Καταστροφικές χαρακτηρίζονται οι επιπτώσεις των συνεχόμενων lockdowns κατά τη διάρκεια της πανδημίας στην ανάπτυξη των παιδιών, σύμφωνα με έρευνα, με τους μισούς γονείς στο Ηνωμένο Βασίλειο να αναφέρουν σοβαρή επιδείνωση των συναισθηματικών και κοινωνικών δεξιοτήτων των παιδιών τους.
Η έρευνα προέρχεται από το Ινστιτούτο Δημοσιονομικών Μελετών και σημειώνει ότι τα παιδιά ηλικίας τεσσάρων έως επτά ετών είχαν σημαντικά περισσότερες πιθανότητες (52%) να επηρεαστούν από ό,τι τα παιδιά ηλικίας 12 έως 15 ετών (42%).
Η έρευνα διαπίστωσε επίσης ότι τα παιδιά των οποίων οι γονείς είχαν τεθεί σε διαθεσιμότητα, δηλαδή υποχρεωτικά αναγκάστηκαν να πάρουν άδεια απουσίας από την εργασία τους, είχαν «σημαντικά περισσότερες πιθανότητες να παρουσιάσουν επιδείνωση των κοινωνικο-συναισθηματικών δεξιοτήτων τους σε σχέση με εκείνα των οποίων οι γονείς δεν είχαν τεθεί σε διαθεσιμότητα (51% έναντι 45%)».
Covid lockdowns had a ‘catastrophic’ impact on children’s social and emotional skills, half of parents say https://t.co/dTZZlyA5uG
— NEWS MAKER (@NEWS_MAKER) August 1, 2023
Ουσιαστικά, τα παιδιά των οποίων οι οικογένειες αντιμετώπισαν δυσκολίες λόγω του lockdown είχαν σημαντικά περισσότερες πιθανότητες να έχουν σοβαρά αναπτυξιακά προβλήματα.
Οι ερωτήσεις της μελέτης περιλάμβαναν την ερώτηση αν τα παιδιά «φοβούνταν ευκολότερα», «ήταν συνεχώς νευρικά» ή «γενικά ανυπάκουα».
Ο συγγραφέας της μελέτης Andrew McKendrick, ερευνητής οικονομολόγος του IFS, σχολίασε ότι «κατά τη διάρκεια της πανδημίας Covid-19, τα παιδιά από όλες τις κοινωνικές ομάδες είδαν τις κοινωνικές και συναισθηματικές τους δεξιότητες να επιδεινώνονται σημαντικά».
«Τα παιδιά έζησαν πολλές αλλαγές κατά τη διάρκεια αυτών των ετών: κλείσιμο σχολείων, έλλειψη επαφής με φίλους και οικογένεια και δυνητικά καταστροφικές σοβαρές ασθένειες ή θάνατοι αγαπημένων προσώπων», συνέχισε ο McKendrick, προσθέτοντας ότι τα lockdowns είχαν «επιπτώσεις σε πολλές γενιές».
«Η έρευνά μας δείχνει ότι ένας άλλος σημαντικός παράγοντας που οδήγησε στη μείωση των δεξιοτήτων των παιδιών ήταν οι οικονομικές διαταραχές που βίωσαν οι γονείς τους, είτε οι διαταραχές αυτές οδήγησαν σε μεγάλη απώλεια εισοδήματος είτε όχι», πρόσθεσε ο McKendrick.
Απαντώντας στη μελέτη, η Επίτροπος για τα παιδιά Rachel de Souza δήλωσε: «Ανησυχώ βαθύτατα για τα ευρήματα αυτής της έρευνας σχετικά με τις κοινωνικές και συναισθηματικές δεξιότητες των παιδιών».
«Η μελέτη αυτή δείχνει ότι η διαταραχή που προκάλεσε η πανδημία στην ανάπτυξη των παιδιών είναι μακροχρόνια», πρόσθεσε η ντε Σόουζα.
Η Arabella Skinner, από την ομάδα εκστρατείας γονέων UsForThem, σχολίασε ότι η έρευνα δείχνει πώς τα παιδιά έγιναν «παράπλευρες απώλειες» από τα lockdowns, σημειώνοντας: «Υπήρχαν πολλές περιπτώσεις που οι προειδοποιήσεις αγνοήθηκαν».
«Είναι αναπόφευκτο γεγονός ότι η ανάπτυξη πολλών από τα παιδιά μας επηρεάστηκε αρνητικά από τους περιορισμούς της πανδημίας», υποστήριξε η Skinner, προτρέποντας περαιτέρω ότι «η κυβέρνηση πρέπει να αναλάβει δράση τώρα – πρέπει να στηρίξει όλες τις υπηρεσίες για τα παιδιά και να διασφαλίσει ότι αυτό δεν θα ξανασυμβεί ποτέ».
Η έρευνα αυτή έρχεται να προστεθεί στα ογκώδη παραδείγματα διακεκριμένων μελετών που δείχνουν ότι οι επιβαλλόμενοι περιορισμοί κατά τη διάρκεια της πανδημίας ήταν καταστροφικά επιζήμιοι για την κοινωνία.
Διαβάστε ακόμη
Λέιν (ΕΚΤ): Σημαντική επιβράδυνση του πληθωρισμού αργότερα φέτος
«Πράσινο φως» από την Επιτροπή Ανταγωνισμού για το deal Attica Group – ΑΝΕΚ
Μισθοί στο Δημόσιο: Αυτές είναι οι αυξήσεις για 665.000 δικαιούχους – Αναλυτικά παραδείγματα
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ