Η αυξανόμενη τάση που καταγράφεται στις συνήθειες κατανάλωσης είναι ξεκάθαρη: το φαγητό στο σπίτι κερδίζει έδαφος, ενώ οι επισκέψεις στα εστιατόρια μειώνονται.

Αυτό είναι το μήνυμα που στέλνουν οι καταναλωτές, προς τις αλυσίδες γρήγορου φαγητού και τα εστιατόρια, αφού ασφυκτιούν υπό την πίεση του πληθωρισμού. Την ίδια στιγμή, οι παραγωγοί τροφίμων επωφελούνται από τις σχετικά προσιτές τιμές των σούπερ μάρκετ.

Ο πληθωρισμός έχει αρχίσει να υποχωρεί σε γενικές γραμμές τον τελευταίο χρόνο, με τις τιμές των ειδών παντοπωλείου να παρουσιάζουν ταχύτερη μείωση από τα μέσα του έτους. Αυτή η τάση αντιστρέφει τα δεδομένα των τελευταίων ετών, όταν η άνοδος των τιμών των τροφίμων στα καταστήματα ξεπερνούσε τις αυξήσεις στα εστιατόρια, καθώς οι παραγωγοί προχωρούσαν σε ανατιμήσεις με στόχο την αύξηση των περιθωρίων κέρδους τους.

Οι εν λόγω εξελίξεις έχουν επηρεάσει αρνητικά μεγάλες αλυσίδες όπως η McDonald’s και η Darden Restaurants, στην οποία ανήκει η Olive Garden. Η Darden, με έδρα το Ορλάντο, ανέφερε μείωση των πωλήσεων κατά 1,1% στα εστιατόρια που λειτουργούν για τουλάχιστον έναν χρόνο, ενώ η πτώση στην Olive Garden ήταν ακόμη μεγαλύτερη, φτάνοντας το 2,9%. Ο Ιούλιος ήταν ένας ιδιαίτερα δύσκολος μήνας για την αλυσίδα. Αντίστοιχα, η McDonald’s ανέφερε πτώση 1,1% στις πωλήσεις κατά το δεύτερο τρίμηνο, σε σύγκριση με την αύξηση 11,7% που σημείωσε το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι.

«Βλέπουμε τους καταναλωτές να είναι πολύ πιο επιλεκτικοί σχετικά με το πόσο συχνά επισκέπτονται τα εστιατόρια», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της McDonald’s, Christopher J. Kempczinski, κατά τη διάρκεια τηλεδιάσκεψης με αναλυτές για τα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας. «Οι καταναλωτές τρώνε όλο και περισσότερο στο σπίτι, ενώ αναζητούν προσφορές και ευκαιρίες», προσθέτει.

Για να προσελκύσουν αυτούς τους επιφυλακτικούς καταναλωτές, τόσο η Darden όσο και η McDonald’s προσφέρουν νέες προσφορές. Η Olive Garden επαναφέρει το δημοφιλές deal «απεριόριστα ζυμαρικά», ενώ η McDonald’s παρουσίασε ένα μενού αξίας 5 δολαρίων.

Από την άλλη πλευρά, οι καταναλωτές στρέφονται περισσότερο στα είδη παντοπωλείου, ενισχύοντας τις πωλήσεις εταιρειών όπως η General Mills, η οποία παράγει τα δημητριακά Cheerios, τις σούπες Progresso και τα παγωτά Haagen-Dazs.

«Περιμέναμε ότι οι καταναλωτές θα επιλέξουν την αξία και τη χαμηλότερη τιμή, και αυτό ακριβώς συνέβη», ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της General Mills, Jeffrey L. Harmening, κατά τη διάρκεια τηλεδιάσκεψης με αναλυτές. «Οι καταναλωτές συνεχίζουν να αντιμετωπίζουν οικονομικές πιέσεις, κάτι που αναμέναμε».

Η General Mills, όπως και άλλοι παραγωγοί τροφίμων, προχώρησε σε αυξήσεις τιμών για να αντισταθμίσει τον αυξανόμενο πληθωρισμό, ενισχύοντας τα περιθώρια κέρδους της. Ωστόσο, πλέον οι εταιρείες αυτές μειώνουν τις τιμές σε ορισμένα προϊόντα, προσπαθώντας να ανακουφίσουν τους καταναλωτές από τις οικονομικές δυσκολίες.

Τα σούπερ μάρκετ, επίσης, έχουν επωφεληθεί από τη στροφή των καταναλωτών στο σπιτικό φαγητό. Η Kroger ανέφερε αύξηση 1,2% στις πωλήσεις στα καταστήματα που λειτουργούν για τουλάχιστον έναν χρόνο κατά το πιο πρόσφατο τρίμηνο. Η Wall Street αναμένει αύξηση 1,8% στις πωλήσεις της Kroger το τρέχον τρίμηνο και 2,1% κατά το τελευταίο τρίμηνο του οικονομικού της έτους.

«Είμαστε αισιόδοξοι για τις πωλήσεις μας στο δεύτερο εξάμηνο του έτους και πιστεύουμε ότι οι καταναλωτές θα συνεχίσουν να δίνουν προτεραιότητα στα τρόφιμα και τα βασικά είδη», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Kroger, Rodney McMullen.

Διαβάστε ακόμη

Η ελληνική οικονομία επιχειρεί στροφή στη βιομηχανία (γραφήματα)

Baby boomers: Πώς απειλούν την οικονομική σταθερότητα

Blend Development: Τα νέα ξενοδοχεία της οικογένειας Καλλιτσάντση

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα