search icon

Διεθνή

Φρέιζερ (Citi): Οι Αμερικανοί καταναλωτές γίνονται όλο και πιο επιφυλακτικοί

Αυξάνεται και η δυσκολία των δανειστών να καλύπτουν τις υποχρεώσεις τους, με αποτέλεσμα οι τράπεζες να εγκρίνουν λιγότερα δάνεια και πιστωτικές κάρτες - Σε χαμηλό δύο ετών ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης του Conference Board

Οι Αμερικανοί καταναλωτές γίνονται όλο και πιο επιφυλακτικοί όσον αφορά τις δαπάνες τους, γεγονός που σταδιακά θα επηρεάσει την αγορά συνολικά. Αυτό επεσήμανε, μιλώντας στους μετόχους της Citigroup, η CEO Τζέιν Φρέιζερ.

Αν και τα επίπεδα κατανάλωσης παραμένουν ανθεκτικά αντανακλώντας τις αντοχές της οικονομίας συνολικά, το περιβάλλον των σταθερά υψηλών επιτοκίων έχει αρχίσει να επηρεάζει καταναλωτές και δανειστές.

Οι καταναλωτές ξοδεύουν πιο προσεκτικά και προχωρούν σε μικρότερες αγορές, ενώ οι δανειστές κυρίως με χαμηλά εισοδήματα δυσκολεύονται όλο και περισσότερο να καλύπτουν τις δανειακές τους ανάγκες, εξήγησε η Τζέιν Φρέιζερ, επισημαίνοντας πως αυτό ωθεί τις τράπεζες να γίνουν εξίσου επιφυλακτικές με τις εκδόσεις νέων δανείων όπως και πιστωτικών καρτών.

«Οι εύποροι καταναλωτές καλύπτουν σχεδόν το σύνολο της ανάπτυξης των δαπανών, ενώ καταναλωτές με χαμηλότερη πιστωτική βαθμολογία ξοδεύουν ολοένα και λιγότερα» προειδοποίησε. Είναι χαρακτηριστικό πως τα ποσοστά της μη εξυπηρέτησης σε όλες τις κατηγορίες των δανείων, με εξαίρεση τα ενυπόθηκα δάνεια, έχουν αυξηθεί πάνω από τα προ-πανδημίας επίπεδα, επεσήμανε η επικεφαλής της Citi.

Η τάση αυτή, η οποία έχει αρχίσει να γίνεται σαφώς αντιληπτή από τις τράπεζες καταγράφεται, εξάλλου και στους επίσημους δείκτες. Ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης του Conference Board που ανακοινώθηκε σήμερα για το μήνα Απρίλιο έδειξε «βουτιά» στα επίπεδα εμπιστοσύνης στο χαμηλότερο επίπεδο εδώ και περίπου δύο χρόνια.

Συγκεκριμένα, ο δείκτης έπεσε στις 97 μονάδες από τις 103,1 μονάδες το Μάρτιο, ήτοι στο χαμηλότερο σημείο του από τον Ιούλιο του 2022.

Σχολιάζοντας τα στοιχεία η επικεφαλής οικονομολόγος του The Conference Board, Ντάνα Πέτερσον, εξήγησε πως ο υψηλός πληθωρισμός και οι αυξημένες τιμές κυρίως σε τρόφιμα και ενέργεια κυριαρχούν στις πηγές ανησυχίας των καταναλωτών, μαζί με τις παγκόσμιες συρράξεις και την πολιτική αβεβαιότητα.

Είναι χαρακτηριστικό πως τα επίπεδα προσδοκιών δείχνουν αύξηση στις πιθανότητες διολίσθησης της οικονομίας σε ύφεση μέσα στους επόμενους 12 μήνες, ενώ οι προσδοκίες για την πορεία του πληθωρισμού παρέμειναν αμετάβλητες στο 5,3% σε φάσμα 12 μηνών.

Διαβάστε ακόμη

UBS: Βλέπει ανάπτυξη 2,5% για την ελληνική οικονομία το 2024 (πίνακες)

Eurostat: Στο 3,2% ο πληθωρισμός στην Ελλάδα τον Απρίλιο – Στο 2,4% στην Ευρωζώνη (πίνακες)

Όμιλος Μαντωνανάκη: Άκυρο το σφυρί των 300 εκατ. για τα ξενοδοχεία στην Ελούντα

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version