search icon

Διεθνή

Estée Lauder: Το success story της «βασίλισσας των καλλυντικών»

Αν και πολλοί πιστεύουν ότι είναι Γαλλίδα, η Τζόζεφιν Έσθερ Μέντζερ - όπως ήταν το πραγματικό της όνομα - γεννήθηκε στη Νέα Υόρκη από μια καλλονή Ουγγαρέζα μετέρα και τον Μαξ Μέντζερ, έναν Τσέχο επιχειρηματία

Πριν από 20 χρόνια, και συγκεκριμένα στις 24 Απριλίου 2004, έφυγε από τη ζωή, σε ηλικία 97 ετών, η «βασίλισσα των καλλυντικών», Εστέ Λόντερ. 

Μπροστά από την εποχή της, δημιούργησε και διηύθυνε μια από τις πιο διάσημες και καινοτόμες εταιρείες στον κόσμο, ενώ ήταν ταυτόχρονα, πιστή σύζυγος, μητέρα και φίλη για πολλούς. Και τα έκανε όλα με γοητεία, χιούμορ και εξαίσιο στυλ. Αγαπούσε την ομορφιά με πάθος και πίστευε ολόψυχα στη δύναμή της.

Η ιστορία της διάσημης εταιρείας Estée Lauder ξεκινάει με την Εστέ και τον σύζυγό της, Τζόζεφ Λόντερ, τον 20ο αιώνα στις Ηνωμένες Πολιτείες. Η Εστέ είχε εκπαιδευτεί στην τέχνη της δημιουργίας της κρέμας προσώπου σε νεαρή ηλικία και άρχισε να φτιάχνει τα δικά της προϊόντα περιποίησης στην κουζίνα της, χρησιμοποιώντας φυσικά συστατικά.

Στην αρχή, ξεκίνησαν να πωλούν μόλις τέσσερα προϊόντα περιποίησης δέρματος. Η συνταγή της επιτυχίας ήταν απλή: κάθε γυναίκα μπορεί να είναι όμορφη. Οπλισμένη με αυτή τη φιλοσοφία, συν την επιμονή, τη δημιουργικότητα και το πάθος, η Εστέ άλλαξε το πρόσωπο της βιομηχανίας καλλυντικών.

Αυτό όμως, που έκανε τη διαφορά ήταν η δεξιοτεχνία της Εστέ στο να προωθεί τα προϊόντα της. Ξεκινώντας από το σπίτι της, πούλησε τις κρέμες της σε φίλες και γνωστούς, επιδεικνύοντας την επίδραση και την ποιότητά τους με τον δικό της μοναδικό τρόπο. Αυτή η προσωπική προσέγγιση στις πωλήσεις έθεσε τις βάσεις για τη μεγάλη επιτυχία που ακολούθησε.

Σύντομα επεκτάθηκε σε νέες αγορές και κέρδισε φανατικούς πελάτες με την ποιότητα και την αποτελεσματικότητα των προϊόντων της. Με την πάροδο του χρόνου, δημιούργησε μια πολυδιάστατη επιχειρηματική αυτοκρατορία που περιλαμβάνει διάφορες εταιρείες και μάρκες στον χώρο της ομορφιάς και της περιποίησης.

Αν και πολλοί πιστεύουν ότι είναι Γαλλίδα, η Τζόζεφιν Έσθερ Μέντζερ – όπως ήταν το πραγματικό της όνομα – γεννήθηκε στη Νέα Υόρκη από μια καλλονή Ουγγαρέζα μετέρα και τον Μαξ Μέντζερ, έναν Τσέχο επιχειρηματία, που κρατούσε πάντα μπαστούνι την Κυριακή. Το ενδιαφέρον της για την ομορφιά πυροδοτήθηκε στο γυμνάσιο όταν ο Ούγγρος θείος της ήρθε να ζήσει με την οικογένειά της και δημιούργησε βελούδινες κρέμες για το δέρμα, πρώτα στην κουζίνα και μετά σε ένα εργαστήριο. Από τον θείο της, η Εστέ όχι μόνο έμαθε πώς να φτιάχνει τις υπέροχες κρέμες αλλά και πώς να τις απλώνει σωστά σε γυναικεία πρόσωπα.

Στα τέλη της δεκαετίας του 1920, η Εστέ γνώρισε τον Τζόζεφ Λότερ. Παντρεύτηκαν το 1930 και μετακόμισαν στο Μανχάταν. Λίγο αργότερα, το ζευγάρι υιοθέτησε το επώνυμο Λόντερ, διορθώνοντας το ορθογραφικό λάθος που είχε υποστεί το επίθετο όταν ο πατέρας του Τζόζεφ μετανάστευσε από την Αυστρία στις Ηνωμένες Πολιτείες. Το 1946, το ζευγάρι εγκαινίασε επίσημα την εταιρεία του και ένα χρόνο αργότερα πήραν την πρώτη τους μεγάλη παραγγελία: προϊόντα αξίας 800 δολάρια από τη Saks Fifth Avenue.

Γνωρίζοντας τι θέλουν οι γυναίκες

Η Εστέ είχε έμφυτα ένστικτα για αυτό που ήθελαν οι γυναίκες και ήταν η τέλεια πωλήτρια και έμπορος. Πίστευε ότι για να πραγματοποιήσεις μια πώληση, έπρεπε να αγγίξεις τον καταναλωτή, να της δείξεις τα αποτελέσματα στο πρόσωπό της και να εξηγήσεις τα προϊόντα. Αυτή ήταν η αρχή της προσωπικής υπηρεσίας High-Touch της εταιρείας. Δεκαετίες πριν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης γίνουν mainstream, η Estée διεξήγαγε εκστρατείες από στόμα σε στόμα.

Ένα κλειδί για την επιτυχία της Estée Lauder ήταν η στρατηγική της συνεργασίας. Η εταιρεία συνεργάστηκε με διάσημους σχεδιαστές μόδας και διάσημα πρόσωπα για τη δημιουργία ειδικών συλλογών και προϊόντων, που έκαναν αίσθηση στην αγορά και προσέλκυσαν νέους πελάτες. Το 1960, η Εστέ Λόντερ επέκτεινε την επιχείρησή της στο Ηνωμένο Βασίλειο, τοποθετώντας το πρώτο της διεθνές stand στα Harrods του Λονδίνου. Αυτό σηματοδότησε την αρχή της παγκόσμιας επέκτασης της Estée Lauder και η μάρκα απέκτησε σύντομα ισχυρή παρουσία στην Ευρώπη και σε άλλα μέρη του κόσμου.

Ο όμιλος σήμερα

Μετά το τέλος της πανδημίας, ο όμιλος προχώρησε σε μια σειρά εξαγορών για την περαιτέρω επέκταση του. Έβαλε δε, στο στόχαστρο του τα είδη πολυτελείας, έναν κλάδο στον οποίο δεν είχε δραστηριοποιηθεί και οι πωλήσεις του οποίου παραμένουν ισχυρές, όπως αποδεικνύουν και τα αποτελέσματα των εταιρειών του κλάδου, όπως η γαλλική LVMH. Για το σκοπό αυτό δαπάνησε το ποσό των 2,8 δισ. δολαρίων, πριν από λίγα χρόνια, για την απόκτηση του οίκου Tom Ford, που ήταν και το μεγαλύτερο deal της Estée Lauder τα τελευταία χρόνια.

Με την απορρόφηση της Tom Ford, που πέρα από τη μόδα διαθέτει μια ισχυρή γραμμή προϊόντων πολυτελείας (ακόμη και γυαλιά ηλίου και ρολόγια), ο όμιλος διαθέτει έτσι μια ισχυρή μια ισχυρή γραμμή καλλυντικών, έναν επιτυχημένο οίκο μόδας και ειδών πολυτελείας και μια κερδοφόρα εταιρεία στον τομέα των οπτικών, σε σε συνεργασία με την ιταλική εταιρεία γυαλιών Marcolin.

Παγκόσμιος ηγέτης στο χώρο της ομορφιάς

Η παγκόσμια επιτυχία της Estée Lauder μπορεί να αποδοθεί στην ικανότητά της να κατανοεί τις διαφορετικές ανάγκες και προτιμήσεις των πελατών σε διαφορετικές περιοχές. Προσάρμοσε τα προϊόντα ομορφιάς της για να ταιριάζουν στις μοναδικές ανησυχίες περιποίησης και τις προτιμήσεις ομορφιάς διαφορετικών αγορών, δημιουργώντας ένα παγκόσμιο χαρτοφυλάκιο προϊόντων που εξυπηρετούσε ένα ευρύ φάσμα πελατών. Σήμερα, η Estée Lauder έχει ισχυρή παρουσία σε περισσότερες από 150 χώρες και θεωρείται παγκόσμιος ηγέτης στη βιομηχανία της γυναικείας ομορφιάς και περιποίησης.

Η Estée Lauder αποτελεί ένα εμβληματικό παράδειγμα μιας επιχειρηματικής επιτυχίας που βασίστηκε στην προσήλωση στην ποιότητα, τη δημιουργικότητα και τη συνεχή καινοτομία. Μέσα από την αφοσίωση στην παροχή αξίας στους πελάτες και τη συνεχή αναζήτηση της αρτιότερης δυνατής ποιότητας καινοτόμων προϊόντων, η Εστέ Λόντερ αποτελεί έναν «θρύλο» στον κόσμο της ομορφιάς.

Διαβάστε ακόμη:

Τράπεζες: Στο προσκήνιο ο 5ος πυλώνας και ο «γάμος» Αττικής – Παγκρήτιας

Γιατί η αγορά πετρελαίου εισέρχεται σε μια νέα φάση

Καλώδιο Κρήτης – Κύπρου: Τελεσίγραφο Nexans σε ΑΔΜΗΕ «ή πληρώνετε τις δόσεις ή σταματώ το έργο»

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ
Exit mobile version