search icon

Διεθνή

Διώρυγα Παναμά: Ποιο είναι το κόστος από τη μείωση στις διελεύσεις λόγω ξηρασίας

Ο διαχειριστής της διώρυγας του Παναμά υπολογίζει ότι η μείωση της στάθμης του νερού θα μπορούσε να του κοστίσει μεταξύ 500 και 700 εκατ. δολαρίων το 2024

Μια σοβαρή ξηρασία που ξεκίνησε πέρυσι ανάγκασε τις αρχές να περιορίσουν τις διελεύσεις πλοίων κατά 36% στη Διώρυγα του Παναμά, έναν από τους σημαντικότερους εμπορικούς δρόμους του κόσμου.

Οι νέες περικοπές που ανακοινώθηκαν πριν λίγες ημέρες από τις αρχές του Παναμά πρόκειται να επιφέρουν ακόμη μεγαλύτερο οικονομικό πλήγμα από ό,τι αναμενόταν προηγουμένως. Ο διαχειριστής της διώρυγας του Παναμά και οικονομολόγος Ricaurte Vásquez, υπολογίζει τώρα ότι η μείωση της στάθμης του νερού θα μπορούσε να του κοστίσει μεταξύ 500 και 700 εκατ. δολαρίων το 2024, σε σύγκριση με προηγούμενες εκτιμήσεις 200 εκατ. δολαρίων.

Ειδικότερα, όπως αναφέρει σχετικό δημοσίευμα, μια από τις πιο σοβαρές ξηρασίες που έπληξαν ποτέ το έθνος της Κεντρικής Αμερικής προκάλεσε χάος στη θαλάσσια διαδρομή των 80 χιλιομέτρων, δημιουργώντας κυκλοφοριακή συμφόρηση πλοίων και εγείροντας αμφιβολίες σχετικά με την αξιοπιστία του καναλιού για τη διεθνή ναυτιλία και ανησυχίες για τις επιπτώσεις στο παγκόσμιο εμπόριο.

Μάλιστα, οι αρχές της διώρυγας απέδωσαν την ξηρασία στο φαινόμενο Ελ Νίνιο και στην κλιματική αλλαγή και προειδοποίησαν ότι ήταν επείγον για τον Παναμά να αναζητήσει νέες πηγές νερού τόσο για τη λειτουργία της διώρυγας όσο και για την ανθρώπινη κατανάλωση. Οι ίδιες λίμνες που τη γεμίζουν παρέχουν επίσης νερό σε περισσότερο από το 50% της χώρας με περισσότερα από 4 εκατομμύρια άτομα.

Σημειώνεται δε, ότι η διακοπή της κύριας εμπορικής οδού μεταξύ της Ασίας και των Ηνωμένων Πολιτειών έρχεται σε μια επισφαλή στιγμή. Οι επιθέσεις σε εμπορικά πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα από τους αντάρτες Χούθι της Υεμένης έχουν οδηγήσει σε αλλαγές στα δρομολόγια των πλοίων, που πλέον αποφεύγουν αυτή την κρίσιμη ναυτιλιακή οδό για καταναλωτικά αγαθά και προμήθειες ενέργειας.

Ο συνδυασμός των προβλημάτων έχει εκτεταμένες επιπτώσεις στο παγκόσμιο εμπόριο καθυστερώντας τις αποστολές και αυξάνοντας το κόστος μεταφοράς. Ορισμένες εταιρείες είχαν σχεδιάσει να μεταφέρουν τα πλοία τους προς την Ερυθρά Θάλασσα – μια βασική διαδρομή μεταξύ Ασίας και Ευρώπης – για να αποφύγουν καθυστερήσεις στη Διώρυγα του Παναμά, λένε οι αναλυτές. Αυτή δεν αποτελεί πλέον μια επιλογή για τους περισσότερους, σημειώνει η El Pais.

O Vásquez είπε ότι οι αρχές του καναλιού θα μειώσουν τις ημερήσιες διελεύσεις πλοίων σε 24, από 38 την ημέρα πέρσι, σε κανονικές περιόδους. Παράλληλα πρόσθεσε ότι το πρώτο τρίμηνο του οικονομικού έτους πέρασε από τη διώρυγα 20% λιγότερο φορτίο και 791 λιγότερα πλοία συγκριτικά με την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους.

Διαβάστε ακόμη

Σχέδιο Χατζηδάκη για βιώσιμες επιχειρήσεις δημόσιου και ιδιωτικού τομέα 

Σάρωσε ο Τραμπ και στις εσωκομματικές εκλογές στο Νιου Χαμσάιρ 

NATO: Τι σημαίνει η κυρίαρχη τάση στις online γνωριμίες 

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ 

Exit mobile version