Την εκδοχή της έκρηξης στο εσωτερικό του Airbus A320 της EgyptAir ως αιτία της συντριβής του αεροσκάφους με τους 66 επιβάτες τα ξημερώματα της περασμένης Πέμπτης Αιγύπτιος ιατροδικαστής.

Ο Αιγύπτιος επιστήμονας επικαλείται για το συμπεράσμά του αυτό την εικόνα που παρουσιάζουν οι σοροί των θυμάτων της μοιραίας πτήσης που έχουν ανασυρθεί από τη θάλασσα της Μεσογείου.

Η περιγραφή του για τα ευρήματα συγκλονίζει: «Έχουν έρθει περίπου 80 ευρήματα τόσο μικρά που δεν υπάρχει ούτε ένα πλήρες ανθρώπινο μέλος, όπως ένα χέρι ή ένα κεφάλι. Η λογική εξήγηση είναι ότι πρόκειται για έκρηξη».

Stratfor: Αν είναι τρομοκρατία γιατί αργεί η ανάληψη ευθύνης;

Συνήθως όταν πρόκειται για τρομοκρατική επίθεση, δεν αργεί τόσες ημέρες η ανάληψη ευθύνης. Ωστόσο, μέχρι τώρα, καμία τρομοκρατική οργάνωση δεν έχει αναλάβει την ευθύνη για την συντριβή του αεροσκάφους της EgyptAir, που οδήγησε στον θάνατο 66 άτομα.

Αυτό σημαίνει ότι, εκτός από τους τρομοκράτες μπορεί να υπάρχει και άλλος λόγος για τη συντριβή του Airbus; Ή αυτό θα μπορούσε να σημαίνει και κάτι πιο ύποπτο;

Η πιο απλή -και λογική- εξήγηση που θα έσπευδε να δώσει κανείς, σχολιάζοντας την «σιωπή» των τζιχαντιστών και άλλων τρομοκρατικών οργανώσεων, είναι ότι απλά δεν το έκαναν!

«Το επικρατέστερο σενάριο ότι πίσω από την συντριβή του αεροσκάφους, δεν είναι τρομοκράτες κι ότι πρόκειται για κάποιο ατύχημα ή μηχανική βλάβη το οποίο έριξε απότομα το αεροσκάφος με τους πιλότους να μην μπορούν να στείλουν σήμα κινδύνου», υποστηρίζει ο Σκοτ Στιούαρτ, αντιπρόεδρος του τμήματος ανάλυσης στο Stratfor.

Ωστόσο, υπάρχει η πιθανότητα -αφού υπάρχει και ιστορικό προηγούμενο- να μην αναλάβει καμία τρομοκρατική οργάνωση την ευθύνη για δύο λόγους:

1. Γιατί θέλει να προστατέψει τους «δικούς της» που έχουν δικτυωθεί εντός των δικτύων μεταφοράς

2. Γιατί έχει αναπτύξει νέες τεχνικές και θέλει να τις αναπαράγει με πιο καταστροφικά αποτελέσματα.

Αυτό εξάλλου έχει συμβεί και στο παρελθόν. Πράγματι, για τον βομβαρδισμό του αεροσκάφους των Philippine Airlines, πτήση 434, τον Δεκέμβριο του 1994, δεν ανέλαβε ποτέ κανένας την ευθύνη κι αυτό γιατί οι οι εγκέφαλοι της επίθεσης σχεδίαζαν να χρησιμοποιήσουν μια βελτιωμένη έκδοση της επίθεσης για να ανατινάξουν 10 αεροσκάφη, δήλωσε ο Σκοτ Στιούαρτ.

Την επίθεση αυτή εξαπέλυσε ο τρομοκράτης, Ραμζί Γιουζέφ ο οποίος το 1993 είχε αιματοκυλήσει το Παγκόσμιο Κέντρο Εμπορίου. Υπενθυμίζεται ότι στις 26 Φεβρουαρίου του 1993, ο Νότιος Πύργος δέχτηκε τρομοκρατική επίθεση με την τοποθέτηση βομβών σε παρκαρισμένο όχημα του γκαράζ του πύργου από τον τρομοκράτη Ραμζί Γιουσέφ. Στόχος ήταν να δοκιμαστεί η νέα ιδέα της χρήσης χημικών για την ανατίναξη αεροσκαφών. Το σχέδιο ήταν να επαναληφθεί το σενάριο αυτό στη πτήση 434 των Philippine Airlines ins με ταυτόχρονες όμως επιθέσεις σε αρκετά αεροσκάφη πάνω από τον Ειρηνικό Ωκεανό. Από εκείνη τη στιγμή , αεροδρόμια σε όλο τον κόσμο , βρίσκονται σε επιφυλακή πραγματοποιώντας εξονυχιστικούς ελέγχους στα υγρά που μεταφέρουν οι επιβάτες κατά την διάρκεια των πτήσεων.

Πηγή: protothema.gr