search icon

Διεθνή

Δείτε γιατί δεν είναι καλό σημάδι η μη ανάληψη ευθύνης για την συντριβή του αεροσκάφους της EgyptAir

Συνήθως μετά από μία τρομοκρατική ενέργεια ακολουθεί η ανάληψη της ευθύνης, όμως μέχρι στιγμής κάτι τέτοιο δεν έχει συμβεί με την συντριβή της πτήσης 804 της EgyptAir, με 66 επιβαίνοντες να έχουν εξαφανιστεί κάπου στη Μεσόγειο.

Συνήθως μετά από μία τρομοκρατική ενέργεια ακολουθεί η ανάληψη της ευθύνης, όμως μέχρι στιγμής κάτι τέτοιο δεν έχει συμβεί με την συντριβή της πτήσης 804 της EgyptAir, με 66 επιβαίνοντες να έχουν εξαφανιστεί κάπου στη Μεσόγειο.

Η πρώτη εκτίμηση για την σιγή των τζιχαντιστών αναφορικά με την συντριβή είναι ότι δεν το έκαναν, πράγμα που σημαίνει ότι η μεγαλύτερη πιθανότητα ήταν να επρόκειτο για ατύχημα, σημειώνει ο Scott Stewart, αντιπρόεδρος και αναλυτής στο Stratfor.

Όμως υπάρχει και άλλη μία πιθανότητα, πιο τρομακτική. Υπάρχει περίπτωση και έχει συμβεί και στο παρελθόν, μία τρομοκρατική οργάνωση να μην αναλαμβάνει την επίθεση ενός τρομοκρατικού χτυπήματος, για να μην προδώσει τις επαφές που έχει αποκτήσει στα δίκτυα μεταφορών.

“Για την βομβιστική επίθεση τον Δεκέμβριο του 1994 στην πτήση 434 της Philippines Airlines, δεν υπήρχε ανάληψη ευθύνης γιατί οι τρομοκράτες σχεδίαζαν παρόμοιο χτύπημα σε 10 άλλες αεροπορικές εταιρείες”, αναφέρει ο αξιωματούχος του Stratfor.

Στην επίθεση που έγινε γνωστή ως “Bojinka plot” οι τρομοκράτες σχεδίαζαν, ήδη από το 1993 υπό τις οδηγίες του βομβιστή του World Trade Center Ramzi Yousef, επίθεση με χημικά για να ανατινάξουν αεροσκάφη.

Ακόμα και στην πτήση 103 της Pan Am που συνετρίβη πάνω από το Lockerbie της Σκοτίας το 1988 χρειάστηκαν τρία χρόνια ερευνών για να βρεθεί ότι οι τρομοκράτες συνδέονταν με το λιβυκό καθεστώς.

Την ίδια ώρα άλλο ένα μυστήριο, αυτό για το τι προκάλεσε το 2009 την συντριβή της πτήσης 447 της Air France παραμένει άλυτο. Επίσημα, η εξαφάνιση του αεροσκάφους αποδίδεται σε τεχνικό λάθος.

Exit mobile version