Πάνω σε λεπτή γραμμή θα πρέπει να ισορροπήσει ο Όλαφ Σολτς κατά τις κρίσιμες συνομιλίες που θα έχει από τη Δευτέρα στο πλαίσιο του έβδομου γύρου των κοινών διαβουλεύσεων Γερμανίας και Κίνας, τις πρώτες που θα γίνουν κατ’ ιδίαν από την έναρξη της πανδημίας.
Της κινεζικής αντιπροσωπείας, στην οποία θα εντάσσονται τόσο αξιωματούχοι της κυβέρνησης όσο και στελέχη ομίλων, θα ηγηθεί ο νέος πρωθυπουργός Λι Κιανγκ, γεγονός που φανερώνει και την μεγάλη σημασία που δίνει το Πεκίνο στις επαφές αυτές.
Το έργο του Γερμανού Καγκελάριου θα είναι δύσκολο λόγω των πιέσεων που δέχεται τόσο από το εξωτερικό, κυρίως την Ουάσιγκτον, όσο και από το εσωτερικό και τους Πράσινους εταίρους του.
Αμφότεροι θέλουν από το Βερολίνο να κρατήσει μια σκληρότερη γραμμή έναντι του Πεκίνου και μάλιστα ειδικά η αμερικανική πίεση ήταν σαφής όταν η Γερμανία συμφώνησε να αναθεωρήσει τη χρήση συστημάτων στο τηλεπικοινωνιακό της σύστημα που είχαν κατασκευαστεί από τις κινεζικές Huawei και ZTE.
Ο ίδιος είναι σαφές ότι έχει διαφορετική άποψη προσβλέποντας στα πλεονεκτήματα του διμερούς εμπορίου και έχοντας βέβαια υπόψη του τη γερμανική εξάρτηση από την κινεζική παραγωγή σε πρώτες ύλες και ανταλλακτικά. Αυτό φάνηκε από την απόφαση του, τον περασμένο μήνα, να παρακάμψει τις αντιρρήσεις των Πρασίνων και να εγκρίνει το σχέδιο για την εξαγορά του 24,99% του λιμανιού του Αμβούργου από τους Κινέζους.
Αντιστοίχως από την πλευρά του ο Κινέζος πρωθυπουργός Λι Κιανγκ θα θελήσει να καθησυχάσει τους γερμανικούς φόβους για τυχόν προβλήματα στην ασφάλεια των εφοδιαστικών αλυσίδων και θα καλέσει τις ντόπιες επιχειρήσεις να αντισταθούν στις πιέσεις να απομακρυνθούν από την Κίνα, θέλοντας να κρατήσει τη διμερή διπλωματική και εμπορική σχέση σε καλά επίπεδα, προκειμένου να έχει και έναν υποστηρικτή στα ευρωπαϊκά φόρουμ.
Το ζήτημα της κλιματικής και περιβαλλοντολογικής πολιτικής, που θα βρεθεί στην ατζέντα μπορεί σίγουρα να βοηθήσει, τουλάχιστον για να κατευνάσει τις ενστάσεις των Πρασίνων εταίρων του Σολτς. Ο Καγκελάριος θα προσπαθήσει να πείσει τους Κινέζους συνομιλητές του να συμφωνήσουν στην υιοθέτηση πιο φιλόδοξων στόχων για τη μείωση των ρύπων, ωστόσο σίγουρα δεν θα είναι εύκολο.
Οι δύο πλευρές θα συζητήσουν και σημαντικά διεθνή ζητήματα όπως η Ταϊβάν και βέβαια ο πόλεμος στην Ουκρανία και η στάση της Ρωσίας, αν και αμφότερες θέλουν να εστιάσουν σε οικονομικά και εμπορικά θέματα.
Σημειωτέον πως η Κίνα παρέμεινε και το 2022 ο μεγαλύτερος εμπορικός εταίρος της Γερμανίας, για έβδομη συνεχόμενη χρονιά, με το διμερές εμπόριο να αγγίζει τα 300 δισ. ευρώ. Οι ροές δε, των γερμανικών άμεσων ξένων επενδύσεων προς την Κίνα να φτάνουν σε επίπεδα ρεκόρ στα 11,5 δισ. ευρώ.
Ειδικά για τον στρατηγικής σημασίας για τη γερμανική οικονομία κλάδο αυτοκινήτου, η κινεζική αγορά παραμένει η κορυφαία, ο μεγαλύτερος πελάτης της Volkswagen, της BMW και της Mercedes Benz, με τους ομίλους να συνεχίζουν να επενδύουν στην προσπάθεια τους να ανταγωνιστούν τις ολοένα πιο ισχυρές κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες.
Διαβάστε ακόμη
Πώς το ελληνικό Δημόσιο μπαίνει δυνατά στο real estate για γραφεία στην Αθήνα
Σόρος τέλος, ζήτω ο… Σόρος: Ο διάδοχος, η Ελλάδα, η Ρωσία και η επόμενη ημέρα
Ντίνο Μπέκης (Qualcomm): Να δημιουργήσουμε έναν τεράστιο τεχνολογικό κόμβο στην Ελλάδα
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ