Όλοι ξέρουμε τη British Airways, την American Airlines και την Emirates. Πρόκειται άλλωστε, για μερικές από τις πιο γνωστές αεροπορικές εταιρείες του κόσμου. Πλάι σ΄αυτές όμως, υπάρχουν και μερικές περισσότερο άσημες ή… περίεργες εταιρείες.
Πρόκειται για αεροπορικές, οι οποίες μεταφέρουν αποκλειστικά κατοικίδια ζώα ή έχουν αεροσυνοδούς με «καυτά» σορτσάκια ή προσφέρουν τη Βίβλο ή σου επιτρέπουν το κάπνισμα. Το CNN Travel συγκεντρώνει και παρουσιάζει κάποιες από τις εν λόγω περιπτώσεις.
Ας δούμε, λοιπόν, ποιες είναι:
Pet Airways
Ιδρύθηκε το 2009 στη Φλόριντα, με στόχο την αποκλειστική μεταφορά κατοικίδιων, όπως γάτες και σκύλους. Κάθε αεροσκάφος μπορούσε να μεταφέρει έως και 50 ζώα. Φυσικά, οι συνοδοί – ιδιοκτήτες απαγορεύονταν στην πτήση, καθώς η καμπίνα είχε προσαρμοστεί στις ανάγκες των ζώων, χωρίς δηλαδή να υπάρχουν καθίσματα για ανθρώπους
Η Pet Airways λειτούργησε για περίπου δύο χρόνια, εκτελώντας δρομολόγια από και προς 12 αμερικανικές πόλεις, ανάμεσα στις οποίες η Νέα Υόρκη, το Ντένβερ, το Σικάγο και η Ατλάντα. Το κόστος του εισιτηρίου κυμαινόταν από 150 έως 1.200 δολάρια, ανάλογα με το μέγεθος του κάθε ζώου.
Το 2012 ξεκίνησαν τα οικονομικά προβλήματα και οι ακυρώσεις πτήσεων έγιναν σχεδόν καθημερινότητα. Σε λίγους μήνες, η εκκεντρική εταιρεία είχε ρίξει τίτλους τέλους, αφού πρώτα μετέφερε συνολικά 9.000 κατοικίδια ζώα.
Hooters Air
Το 2002, ο Ρόμπερτ Μπρουκς, επικεφαλής της αλυσίδας εστιατορίων Hooters, απέκτησε την Pace Airlines, μιας εταιρείας τσάρτερ με έναν στόλο οκτώ αεροσκαφών, κυρίως Boeing 737. Το επόμενο έτος, αποφάσισε να τη μετονομάσει σε Hooters Air, όπως δηλαδή ονομάζονταν και τα εστιατόριά του.
Πέραν του ονόματος, όμως, έκανε και ορισμένες άλλες αλλαγές. Το ντιζάιν απέκτησε ένα ελαφρύ πορτοκαλί χρώμα, ενώ τη θέση των αεροσυνοδών πήραν γυναίκες, οι οποίες φορούσαν «καυτά» πορτοκαλί σορτσάκια. Άλλωστε, τη συγκεκριμένη ενδυμασία φορούσαν και οι σερβιτόρες των ομώνυμων εστιατορίων.
Η Hooters Air εκτελούσε δρομολόγια από και προς γήπεδα γκολφ ή παραθαλάσσια θέρετρα. Ωστόσο, ουδέποτε έγινε αρκετά επικερδής, με αποτέλεσμα να σταματήσει οριστικά τη δραστηριότητά της στις αρχές του 2006, όταν η αύξηση των καυσίμων κατέστησε ασύμφορη τη λειτουργία της.
The Lord’s Airline
Αυστηρά χωρίς αλκοόλ στην καμπίνα, με τη Βίβλο αντί για περιοδικά, αποκλειστικά ταινίες θρησκευτικού περιεχομένου στην οθόνη και το ¼ της τιμής του εισιτηρίου για τη χρηματοδότηση του αποστολικού έργου. Αυτά ήταν τα χαρακτηριστικά της The Lord’s Airline, η οποία ιδρύθηκε το 1985 από τον επιχειρηματία Ari Marshall.
Το σχέδιο ήταν τρεις εβδομαδιαίες πτήσεις από το Μαϊάμι προς το Ισραήλ και μια απευθείας πτήση προς την Ιερουσαλήμ. Ωστόσο, η νεόκοπη αεροπορική ουδέποτε κατάφερε να πάρει την απαιτούμενη άδεια από τις αμερικανικές αρχές, με αποτέλεσμα το όλο εγχείρημα να τερματιστεί πριν καλά – καλά ξεκινήσει.
Smokers Express & SmintAir
Το κάπνισμα στις πτήσεις είναι απαγορευμένο από το 1990 στις ΗΠΑ, αλλά οι William Walts και George Richardson, δύο επιχειρηματίες από τη Φλόριντα, επιχείρησαν να ανατρέψουν αυτόν τον κανόνα. Έτσι, το 1993 ίδρυσαν μια ιδιωτική αεροπορική εταιρεία, η οποία μαζί με μπριζόλες και μπέργκερ πρόσφερε δωρεάν τσιγάρο στους ταξιδιώτες. Ωστόσο, το project ουδέποτε έλαβε το πράσινο φως.
Το 2006, η ιδέα επανήλθε στο προσκήνιο από τον Γερμανό επιχειρηματία, Alexander Schoppmann, ο οποίος εικάζεται ότι κάπνιζε 30 τσιγάρα την ημέρα. Όπως και στην πρώτη απόπειρα, το εγχείρημα δεν κατάφερε να πείσει τους επενδυτές και να συγκεντρώσει τα απαιτούμενα κεφάλαια, με αποτέλεσμα το τσιγάρο στο αεροπλάνο να παραμείνει… απαγορευμένο
MGM Grand Air
Ιδρυθείσα το 1987, η MGM Grand Air ήταν η πρώτη υπερ-λουξ αεροπορική του κόσμου. Κάθε πτήση απαγορευόταν να έχει περισσότερους από 33 επιβάτες, παρότι η χωρητικότητα των αεροσκαφών ξεπερνούσε τα 100 άτομα. Χωρίς ουρές, check-in ή αναμονή για τις βαλίτσες, με πλήρες γεύμα και έναν ευρύ κατάλογο κρασιών και σαμπάνιας.
Πολύ γρήγορα η εταιρεία έγινε δημοφιλείς στους celebrities και τους πλούσιους, με αποτέλεσμα να ξεκινήσει τη ναύλωση κι άλλων δρομολογίων. Ωστόσο, πολύ σπάνια κατάφερνε να γεμίσει και τις 33 διαθέσιμες θέσεις των αεροσκαφών. Το 1995 πουλήθηκε και μετονομάστηκε σε Champion Air, η οποία πρόσφερε πτήσεις τσάρτερς σε αθλητικές ομάδες και κρατικές υπηρεσίες. Τελικά έκλεισε τελείως το 2008.
Διαβάστε επίσης:
Reuters: Η Rosneft ζητά για το πετρέλαιό της προπληρωμές σε ρούβλια
Επιφυλακτικά ανοδικά η Wall Street – «Βουτιά» 30% για τη μετοχή του Netflix