Ως μια «σημαντική επιχειρηματική ευκαιρία», χαρακτηρίζει ο Διευθύνων Σύμβουλος της LVMH, Μπερνάρ Αρνό, το metaverse.
Πιο αναλυτικά, ο επικεφαλής της Louis Vuitton, της μεγαλύτερης εταιρείας ειδών πολυτελείας στον κόσμο, το metaverse θα μπορούσε δυνητικά, να συμβάλλει σημαντικά στην ανάπτυξη του γίγαντα ειδών πολυτελείας.
Παρόλα αυτά, ο Αρνό κρούει τον κώδωνα του κινδύνου προειδοποιώντας ότι πρέπει «να είμαστε επιφυλακτικοί και προσεκτικοί καθώς είναι πιθανό να πρόκειται για μία ακόμη φούσκα».
Αυτή τη στιγμή, μια εικονική τσάντα Gucci πωλείται για 4.500 δολάρια στο Roblox. Παράλληλα, πολλά διάσημα brands όπως οι Nike, Balenciaga και Burberry σχεδιάζουν να ποντάρουν στην εικονική πραγματικότητα με στόχο να αυξήσουν ακόμη περισσότερο τα κέρδη τους. Η Nike απέκτησε πρόσφατα την επωνυμία ψηφιακών αθλητικών παπουτσιών RTFKT, η οποία πούλησε 600 ζευγάρια εικονικά παπούτσια για 3,1 εκατομμύρια δολάρια, ενώ η Burberry συνεργάστηκε με τη Mythical Games για την κυκλοφορία μη ανταλλάξιμων μάρκων.
Προς το παρόν, η LVMH επικεντρώνεται στο φυσικό και πραγματικό κόσμο και όχι στον εικονικό υποστήριξε ο Αρνό. «Σε αυτό το στάδιο, βρισκόμαστε στον πραγματικό κόσμο και πουλάμε πραγματικά προϊόντα», είπε. «Δεν μας ενδιαφέρει να πουλήσουμε εικονικά αθλητικά παπούτσια για 10 ευρώ. Δεν ασχολούμαστε με αυτό», ξεκαθαρίζει.
Ο Αρνό εξέφρασε επίσης την ανησυχία του, αναφορικά με πιθανές κερδοσκοπικές φούσκες. «Πρέπει να είμαστε προσεκτικοί με τις φούσκες», είπε. «Στην αρχή του Διαδικτύου, εμφανίστηκαν διάφορες δήθεν ευκαιρίες και μετά έσκασε η φούσκα» τονίζει. «Θα είναι ενδιαφέρον να δούμε πώς αποφέρει κέρδη», ανέφερε χαρακτηριστικά μιλώντας για το μέλλον του metaverse. «Τα NFT δημιουργούν κέρδη και είμαι βέβαιος ότι αυτό θα έχει θετικά αποτελέσματα, αρκεί τα πράγματα γίνουν σωστά» καταλήγει σύμφωνα με το CNBC.
Η LVMH, ο μεγαλύτερος όμιλος ειδών πολυτελείας στον κόσμο, ανέφερε έσοδα 64,2 δισεκατομμυρίων ευρώ (70,65 δισεκατομμύρια δολάρια) το 2021, αυξημένα κατά 44% από το 2020 ή αύξηση 20% σε σύγκριση με το 2019.
Τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 22% το τέταρτο τρίμηνο, καθώς η ζήτηση από τις ΗΠΑ και την Ασία για αγορές πολυτελείας —ιδιαίτερα δερμάτινα είδη— συνέχισε να αυξάνεται. Οι πωλήσεις στον τομέα της μόδας και των δερμάτινων ειδών αυξήθηκαν κατά 51% συγκριτικά με το 2019.
Η τιμή της μετοχής της LVMH, αυξημένη κατά περισσότερο από 30% τον περασμένο χρόνο, έχρησε τον Αρνό τον τρίτο πλουσιότερο άνθρωπο στον κόσμο, με καθαρή περιουσία 159 δισεκατομμυρίων δολαρίων, σύμφωνα με το Bloomberg Billionaires Index.
Διαβάστε ακόμα:
Οι ανατρεπτικές καινοτομίες που θα αλλάξουν τα πάντα στον ψηφιακό κόσμο