Έτοιμη να κατασχέσει εκατοντάδες εμπορικά αεροσκάφη, τα οποία ανήκουν σε αμερικανικές και ευρωπαϊκές εταιρείας leasing, είναι η Μόσχα, σε μια ακόμη ένδειξη των μεγάλων προκλήσεων του κλάδου των αερομεταφορών, μετά τον πόλεμο στην Ουκρανία.
Ο πρόεδρος της Ρωσίας, Βλαντιμίρ Πούτιν, υπέγραψε τη Δευτέρα μια δέσμη αντιμέτρων στις δυτικές κυρώσεις, η οποία επιτρέπει στις ρωσικές αεροπορικές εταιρείες να εντάξουν στον ιδιόκτητο στόλο τους όσα αεροσκάφη νοικιάζουν από ξένες εταιρείες.
Αυτό, εν ολίγοις, θα επιτρέψει στις ρωσικές εταιρείες να συνεχίσουν να λειτουργούν τα ευρωπαϊκά και τα αμερικανικά αεροσκάφη για τα εγχώρια δρομολόγια, αλλά και να καταστήσουν δυσκολότερη για τις ξένες εταιρείες leasing την προσπάθεια ανάκτησης των αεροπλάνων τους.
Υπενθυμίζεται ότι Airbus και Boeing έχουν ήδη «κόψει» την πρόσβαση των ρωσικών αεροπορικών εταιρειών στην προμήθεια μιας σειράς εξαρτημάτων, τα οποία είναι απαραίτητα για τη συντήρηση και την ασφάλεια των αεροπλάνων.
Σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας αναλύσεων Cirium, ο ρωσικός στόλος διαθέτει 305 Airbus και 332 Boeing, όπως και 83 αεροσκάφη διάφορων δυτικών κατασκευαστών. Αντίθετα, μόλις 144 αεροπλάνα είναι ρωσικής κατασκευής. Από τα ξένα αεροπλάνα δε, η συντριπτιτική πλειοψηφία -δηλαδή το 85%- εμπίπτει στην κατηγορία του leasing, με αποτέλεσμα η αξία των αεροσκαφών που αναμένεται να «κατασχέσει» η Μόσχα, να ξεπερνάει τα 12 δισ. δολάρια.
Ας σημειωθεί ότι τα συγκεκριμένα αεροπλάνα είναι ζωτικής σημασίας για τη λειτουργία των μεταφορών στη Ρωσία, δεδομένου του τεράστιου μεγέθους της χώρας (η μεγαλύτερη σε έκταση χώρα παγκοσμίως, υπερδιπλάσια των ΗΠΑ).
«Είναι σημαντικό όχι μόνο για τα ταξίδια, αλλά και για την οικονομία» υπερτονίζει ο Charles Lichfield, αναπληρωτής διευθυντής στο think tank Atlantic Council. Κι αυτό, διότι οι αερομεταφορές είναι απαραίτητες για τον ενεργειακό κλάδο, λόγω της ανάγκης μεταφοράς μηχανικών, εργαζομένων και εξοπλισμού από και προς τα κοιτάσματα πετρελαίου και αερίου.
Διαβάστε επίσης:
Η ΤΕΡΝΑ «πετάει», οι Μαρινόπουλοι επιστρέφουν, η Mondelez παντρεύεται και οι τιμές… τρελαίνουν
Ενεργειακό κόστος: Συναγερμός για να στηριχθούν νοικοκυριά και επιχειρήσεις