Στη δίνη του lockdown και του δόγματος της μηδενικής «ανοχής» έχουν υποπέσει οι μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες του κόσμου, οι οποίοι διαθέτουν πολυάριθμα εργοστάσια στην Κίνα, τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων του κόσμου.
Το πρόσφατο «λουκέτο» στη Σαγκάη ανάγκασε πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες να κλείσουν τα τοπικά τους εργοστάσια, θέτοντας σε κίνδυνο το χρονοδιάγραμμα των παραδόσεων, το οποίο ήδη είναι εξαιρετικά «σφιχτό» λόγω της αύξησης της ζήτησης και των ελλείψεων σε «τσιπάκια» (ημιαγωγοί).
Ενδεικτικά, η Volkswagen προχώρησε στο κλείσιμο των εργοστασίων σε Σαγκάη και Τσανγκτσούν, με το «λουκέτο» να διαρκεί για εβδομάδες. «Αυτό προκαλεί καθυστερήσεις στην παραγωγή. Θα υπάρξει αναπλήρωση της παραγωγής, με επιπλέον βάρδιες κι άλλα μέτρα. Αξιολογούμε την κατάσταση καθημερινά» διαβεβαίωσε η διοίκηση της γερμανικής εταιρείας.
H αμερικανική Tesla, από την πλευρά της, έχει αναστείλει την παραγωγή από τις 28 Μαρτίου, ενώ η ιαπωνική Toyota έχει αναγκαστεί να κλείσει το εργοστάσιο στην Τσανγκτσούν. Όσον αφορά τη Nio, την κινεζική εταιρεία ηλεκτρικών Ι.Χ., η διοίκηση ανακοίνωσε το «πάγωμα» της παραγωγής το περασμένο Σάββατο, παραπέμποντας τους περιορισμούς της Covid-19.
Όμως, δεν είναι μόνο οι κατασκευαστές. Το auto show του Πεκίνου, μία από τις μεγαλύτερες εκδηλώσεις του κλάδου, αναβλήθηκε εξαιτίας της πρόσφατης εκτίναξης των νέων κρουσμάτων κορωνοϊού. Οι νέες ημερομηνίες ορίστηκαν για το διάστημα 21 – 30 Απριλίου. Στη συγκεκριμένη έκθεση, πολλές εταιρείες επιλέγουν να κάνουν τις παρουσιάσεις των νέων μοντέλων τους. Όμως, φέτος θα χρειαστεί να περιμένουν λίγο ακόμη.
Την ίδια ώρα, τα διαδοχικά lockdowns έχουν οδηγήσει σε σημαντική μείωση των ταξινομήσεων Ι.Χ. οχημάτων, με τις πωλήσεις να βουλιάζουν κατά 12% τον Μάρτιο, σε μία ακόμη ένδειξη επιβράδυνσης του κλάδου, η οποία έρχεται να προστεθεί στις ευρύτερες καθυστερήσεις στον τομέα της παραγωγής.
Διαβάστε επίσης:
Δημ. Βιντζηλαίος (Creta Farms): Έβαλε στο στόχαστρό του τα Παγωτά Δωδώνη και εταιρεία κρέατος