Διχασμένες εμφανίζονται οι κυβερνήσεις της ΕΕ αναφορικά με την πρόθεση της Κομισιόν να δρομολογήσει επιπλέον δασμούς στα ηλεκτρικά οχήματα που παράγονται και εισάγονται από την Κίνα.
Σε μια μη δεσμευτική, όμως και πάλι σημαντική, μυστική ψηφοφορία που έλαβε χώρα κατεγράφη διάσταση απόψεων που αντανακλά την επιφυλακτικότητα πολλών κυβερνήσεων να προκαλέσουν τη μήνιν της δεύτερης ισχυρότερης οικονομίας του πλανήτη.
Αν και δεν έγινε γνωστή η ψήφος της κάθε χώρας-μέλος, πληροφορίες που μετέδωσαν πρακτορεία όπως το Reuters και το Bloomberg υποστήριξαν πως περίπου τα μισά κράτη μέλη στήριξαν τα μέτρα, ωστόσο τέσσερα καταψήφισαν την πρόταση και περίπου 11 απείχαν της ψηφοφορίας εκφράζοντας με τον τρόπο αυτό τις επιφυλάξεις τους.
Εκτιμάται πως ανάμεσα στις χώρες που απείχαν ήταν η Γερμανία και η Γερμανία, ενώ η Γαλλία, η Ιταλία και η Ισπανία υπερψήφισαν τις προτάσεις.
«Η γερμανική κυβέρνηση θεωρεί πως είναι ζωτικής σημασίας να αναζητηθεί μια ταχεία και φιλική λύση (για το θέμα) με την Κίνα» τόνισε χαρακτηριστικά σε σχόλιο του ο εκπρόσωπος της γερμανικής κυβέρνησης.
Το αποτέλεσμα της μη δεσμευτικής ψηφοφορίας θα ληφθεί, πάντως, υπόψη από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή που εξακολουθεί να επεξεργάζεται το σχέδιο, καθώς ε περίπου τρεις μήνες θα αποφασίσει οριστικά αν οι δασμοί θα οριστικοποιηθούν. Σε περίπτωση που οι δασμοί οριστικοποιηθούν εκτιμάται πως θα έχουν διάρκεια το λιγότερο πέντε ετών.
Θυμίζουμε πως οι δασμοί προς τα εισαγόμενα από την Κίνα EV θα ανέβουν έως και 48% προκειμένου η ΕΕ να αντισταθμίσει το αθέμιτο πλεονέκτημα που απολαμβάνει ο κλάδος στην Κίνα λόγω των υψηλών κρατικών επιδοτήσεων.
Στην περίπτωση αυτή, το Πεκίνο έχει ξεκαθαρίσει πως θα απαντήσει με αντίστοιχα τιμωρητικά μέτρα στοχοποιώντας κλάδους όπως ο ευρωπαϊκός αγροτικός τομέας.
Πάντως, σε μια κίνηση καλής θέλησης λόγω των αντιδράσεων από τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες που έχουν εργοστάσια στην Κίνα και θα επηρεαστούν επίσης από τα μέτρα, δημοσιεύματα υποστήριξαν σήμερα ότι οι Βρυξέλλες μελετούν το ενδεχόμενο να μειώσουν σημαντικά τους δασμούς για τα παραγόμενα στην Κίνα οχήματα της BMW και της Volkswagen.
Εκπρόσωπος της BMW σε δηλώσεις του επιβεβαίωσε ότι η γερμανική εταιρεία βρίσκεται σε συνομιλίες με την Κομισιόν για το θέμα, αλλά ξεκαθάρισε πως δεν έχουν ληφθεί ακόμη οριστικές αποφάσεις.
Διαβάστε ακόμη
Attica Bank: Στα €2,3 δισ. τα μη εξυπηρετούμενα ανοίγματα σύμφωνα με την DBRS
COSMOTE – ΝΟVA: Τι σημαίνει για τους συνδρομητές η συμφωνία στα αθλητικά τους κανάλια