Ακόμη και με ποινικές διώξεις απειλούν οι βρετανικές ρυθμιστικές αρχές τους influencers που προχωρούν σε αναρτήσεις και διαφημιστικές προβολές χρηματοπιστωτικών προϊόντων, που περιλαμβάνουν ακόμη και crypto.
H Financial Conduct Authority (FCA) αποφάσισε να διευρύνει τη νέα λίστα που εξέδωσε πέρυσι για την καλύτερη προστασία των καταναλωτών με τρόπο που να καλύπτει τα social media και τους Influencers, δίδοντας αυτή τη φορά έμφαση σε προϊόντα και υπηρεσίες που σχετίζονται με τον ευαίσθητο χρηματοπιστωτικό κλάδο.
Για το λόγο αυτό ξεκαθαρίζει πως τέτοιου είδους διαφημίσεις και προβολές σε πλατφόρμες όπως το Instagram και το TikTok, δίχως την απαραίτητη έγκριση των αρχών που θα έχουν ελέγξει το περιεχόμενο τους, θα συνιστά ποινικό αδίκημα που θα επισύρει απειλή φυλάκισης έως και δύο χρόνια, καθώς και βαριά οικονομικά πρόστιμα.
«Οι καταναλωτές πρέπει να βρίσκονται σε επιφυλακή για αμφιλεγόμενες διαφημίσεις και διαδικτυακές απάτες, όμως είναι σημαντικό πως και οι influencers θα βρίσκονται στη σωστή πλευρά των κανόνων και να λαμβάνουν υπόψη το τι θα συμβεί για τη φήμη τους, αν πιαστούν να προωθούν προϊόντα παράνομα» ξακαθάρισε η FCA, στην ανακοίνωση της.
«Οι αναρτήσεις δεν έχουν να κάνουν μόνο με τη διασφάλιση περισσότερων “likes”, έχουν να κάνουν με τον Νόμο. Θα αναλάβουμε δράση ενάντια σε όσους προβάλουν χρηματοπιστωτικά προϊόντα παράνομα» εξήγησε, από την πλευρά της, η διευθύντρια καταναλωτικών επενδύσεων της FCA, Λούσι Κάστλντιν.
Υπολογίζεται ότι η FCA, με παρέμβαση της, «κατέβασε» πάνω από 10.000 παραπλανητικές διαφημίσεις χρηματοπιστωτικών προϊόντων και υπηρεσιών μέσα στο 2023, έναντι 8.500 το 2022, ήτοι αύξηση κατά 17% σε ένα χρόνο. Και με δεδομένο ότι τα νούμερα συνεχίζουν να αυξάνονται, αποφάσισε να λάβει παραπάνω μέτρα.
Η McCann Relationship Marketing, σε έρευνα της, διαπίστωσε επίσης άνοδο των προωθήσεων χρηματοπιστωτικών προϊόντων στα social media με περίπου το 74% όσων ακολουθούν influencers (ηλικίας από 18 έως 29 ετών) να δηλώνουν πως εμπιστεύονται την άποψη που εκφέρουν για τα προϊόντα αυτά. Το υψηλό αυτό ποσοστό αυξάνει τα περιθώρια έκθεσης τους σε απάτες και πιθανές οικονομικές απώλειες.
Η FCA διευκρίνισε, μάλιστα, πως οι νέοι κανόνες θα αφορούν τόσο τους influencers που έχουν πληρωθεί από μια εταιρεία για να προβάλουν τα χρηματοπιστωτικά της προϊόντα/υπηρεσίες, όσο και την περίπτωση άτυπης προβολής, όχι για εμπορικούς λόγους.
Διαβάστε ακόμη
«Αναίμακτη» πτώση στο Χρηματιστήριο Αθηνών – Ράλι για τις μετοχές της πληροφορικής
Η εντυπωσιακή ιδέα για τα νέα γραφεία της ΕΥΔΑΠ στο Γαλάτσι
ΔΕΗ: Στο 5,15% το συνολικό ποσοστό της Goldman Sachs (πίνακας)
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ