Γνωστές προσωπικότητες της Γαλλίας, μεταξύ των οποίων πολιτικοί, βουλευτές, φημισμένοι καλλιτέχνες, σύλλογοι, οργανώσεις ανάμεσά τους και η δήμαρχος του Παρισιού Αν Ινταλγκό, ενώνουν όλοι μαζί τις δυνάμεις τους σε μια προσπάθεια να αποτρέψουν τους Γάλλους καταναλωτές από το να ψωνίσουν ενόψει της χριστουγεννιάτικης περιόδου από την Αmazon.
Η ανακοίνωση που εξέδωσαν οι ανωτέρω στα πλαίσια της συγκεκριμένης εκστρατείας και η οποία δημοσιοποιήθηκε την περασμένη Τρίτη γράφει χαρακτηριστικά:
«Αγαπητέ Άγιε Βασίλη, φέτος δεσμευόμαστε σε #ΧριστούγενναΧωρίςAmazon, δεν θα αγοράσουμε κανένα δώρο από αυτήν την πλατφόρμα».
Μεταξύ των οργανώσεων που συνυπογράφουν την καμπάνια αυτή είναι η Greenpeace, η France Nature Environment, η συνομοσπονδία εμπόρων της Γαλλίας, ο κινηματογραφιστής Σιρίλ Ντιόν, αλλά και η συγγραφέας Κριστίν Ορμπάν.
Η φημισμένη αμερικανική εταιρεία ηλεκτρονικού εμπορίου φαίνεται πως έχει δημιουργήσει πολλούς εχθρούς παγκοσμίως.
Μάλιστα πρόσφατα η Amazon ανακοίνωσε ότι πρόκειται να επεκτείνει τις υπηρεσίες της. Ετοιμάζεται να ενταχθεί και στην αγορά φαρμάκων δημιουργώντας κατηγορίες που θα σχετίζονται με προϊόντα προσωπικής υγιεινής και άλλα φαρμακευτικά είδη.
Στόχος λοιπόν, της συγκεκριμένης εκστρατείας είναι να βάλει φρένο στην ανεξέλεγκτη δραστηριότητα των αμερικανικών εμπορικών μεγαθηρίων. Παρουσιάζονται με μελανά χρώματα οι κοινωνικές, οικονομικές και περιβαλλοντικές επιπτώσεις από τις δραστηριότητες της Amazon.
Πιο συγκεκριμένα η Αmazon κατηγορείται για απολύσεις προσωπικού εν μέσω πανδημίας, καταστροφή των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, αδίστακτη χρήση δεδομένων των χρηστών της και χρήση αθέμιτου ανταγωνισμού με στόχο την απόκτηση πλεονεκτήματος έναντι άλλων εμπόρων, κ.ά.
Υπό το πρίσμα αυτό, η εκστρατεία αυτή καλεί τους Γάλλους πολίτες να προτιμήσουν τα τοπικά καταστήματα για τα χριστουγεννιάτικα δώρα τους κλείνοντας την πόρτα στην amazon και συμβάλλοντας με τον τρόπο αυτό στην αύξηση του τζίρου των εγχώριων καταστημάτων αλλά και στην τόνωση της οικονομίας.
«Δεν είναι απλώς μια έκκληση να μην κάνουμε παραγγελίες μέσω της Amazon, είναι μια θετική εκστρατεία υπέρ των κοντινών μας καταστημάτων και ενός πιο βιώσιμου διαδικτυακού εμπορίου», δήλωσε ο βουλευτής Ματιέ Ορφελέν.
Η γαλλική καμπάνια αντανακλά την τάση που επικρατεί σε όλη την Ευρώπη να αναχαιτιστεί η άνευ όρων και προϋποθέσεων επέλαση της λεγόμενης GAFA (Google, Apple, Facebook, Amazon) στην οικονομική κυρίως ζωή των κοινωνιών.
Ο γάλλος υπουργός οικονομικών πάντως, Μπρουνό Λεμέρ, αν και αγωνίζεται επί σειρά ετών για τη δικαιότερη και μεγαλύτερη φορολόγηση των GAFA στην Ευρώπη, δηλώνει ότι δεν είναι «πεπεισμένος ότι η καλύτερη απάντηση στην οικονομική κρίση είναι να καταστεί η Amazon αποδιοπομπαίος τράγος».
Διαβάστε ακόμη:
– Τελεσίγραφο στον Ινδό μεγιστάνα Σουμπράτα Ρόι: Φυλακή αν δεν πληρώσει χρέος $8,4 δισ.
– «Έπεσαν» υπογραφές για τη Διπλή Ανάπλαση σε Λ. Αλεξάνδρας και Βοτανικό