Μπορεί ολόκληρος ο πλανήτης να κινείται στους ρυθμούς της ηλεκτροκίνησης, όμως τον πιο αποφασιστικό λόγο στις εξελίξεις φαίνεται ότι έχει η Κίνα. Και αυτό γιατί έχουν καταφέρει να ελέγχουν σε μεγάλο βαθμό το βασικό εξάρτημα ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, την μπαταρία του.
Είναι ενδεικτικό ότι η κινέζικη εταιρία κατασκευής μπαταριών CATL (Contemporary Amperex Technology Co Limited) είναι αυτή τη στιγμή ο κυρίαρχος στην παγκόσμια αγορά μπαταριών για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Σύμφωνα με έρευνα της νοτιοκορεάτικης εταιρίας SNE, το παγκόσμιο μερίδιο αγοράς της CATL είναι 34,8%. Δηλαδή, ένα στα τρία ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην κόσμο χρησιμοποιούν μπαταρίες της συγκεκριμένης εταιρίας.
Αυτό συμβαίνει για το πρώτο εξάμηνο του 2022 και δείχνει πόσο μπροστά βρίσκονται οι Κινέζοι από τον ανταγωνισμό σε αυτόν τον τομέα. Σύμφωνα με την μελέτη, η χωρητικότητα όλων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων για το πρώτο εξάμηνο του έτους είναι 203,4 GWh, εκ των οποίων η CATL συνεισφέρει 70,9 GWh.
Σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους, η CATL κατάφερε να αυξήσει το μερίδιό της στην παγκόσμια αγορά κατά 6,2%.
Ο Νοτιοκορεάτης κατασκευαστής μπαταριών LG Energy Solution κατέλαβε τη δεύτερη θέση στην κατάταξη. Το μερίδιό τους συρρικνώθηκε από 23,8% την ίδια περίοδο πέρυσι σε 14,4% τώρα.
Tην τρίτη θέση κατέχει η BYD από την Κίνα με μερίδιο αγοράς 11,8%, σημειώνοντας αύξηση 5%. Στις υπόλοιπες θέσεις βρίσκονται ο ιαπωνικός κατασκευαστής μπαταριών Panasonic, η νοτιοκορεατική SK On και η Samsung ASDI καθώς και οι Κινέζοι κατασκευαστές CALB, Gotion Hightec και Sunwoda καθώς και η Svolt Energy.
Σύμφωνα με την SNE, η CALB και οι άλλοι Κινέζοι κατασκευαστές μπαταριών που βρίσκονται στις τελευταίες θέσεις της πρώτης δεκάδας, είχαν τριψήφιους ρυθμούς ανάπτυξης.
Αντίθετα, οι ρυθμοί ανάπτυξης των ιαπωνικών εταιρειών, συμπεριλαμβανομένης της Panasonic, μειώθηκαν, σύμφωνα με το electrive.com
Η CATL προμηθεύει -μεταξύ άλλων- τις Daimler, BMW, Opel και Tesla. Επιπλέον, τη Ford και -στο μέλλον- η Kia και ίσως και η Nio.
Για πέντε συνεχή χρόνια, η CATL κατέχει την πρώτη θέση σε μερίδιο αγοράς ως προμηθευτής μπαταριών EV.
Και όπως όλα δείχνουν η Κίνα θα μεγαλώσει ακόμα την κυριαρχία της σε αυτόν τον κρίσιμο τομέα, ελέγχοντας όλους τους Ευρωπαίους και Αμερικάνους κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Διαβάστε επίσης:
Και με τη «βούλα» του Πρωτοδικείου η εξυγίανση της Μπουτάρης – Το σχέδιο της Premia