδη από τότε που ήταν μικρός, όταν αγόραζε και πουλούσε κινητά τηλέφωνα στους συμμαθητές του. Αργότερα, εγκατέλειψε το σχολείο και δούλεψε σε τηλεφωνικό κέντρο, όπου στον ελεύθερο χρόνο του μάθαινε μόνος του πώς να επενδύει στο χρηματιστήριο. Αυτή η εμπειρία αποτέλεσε το θεμέλιο για την καριέρα του στον χρηματοοικονομικό τομέα.
Σύμφωνα με το CNBC, το 2010, μαζί με τον αδερφό του, ίδρυσε τη Zerodha, μια διαδικτυακή πλατφόρμα χρηματιστηριακών συναλλαγών με έδρα τη Μπανγκαλόρ. Σήμερα, η Zerodha εξυπηρετεί πάνω από 10 εκατομμύρια χρήστες και έχει εδραιωθεί ως μία από τις μεγαλύτερες πλατφόρμες της Ινδίας, ενώ η προσωπική περιουσία του Καμάθ υπολογίζεται σε 3 δισεκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με το Forbes.
Οι νέες γενιές καθορίζουν την κουλτούρα του μέλλοντος
Για τον Καμάθ, η επιτυχία συνδέεται άρρηκτα με την κατανόηση των αναγκών και των επιθυμιών των νέων. Όπως εξηγεί, οι μεγαλύτερης ηλικίας σύμβουλοι μπορεί να είναι αποκομμένοι από τις σύγχρονες τάσεις, καθώς «οι νέοι είναι αυτοί που διαμορφώνουν την κουλτούρα του μέλλοντος».
Τα δεδομένα επιβεβαιώνουν τη θεωρία του: Σύμφωνα με το Pew Research Center, σχεδόν οι μισοί έφηβοι είναι «σχεδόν συνεχώς» συνδεδεμένοι στο διαδίκτυο, με πλατφόρμες όπως YouTube, TikTok, Instagram και Snapchat να αποτελούν το επίκεντρο της ψηφιακής τους δραστηριότητας. Επιπλέον, έρευνα της McCrindle προβλέπει ότι η Γενιά Άλφα (γεννημένοι μεταξύ 2010-2024) θα διαθέτει αγοραστική δύναμη 1,7 τρισεκατομμυρίων δολαρίων και οικονομικό αποτύπωμα 5,46 τρισεκατομμυρίων δολαρίων έως το 2029.
«Κάθε οργανισμός, κάθε μάρκα, κάθε προϊόν απέχει μόλις μια γενιά από την εξαφάνιση», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Μαρκ ΜακΚρίντλ στον CFO Brew τον Μάιο.
Επιχειρηματική έμπνευση από τους νέους
Η ιστορία δείχνει ότι οι νέοι συχνά λειτουργούν ως πυξίδα για την επιχειρηματική καινοτομία. Ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ εμπνεύστηκε το Facebook από τις κοινωνικές συνήθειες των φοιτητών, ενώ ο συνιδρυτής του Pinterest, Ben Silbermann, δημιούργησε την πλατφόρμα με βάση την παιδική του αγάπη για τη συλλογή αντικειμένων.
Ο Καμάθ κλείνει με μία απλή αλλά δυναμική συμβουλή για τους φιλόδοξους επιχειρηματίες: «Κοιτάξτε μπροστά, αντλήστε έμπνευση από τους νέους και όχι από τους μεγαλύτερους».
Διαβάστε ακόμα
Reuters: Η Ελλάδα βγαίνει στις αγορές με 10ετές ομόλογο
Πολιτική θύελλα για τα €100 εκατ. του ειδικού τέλους ταφής απορριμμάτων
H γαλλική Engie επιχειρεί «μπάσιμο» στην αγορά ΑΠΕ των Αράβων
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα