Παρά την λίστα αναμονής των τριών ετών για ορισμένα από τα αυτοκίνητά της, ο CEO της Ferrari τόνισε πως η εταιρεία δεν πρόκειται να αυξήσει την παραγωγή της για να αντιμετωπίσει την αυξημένη ζήτηση.
«Είμαστε μία εταιρεία η οποία δεν αναζητά την μαζική παραγωγή», σημείωσε ο Μπενεντέτο Βίνια σε αποκλειστική συνέντευξή του στο CNBC, προσθέτοντας πως «είμαστε ένα brand το οποίο αναζητά την ποιότητα και τον σεβασμό προς τον πελάτη. Για εμάς, ο πελάτης είναι κάτι το εξαιρετικά σημαντικό. Ο πελάτης δίνει την αξία στα μοναδικά μας αυτοκίνητα, αφού είναι περιορισμένου αριθμού, αφού είναι exclusive. Θα μπορούσαμε να παράγουμε περισσότερα αλλά αυτό δε θα είχε κανένα νόημα. Μία τέτοια κίνηση θα προσβάλλει τους πελάτες μας».
Η ισορροπία μεταξύ της ανάπτυξης και της αποκλειστικότητας των οχημάτων είναι πολύ σημαντική για τη Ferrari. Η τιμή της μετοχής της εταιρείας έχει αυξηθεί κατά 44% το τελευταίο έτος, ξεπερνώντας σε αξιολόγηση τη Ford, την General Motors και αυξάνοντας την πίεση προς τα στελέχη της εταιρείας από τους μετόχους για περαιτέρω ανάπτυξη.
Λίστα αναμονής
To θέμα της αποκλειστικότητας, από την άλλη, περιορίζει τον αριθμό των αυτοκινήτων τα οποία μπορεί να κατασκευάσει.
Πέρυσι, η Ferrari παρήγαγε 13.221 οχήματα, αύξηση της τάξης του 18,5% σε σχέση με το 2021. Η ζήτηση παραμένει ακόμα σε πολύ υψηλότερα επίπεδα σε σχέση με την προσφορά, με τις αντιπροσωπείες να αναφέρουν πως η Purosangue και τα άλλα νέα μοντέλα βρίσκονται, πια, σε λίστα αναμονής τριών και πλέον ετών.
Πολλοί επίδοξοι αγοραστές υποστηρίζουν πως δεν μπορούν καν να μπουν στην λίστα αναμονής για ένα αμάξι, αφού δεν υπάρχει αρκετή παραγωγή.
Ο ιδρυτής της εταιρείας Έντσο Φερράρι είχε πει κάποτε πως «η Ferrari θα παράγει ένα λιγότερο αυτοκίνητο από τη συνολική ζήτηση». Αν και η προσφορά είναι πολύ χαμηλότερη αυτή τη στιγμή, πολλοί αναλυτές τονίζουν πως η εταιρεία μπορεί να πουλήσει τον διπλάσιο αριθμό αυτοκινήτων αυτή τη στιγμή. Η εταιρεία, παράλληλα, κατασκευάζει ένα νέο εργοστάσιo για τα υβριδικά και ηλεκτρικά της μοντέλα, αν και κανείς δε γνωρίζει πως αυτά θα επηρεάσουν τις πωλήσεις της.
O Βίνια υποστήριξε πως παρά την περιορισμένη προσφορά, η εταιρεία συνεχίζει και αυξάνει τη δημοφιλία της στους νεότερους αγοραστές. Η πελατειακή της βάση έχει καταγράψει 10 συνεχόμενα τρίμηνα ανάπτυξης, ενώ 30% των νέων αγοραστών της είναι άτομα υπό των 40 ετών.
«Οι νέοι μας πελάτες είναι 10% νεότεροι από τον γενικό μέσο όρο ηλικίας του πελατολογίου μας. Το αλογάκι τα πάει πολύ καλά», τόνισε ο Βίνια και προσέθεσε πως «η αγορά μίας Ferrari δε θα πρέπει να είναι κάτι το εύκολο, αφού είναι ένα αυτοκίνητο το οποίο είναι δύσκολο να αποκτήσει κανείς. Είναι ένα όνειρο και ένας σταθμός ζωής».
Αγωνιστικό DNA
Η νίκη της Ferrari στη Formula 1, όμως, δεν έχει αποδειχθεί το ίδιο εύκολη. Η Ferrari βρίσκεται στην 4η θέση της κατάταξης του πρωταθλήματος κατασκευαστών, πίσω από τις Red Bull, Mercedes και Aston Martin.
Ο Βίνια τόνισε πως η ομάδα έχει βάλει στόχο τη βελτίωση του οχήματος: «Πρόκειται για κάτι το οποίο αποτελεί σημαντικό στόχο μας αφού έχουμε αγωνιστικό DNA. Έχουμε το γρηγορότερο αμάξι αλλά όχι το γρηγορότερο αμάξι στον αγωνιστικό χώρο. Πρέπει να βελτιωθούμε».
O Bίνια επανέλαβε την άποψη του ιδρυτή της εταιρείας, υποστηρίζοντας πως «όποιος αναλαμβάνει τα ηνία της εταιρείας πρέπει να συνεχίσει την κληρονομιά του Έντσο. Θα πρέπει να κρατήσει ζωντανή τη δίψα για αγώνα και πολυτέλεια».
Όταν ερωτήθηκε όσον αφορά τον Λιούις Χάμιλτον και την πιθανότητα να φορέσει τα χρώματα της Ferrari, ο Βίνια υπογράμμισε πως «έχουμε τον Σαρλ Λεκλέρκ και τον Κάρλος Σάινθ οι οποίοι κάνουν εξαιρετική δουλειά. Η προτεραιότητά μας είναι η βελτίωση του οχήματος».
Διαβάστε ακόμη
Νέα εφαρμογή «appodixi» με αμοιβή (αυτή τη φορά) για όσους βγάζουν «λαβράκια»
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ