Η οδήγηση αλλάζει. Οι πωλήσεις υβριδικών και αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων αυξάνονται. Το ίδιο ωστόσο, συμβαίνει και με το συνολικό μέγεθος και βάρος των συγκεκριμένων αυτοκινήτων.
Από την προσβασιμότητα των σημείων φόρτισης για τα EV, μέχρι τα επίπεδα θορύβου, νέα σχέδια και τεχνολογίες έχουν ήδη, δημιουργήσει μια σειρά ζητημάτων που θα πρέπει να αντιμετωπιστούν τα επόμενα χρόνια.
Τα γκαράζ στάθμευσης όπως, όλοι γνωρίζαμε μέχρι σήμερα, αναμένεται να αλλάξουν μορφή, σύντομα. Νωρίτερα φέτος, το Institution of Structural Engineers με έδρα το Λονδίνο, δημοσίευσε ενημερωμένες οδηγίες σχεδιασμού για χώρους στάθμευσης αυτοκινήτων.
Η συγκεκριμένη μελέτη ευρείας εμβέλειας καλύπτει όλες τις κατασκευές όπου μπορούν να σταθμεύουν αυτοκίνητα – συμπεριλαμβανομένων εκείνων σε πολλαπλά επίπεδα, υπόγεια ή εντός κτιρίων κατοικιών και γραφείων – και τον τρόπο με τον οποίο σχεδιάζονται, κατασκευάζονται και συντηρούνται.
Ένα πιθανό ζήτημα σχετίζεται με το βάρος των αυτοκινήτων που πρόκειται να φιλοξενούν τα επόμενα χρόνια, οι συγκεκριμένοι χώροι. Σύμφωνα με το ίδρυμα, το μέσο βάρος του οχήματος αυξήθηκε από 1,5 μετρικούς τόνους το 1974 σε σχεδόν 2 μετρικούς τόνους το 2023.
Σε μια δήλωση, αναφέρεται μάλιστα, ότι ο λόγος πίσω από την αύξηση του βάρους σχετίζεται με τις ηλεκτρικές και υβριδικές μπαταρίες και το μέγεθος των αυτοκινήτων που αυξάνονται. «Αυτό το πρόσθετο φορτίο και οι μεταβαλλόμενες απαιτήσεις πυρασφάλειας είναι ζητήματα που αφορούν όχι μόνο τους νέους χώρους στάθμευσης αλλά και τις υπάρχουσες κατασκευές», δήλωσε ο Κρις Γουάπλς, επιβλέπων της συγκεκριμένης μελέτης.
Όταν κυκλοφόρησαν οι συγκεκριμένες οδηγίες, τον Ιούνιο, επικεντρώθηκαν στην πιθανή κατάρρευση ορισμένων χώρων στάθμευσης υπό το βάρος βαρύτερων οχημάτων. «Είναι κάτι που πρέπει να λάβουμε υπόψη, αλλά δεν πρέπει μας τρομάζει κάτι», είπε ο Γουάπλς στο CNBC.
«Βλέπουμε τώρα αυξανόμενο αριθμό SUV, μεγάλων εκτελεστικών αυτοκινήτων – τόσο με ορυκτά καύσιμα όσο και με μπαταρία – και φορτηγά, τα οποία είναι εξαιρετικά βαριά. Το σωρευτικό φορτίο αυτών των οχημάτων σε γκαράζ στάθμευσης θα μπορούσε να παρουσιάσει ορισμένες προκλήσεις σε ορισμένες περιπτώσεις», εξηγεί.
Πυρασφάλεια και ψεκαστήρες
Όταν πρόκειται για ηλεκτρικά οχήματα, ένας άλλος τομέας ανησυχίας σχετίζεται με την πυρασφάλεια. Αυτό συμβαίνει επειδή, ενώ οι πυρκαγιές σε EV δεν είναι συνηθισμένες, η κατάσβεσή τους μπορεί να είναι δύσκολη. «Το να σβήσεις πραγματικά μια τέτοια πυρκαγιά είναι πολύ, πολύ δύσκολο – ιδιαίτερα αν η μπαταρία καίγεται, επειδή έχεις τόση πολλή ενέργεια που είναι κλειδωμένη», αναφέρει ο Γουάπλς.
Συνέχισε τονίζοντας τον δυνητικά κρίσιμο ρόλο που θα μπορούσαν να διαδραματίσουν τα συστήματα καταιωνιστήρων στο μέλλον, ειδικά σε υπόγειες εγκαταστάσεις.
Οι συζητήσεις σχετικά με το πώς πρέπει να αλλάξουν οι χώροι στάθμευσης και τα γκαράζ για να φιλοξενήσουν νέους τύπους και μεγέθη οχημάτων που εκτείνονται πέρα από το Ηνωμένο Βασίλειο. Τον Φεβρουάριο του 2023, μία ειδική ομάδα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, επικεντρώθηκε στις εξελίξεις που σχετίζονται με την «ασφαλή ανάπτυξη σημείων επαναφόρτισης σε στεγασμένους χώρους στάθμευσης».
Περισσότερα από 10 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα – αριθμός που περιλαμβάνει plug-in υβριδικά και ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία – πουλήθηκαν το 2022, σύμφωνα με τον Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας.
Διαβάστε ακόμα
Πόσα «έβγαλαν» οι τράπεζες από τα υψηλότερα επιτόκια – «Ζαλίζουν» τα ποσά
Πώς μπορείτε να κάνετε δωρεάν μεταφορές έως 15.000 ευρώ τον μήνα
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ