search icon

Διεθνή

Μπαρτσελόνα: Αναζητούνται χορηγοί για να αποφύγει την οικονομική «ασφυξία» στη μετά Μέσι εποχή

Οι «δεύτερες σκέψεις» για επαναπροσέγγιση με Rakuten και CVC, οι κρούσεις από αραβικά κεφάλαια, εταιρείες κρυπτονομισμάτων, στοιχηματικές μέχρι… φαρμακευτικές σκευασμάτων τύπου βιάγκρα – Το δάνειο από Goldman Sachs και τα χρέη 1,3 δισ.

Το «χτύπημα» που δέχθηκε η Μπαρτσελόνα με την αποχώρηση του Λιονέλ Μέσι το περασμένο καλοκαίρι μετά από 21 χρόνια «σχέσης» ήταν διπλό, αγωνιστικό και οικονομικό.

Γιατί η αποδυνάμωση της ομάδας της συνδυάστηκε με την προαναγγελία του τέλους της συνεργασίας της με δύο ισχυρούς χορηγούς της -σε μια πολύ κρίσιμη εποχή για την ισορροπία των… ισολογισμών της- εκ των οποίων ο ένας θεωρείται ο βασικός της: H Rakuten.

Εκτός εάν γίνει η ανατροπή που κάποιοι στην Ισπανία συζητούν αυτή την εποχή, και οι δύο πλευρές καθίσουν πάλι στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων. Προς το παρόν οδεύουν προς «διαζύγιο», με ό,τι αυτό θα σημαίνει για τα οικονομικά ενός συλλόγου «πνιγμένου» από χρέη, τα οποία υπολογίζονται κατά ομολογία του προέδρου Χουάν Λαπόρτα άνω του 1,3 δισ. ευρώ.

Το deal του 2017 με τη μεγαλύτερη online εταιρεία ηλεκτρικών ειδών στην Ιαπωνία και μία από τις 10 κορυφαίες παγκοσμίως, αντικατέστησε το logo της Qatar Airways στη φανέλα των «μπλαουγκράνα» και απέφερε ετήσιο έσοδο 55 εκατ. ευρώ την πρώτη τετραετία, με το ποσό να μειώνεται φέτος στα 30 – 35 εκατ. ευρώ, εξ’ αιτίας των επιπτώσεων της πανδημίας στην «ποδοσφαιρική βιομηχανία».

Το «πικρό αντίο» του Αργεντινού σούπερ σταρ με τη μη ανανέωση του συμβολαίου του (για οικονομικούς λόγους) και τη μεταγραφή του στην Παρί Σεντ Ζερμέν έδωσε τη «χαριστική βολή» στη… συμπόρευση της Μπαρτσελόνα με τη Rakuten, που ανακοίνωσε την πρόθεσή της να «αποσυρθεί» από τη Βαρκελώνη τον Ιούνιο του 2022 και δυστυχώς για τη διοίκηση των Καταλανών έπραξε το ίδιο και άλλος σπόνσορας, η τουρκική εταιρία λευκών συσκευών οικιακής χρήσης Beko.

Εβδομήντα μέρες αργότερα η μεν Rakuten (…την οποία η Μπάρτσα είχε «αρπάξει» από τη Μάντσεστερ Σίτι του σεϊχη Μανσούρ) βάζει «πλώρη» για τη «χρυσοφόρα» βρετανική Premier League, που γίνεται ακόμα πιο ελκυστική εμπορικά μετά την εξαγορά της Νιούκαστλ από τον Σαουδάραβα πρίγκιπα…

Ψάχνοντας τη χορηγία των 55 εκατ.

Στη Βαρκελώνη εκτυλίσσεται ένα «σίριαλ» με επιχειρηματικές και οικονομικές προεκτάσεις αυτόν τον καιρό, καθώς η αγωνιώδης αναζήτηση χορηγών -με πρώτο τον main sponsor της Μπαρτσελόνα για το 2022- συνοδεύεται από πολλά σενάρια που φέρουν τη διοίκηση Λαπόρτα να δέχεται κρούσεις από διάφορες κατευθύνσεις και να τις απορρίπτει, από αραβικά κεφάλαια, μέχρι εταιρείες κρυπτονομισμάτων ή φαρμακευτικές που εμπορεύονται σκευάσματα… βιάγκρα.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες που συλλέγει το newmoney, η Μπαρτσελόνα ναι μεν «κουβαλά» υπέρογκα χρέη και ψάχνει για τους χορηγούς που θα την βοηθήσουν να αποφύγει την οικονομική «ασφυξία» με minimum απαίτηση τα 55 εκατ. ευρώ τον χρόνο που εισέπραττε τις «καλές μέρες» από την Rakuten, αλλά δεν διατίθεται να ενδώσει στον οποιονδήποτε. Για παράδειγμα, δεν εμπιστεύεται (τουλάχιστον όχι ακόμα) την αγορά των crypto, ενώ, αμφιβάλει για την προέλευση χρημάτων και την αξιοπιστία των προτάσεων από τους συγκεκριμένους Άραβες.

Όσο για τον χορηγό με τα… βιάγκρα, ρεπορτάζ από την Ιβηρική φέρουν τον πρόεδρο της Μπαρτσελόνα να επιβεβαίωσε σε συνάντησή του με μέλη του κλαμπ την «προσέγγιση» από επιχείρηση του φαρμακευτικού κλάδου με ειδικότητα σε σκευάσματά τους, όπως και από εταιρεία στοιχημάτων, μα δεν θεώρησε ούτε τη μεν, ούτε τη δε κατάλληλες για το brand του συλλόγου.

«Αυτή η στρατηγική μας (σ.σ. της επιλογής χορηγών με αυστηρά κριτήρια) μας επέτρεψε να είμαστε πιθανώς ένα από τα 3 κορυφαία ποδοσφαιρικά brands στον κόσμο. Το brand της ομάδας είναι το πραγματικό περιουσιακό στοιχείο που διαθέτουμε», σχολιάζουν οι επικεφαλής της Μπαρτσελόνα, που υπενθυμίζουν το μότο της: «Mes Que Un Club» (κάτι παραπάνω από ένας σύλλογος).

Επαφή με CVC Capital Partners;

Όλα αυτά, ωθούν την ηγεσία της Μπαρτσελόνα να …ξανασκέφτεται όχι μόνο το ενδεχόμενο επαναδιαπραγμάτευσης με τη Rakuten για την κεντρική χορηγία και τη διαφήμιση στη φανέλα, αρκεί να επιθυμούν το ίδιο και οι Ιάπωνες, αλλά και αυτό της επανεμπλοκής της στο project του αμερικανικού επενδυτικού mega fund CVC Capital Partners!

Μπαρτσελόνα και Ρεάλ είχαν καταψηφίσει το καλοκαίρι την εμπορική συμφωνία-«μαμούθ» της La Liga με το CVC ύψους 2,7 δισ. ευρώ με αντάλλαγμα την παραχώρηση του 11% των μη οπτικοακουστικών δικαιωμάτων της λίγκας και το 10,95% των οπτικοακουστικών για 50 χρόνια και φάνηκε να μην εγκαταλείπουν το «αντάρτικο» για την ίδρυση της European Super League.

Όπως είχε αναφερθεί, το CVC θα αποκτήσει μειοψηφικό μερίδιο σε μια νέα εταιρεία, η οποία θα διαχειρίζεται μεταδόσεις, χορηγίες και ψηφιακά δικαιώματα του ισπανικού πρωταθλήματος (1ης – 2ης κατηγορίας) και η «αποχή» των δύο μεγάλων μείωσε το ύψος του «χρυσού» deal κατά 600.000 ευρώ, στα 2,1 δισ. ευρώ. Το ερώτημα είναι αν οι «επαναστάτες» Καταλανοί θα κλείσουν την «πόρτα» στην ESL για να εξασφαλίσουν πιο γρήγορα και σίγουρα έσοδα.

Ισχυρό brand, αλλά…

Εκ παραλλήλου, μετά την απώλεια εσόδων από τα εισιτήρια διαρκείας και τις πωλήσεις σε είδη της μπουτίκ όπως οι φανέλες του… Μέσι, η Μπαρτσελόνα ερευνά την αγορά για ένα άλλο μεγάλο deal, ελπίζοντας ότι το brand της ομάδας δεν έχασε σε εμπορική αξία από τη φυγή του Μέσι όσο νομίζουν πολλοί: Τον χορηγό για το «νέο» Καμπ Νου, προκειμένου να «έρθουν» κεφάλαια για να προχωρήσουν τα έργα που «πάγωσαν» λόγω κρίσης.

Σε δευτερεύουσα φάση, η Μπάρτσα θα επιδιώξει μια συμφωνία για τη διαφήμιση στο μανίκι της φανέλας αντί της Beko που εισέφερε 60 εκατ. ευρώ την 3ετία 2018 – ’21, με υποψήφια την Chiliz, δημιουργό των Fan Tokens και της πλατφόρμας Socios.com και εκ των Official Partner της Μπάρτσα.

Για τον επίλογο: Ο Χουάν Λαπόρτα κατηγόρησε τον προκάτοχό του, Τζουζέπ Μαρί Μπαρτομέου, για την οικονομική «καταστροφή» της ομάδας και αποκάλυψε ότι την Άνοιξη ζητήθηκε δάνειο 80 εκατ. ευρώ από την Goldman Sachs για να πληρωθεί η μισθοδοσία των ποδοσφαιριστών!

«Βυθισμένη» στη βαθμολογία της La Liga και με αμφίβολη την πορεία της στο Champions League, η Μπαρτσελόνα ανακοίνωσε για τη σεζόν 2020 – ’21 πτώση εσόδων 26% κατά 224 εκατ. ευρώ (631 εκατ. ευρώ, από 855 εκατ. ευρώ), απόρροια των γηπεδικών lockdown, των κλειστών μπουτίκ κ.ά., με παράλληλη αύξηση εξόδων 19% και ζημιές 481 εκατ. ευρώ.

Τώρα; Οι οπαδοί δεν ξέρουν τι να πρωτοπιστέψουν: Τα δημοσιεύματα για πωλητήρια σε παίκτες για να «βγει» ο λογαριασμός ή τις… φήμες περί μελλοντικής επιστροφής του Μέσι και της μεταγραφής του Εμπαπέ από την Παρί κάτω από τη μύτη της Ρεάλ;

Διαβάστε ακόμη:

(Ξανα)πωλείται στην Ομόνοια το ξενοδοχείο Ηνίοχος που πούλησε το ΤΑΙΠΕΔ το 2018

Oι 5 του Μινιόν, η εθελουσία της Tράπεζας Πειραιώς, το κτίριο του Βωβού και το 77μετρο του δόκτορα

Ακινησία Ι.Χ. φέτος και τέλη κυκλοφορίας με τον μήνα το 2022

 

Exit mobile version