Οι εκπρόσωποι των πληρωμάτων καμπίνας των αεροσκαφών της εταιρείας TAP Air Portugal ανακοίνωσαν σήμερα ότι θα πραγματοποιήσουν επταήμερη απεργία στα τέλη Ιανουαρίου, προκειμένου να διαμαρτυρηθούν κυρίως για τις περικοπές μισθών.
“Αύριο (Τρίτη), θα κατατεθεί προκήρυξη απεργίας επτά ημερών, από τις 25 έως και τις 31 Ιανουαρίου“, αναφέρει το εθνικό συνδικάτο προσωπικού πολιτικής αεροπορίας (SNPVAC) σε ανακοίνωση.
Η απεργία πραγματοποιείται στο πλαίσιο των διαπραγματεύσεων για μια νέα συμφωνία μεταξύ των πληρωμάτων καμπίνας των αεροσκαφών και της διοίκησης της TAP. Η πρόταση που κατατέθηκε στα τέλη Δεκεμβρίου, με στόχο την αποφυγή μιας νέας κινητοποίησης, απορρίφθηκε από τη γενική συνέλευση του SNPVAC και αυτό, αφότου τα μέλη των πληρωμάτων καμπίνας των αεροσκαφών προχώρησαν σε απεργία στις 8 και 9 Δεκεμβρίου, οδηγώντας στην προληπτική ακύρωση 360 πτήσεων και σε απώλειες που εκτιμώνται σε οκτώ εκατομμύρια ευρώ, σύμφωνα με τη γενική διευθύντρια της TAP, τη Γαλλίδα Κριστίν Ουρμιέρ-Βιντενέρ.
Η αεροπορική εταιρεία, της οποίας η εκ νέου ιδιωτικοποίηση προκαλεί το ενδιαφέρον του ομίλου Air France-KLM, αντιμετωπίζει δυσκολίες που αυξήθηκαν με την πανδημία της Covid-19. Ο αεροπορικός όμιλος εθνικοποιήθηκε εκ νέου πλήρως το 2020, με αντάλλαγμα την εφαρμογή ενός σχεδίου αναδιάρθρωσης που επέβαλαν οι Βρυξέλλες.
Ύψους 3,2 δισεκατομμυρίων ευρώ, το σχέδιο διάσωσης της TAP προέβλεπε μεταξύ άλλων, μείωση του εργατικού της δυναμικού, μείωση των μισθών, ακόμη και μείωση του στόλου της.
Στα τέλη Δεκεμβρίου, η TAP ήταν στο επίκεντρο αντιπαράθεσης σε σχέση με την αποχώρηση της Αλεξάντρα Ρέις, μέλους του διοικητικού συμβουλίου, που εγκατέλειψε τον περασμένο Φεβρουάριο τον όμιλο, την εποχή που τελούσε υπό πλήρη αναδιάρθρωση, λαμβάνοντας αποζημίωση 500.000 ευρώ.
Η Ρέις που διορίστηκε υφυπουργός Οικονομικών μετά το τέλος των καθηκόντων της στην αεροπορική εταιρεία TAP, χρειάστηκε να υποβάλει την παραίτησή της πριν από δύο εβδομάδες κατόπιν αιτήματος του υπουργού Οικονομικών.
Μετά την αποχώρηση αυτή, ακολούθησε σειρά παραιτήσεων στους κόλπους της σοσιαλιστικής κυβέρνησης, με σημαντικότερες αυτή του υπουργού Υποδομών, αρμόδιου για την TAP, Πέδρο Νούνο Σάντος, και του υφυπουργού του, Ούγκο Σάντος Μέντες.
Διαβάστε επίσης
Οι επτά ποδοσφαιριστές που ήταν πάμπλουτοι πριν μπουν στα γήπεδα (pics)