search icon

Διεθνή

Digital Markets Act: Τέσσερις τρόποι με τους οποίους αλλάζει την καθημερινότητά μας

Αλλαγές στις διαφημίσεις, τους κανόνες απορρήτου, τα app stores και τις εφαρμογές επιφέρει το νέο ρυθμιστικό πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης

Τα τηλέφωνά μας, οι φορητοί υπολογιστές μας και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αλλάζουν, καθώς οι τεχνολογικοί κολοσσοί, Alphabet, Amazon, Apple, Bytedance, Meta και Microsoft κλήθηκαν να συμμορφωθούν με το Digital Markets Act (DMA) της Ευρωπαϊκής Ένωσης από τις 7 Μαρτίου.

Ο νόμος έχει σχεδιαστεί για να προσφέρει καλύτερη πρόσβαση στη «βασική» αγορά ψηφιακών υπηρεσιών, ώστε να καταστεί ευκολότερη και φθηνότερη η πρόσβαση σε δεδομένα και να ενισχυθεί η ανταγωνιστικότητα μικρότερων τεχνολογικών εταιρειών σε σχέση με τις πλατφόρμες των Big Tech.

To Politico συνέθεσε μία λίστα μερικών, μόνο, από τις αλλαγές που θα παρατηρήσουμε ως χρήστες των συσκευών αυτών.

Αυστηρότεροι κανόνες απορρήτου

Οι εταιρείες τεχνολογίας πρέπει πλέον να ζητούν τη συγκατάθεση των χρηστών για να μοιράζονται δεδομένα που τροφοδοτούνται σε μια πλατφόρμα με μια άλλη την οποία διαχειρίζονται. 

Η Meta έχει ήδη αρχίσει να προβάλλει αναδυόμενα παράθυρα για το Facebook και το Instagram, ενώ καθυστέρησε το λανσάρισμα της πλατφόρμας κοινωνικής δικτύωσης Threads, το οποίο σχεδιάστηκε ως ανταγωνιστής του X (πρώην Twitter), επειδή αρχικά απαιτούσε από τους χρήστες να εγγραφούν με σύνδεση μέσω άλλης πλατφόρμας της εταιρείας.

Η Google ζητά από τους χρήστες να επιλέξουν με ποιές πλατφόρμες, από τις πολλές τις οποίες προσφέρει, θέλουν να μοιράζονται τα δεδομένα τους: Google Play, Chrome, Google Shopping και Google Maps.

Ο τεχνολογικός κολοσσός της γνωστότερης μηχανής αναζήτησης προειδοποιεί τους χρήστες ότι οι νέες επιλογές μπορεί να μην είναι της αρεσκείας τους, αφού η εμπειρία θα είναι «λιγότερο εξατομικευμένη».

Αυτό, με τη σειρά του, σημαίνει ότι οι διάφορες πλατφόρμες δεν θα έχουν πάντα πρόσβαση στα προσωπικά δεδομένα των χρηστών τα οποία μπορούν να χρησιμοποιήσουν για να προωθήσουν τις στοχευμένες διαφημίσεις τους σε τακτικούς χρήστες.

Επιλογή εφαρμογών

Οι μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας θα πρέπει επίσης να επισημαίνουν σαφώς ποιά μέρη του λογισμικού τους αποτελούν μέρος του δικού τους συστήματος, όπως οι εφαρμογές «Camera» και «Photos» των Microsoft Windows 11.

Αυτό έχει θα επιτρέψει στους χρήστες να αποφασίσουν αν θέλουν να τις κρατήσουν ή να επιλέξουν μια ανταγωνιστική υπηρεσία η οποία προσφέρει την ίδια λειτουργία.

Οι χρήστες των Android της Google και των iPhone της Apple θα πρέπει να μπορούν να επιλέγουν το αγαπημένο τους πρόγραμμα περιήγησης από μια οθόνη επιλογής που θα αντικαθιστά τις προεπιλογές που παρέχονται από τις εταιρείες.

Διαφημίσεις

Τα αποτελέσματα αναζήτησης της Google θα προσθέσουν ένα νέο πλαίσιο με διαφημίσεις από ιστότοπους σύγκρισης τιμών όταν κάνετε αναζήτηση για ένα ξενοδοχείο.

Αυτό ακολουθεί ήδη τη λειτουργία η οποία παρέχεται στους Ευρωπαίους χρήστες μέσω της υπηρεσίας Google Shopping όταν αναζητούν ένα προϊόν, λαμβάνοντας αμέσως φωτογραφίες παρόμοιων προϊόντων που μπορεί να θέλουν να επιλέξουν.

Η νέα λειτουργία αυτή αποτελεί τον προτεινόμενο τρόπο για συμμόρφωση της Google με το DMA το οποίο απαγορεύει οποιαδήποτε διαφημιστική «προκατάληψη» του αλγόριθμου του τεχνολογικού κολοσσού.

Η εταιρεία έχει αρχίσει να δοκιμάζει τα συστήματα αυτά πιλοτικά στη Γερμανία, τη Γαλλία, την Τσεχία και το Ηνωμένο Βασίλειο από τον περασμένο μήνα.

Εναλλακτικά app stores

Η Apple αντιστέκεται εδώ και καιρό στα αιτήματα των προγραμματιστών παιχνιδιών να μπορούν να πωλούν εφαρμογές μέσω του app store της.

Η γνωστή εταιρεία επικαλούταν ζητήματα ασφαλείας σε περίπτωση απώλειας του απόλυτου ελέγχου των εφαρμογών στο λογισμικό της, καθώς οι μη εξουσιοδοτημένες εφαρμογές θα μπορούσαν να αποτελέσουν «παραθυράκι» για τους εγκληματίες του κυβερνοχώρου.

Πολλοί, όμως, κατηγόρησαν την Apple πως ο κύριος λόγος για τον οποίο θέλει επίσης να διατηρήσει τον αυστηρό έλεγχο του app store είναι ο τρόπος με τον οποίο κερδίζει χρήματα από τους προγραμματιστές που βασίζονται στις συσκευές και το λογισμικό της.

Όλα αυτά αλλάζουν με το νέο ρυθμιστικό πλαίσιο του Digital Markets Act, επιβάλλοντας στην Apple να επιτρέψει για πρώτη φορά εναλλακτικά app stores στα iPhones.

Οι gamers θα δουν μια σειρά από νέες επιλογές στα οικοσυστήματα αυτά. Η Microsoft εργάζεται πάνω σε ένα κατάστημα εφαρμογών για παιχνίδια, όπου θα φιλοξενήσει τα επιτυχημένα παιχνίδια «Call of Duty« και «Candy Crush».

Πολλές άλλες εταιρείες θέλουν κι αυτές να μπουν στο παιχνίδι. Η πλατφόρμα streaming μουσικής και podcasts, Spotify, η οποία βρίσκεται ήδη σε διαμάχη με τον τεχνολογικό κολοσσό όσον αφορά τους όρους και τις προϋποθέσεις του Apple App Store, έχει επίσης προαναγγείλει την ανάπτυξη του δικού της καταστήματος εφαρμογών που θα φιλοξενείται στα προϊόντα της εταιρείας.

Διαβάστε ακόμη:

Ξεκινάει η κατασκευή του Microsoft Data Center στα Σπάτα (pic)

Αναλυτές: Ξεκάθαρη η προοπτική μείωσης των επιτοκίων της ΕΚΤ από τον Ιούνιο (πίνακες)

Φυτοφάρμακα και χημικά κυλούν στους ποταμούς της Ευρώπης

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version