Η επιτυχημένη πορεία των ιδιωτικών ετικετών στα γερμανικά σούπερ μάρκετ συνεχίζεται και, απ’ ότι όλα δείχνουν, θα συνεχιστεί και τα επόμενα χρόνια: «Πολλοί νεότεροι καταναλωτές δεν διακρίνουν πλέον μεταξύ ιδιωτικής και επώνυμης ετικέτας και αγοράζουν ό,τι τους ταιριάζει, έχει καλή γεύση και τους αρέσει, λέει ο ειδικός σε καταναλωτικά ζητήματα Ρόμπερτ Κέκσκες.
Οι πληθωριστικές εξάρσεις των τελευταίων ετών άλλαξαν τη συμπεριφορά των καταναλωτών. Μεταξύ 2020 και 2023 τα τρόφιμα ακρίβυναν πάνω από 30%. Παρά το γεγονός ότι το τελευταίο διάστημα ο πληθωρισμός μειώνεται σταδιακά και το καταναλωτικό κλίμα βελτιώνεται αργά, αλλά σταθερά, οι καταναλωτές εξακολουθούν να παρακολουθούν στενά τις τιμές, δίνοντας ιδιαίτερο βάρος στις εκπτώσεις. Παράλληλα δείχνουν ολοένα και συχνότερα προτίμηση στις ιδιωτικές ετικέτες, αφήνοντας στο ράφι τις επώνυμες.
Γιατί όμως οι ιδιωτικές ετικέτες είναι τόσο δημοφιλείς; Πρόσφατη έρευνα του Ινστιτούτου Ερευνών Λιανικού Εμπορίου (IFH) δείχνει ότι οι ιδιωτικές ετικέτες έχουν λογικές τιμές και καλή ποιότητα. Η πλειονότητα των καταναλωτών σε ποσοστό 74% θεωρεί ότι οι ιδιωτικές ετικέτες είναι εξίσου καλές με τις επώνυμες, με ένα 72% να δηλώνει ότι οι ιδιωτικές ετικέτες έχουν καλύτερη σχέση τιμής και απόδοσης.
Οι ιδιωτικές ετικέτες δίνουν συχνά την αίσθηση του ιδιαίτερου
Στοιχεία του Consumer Panel της Εταιρείας Καταναλωτικών Ερευνών GfK που ανήκει στη Yougov δείχνουν ότι οι επώνυμες ετικέτες κατέγραψαν τα τελευταία χρόνια αυξήσεις τζίρου μόλις 4%, με ταυτόχρονο περιορισμό του όγκου πωλήσεων κατά 5%. Σε αντίθεση, ο τζίρος από τις πωλήσεις ιδιωτικών ετικετών αυξήθηκε κατά 14%, με σχετικά μικρή αύξηση του όγκου πωλήσεων.
Θα καταστούν περιττές στο μέλλον οι επώνυμες ετικέτες; Ο ειδικός του Ινστιτούτου Εμπορικών Ερευνών (IFH) Μπόρις Χέντε δεν θεωρεί ότι η εποχή των επώνυμων ετικετών έχει περάσει και πως έχουν πάψει να είναι ελκυστικές: «Για τους καταναλωτές η ποικιλία προϊόντων στο ράφι εξακολουθεί να είναι καθοριστική». Ο επικεφαλής της αλυσίδας σούπερ μάρκετ Λιονέλ Σουκ εξηγεί: «Οι καταναλωτές δεν είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν διπλάσια τιμή μόνο και μόνο για μια μάρκα. Αναμένουν από ένα επώνυμο προϊόν να έχει καλύτερη γεύση, να είναι πιο υγιεινό ή να προσφέρει κάτι καινούργιο».
Διαβάστε περισσότερα στη dw