Ο Μπάιντεν παρουσίασε σχέδιο γιγαντιαίας επένδυσης για τον εκσυγχρονισμό των υποδομών της χώρας και το μεγαλύτερο πρόγραμμα αύξησης της απασχόλησης μετά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο.
Το πρόγραμμα, που προβλέπει δαπάνες 2 τρισεκατομμυρίων δολαρίων, θα αποτελέσει «επένδυση στην Αμερική που γίνεται μια φορά κάθε γενιά» και «δεν έχουμε ξαναδεί ή κάνει τίποτα παρόμοιο», δήλωσε ο Μπάιντεν κατά την παρουσίαση του σχεδίου στο Πίτσμπουργκ στην Πενσιλβάνια.
Το σχέδιο αυτό θα «δημιουργήσει εκατομμύρια καλές δουλειές», με τον Λευκό Οίκο να συγκρίνει το μέγεθος της επένδυσης με την εποχή που οι ΗΠΑ «κέρδισαν την κούρσα του διαστήματος».
Το πρόγραμμα αυτό είναι απαραίτητο προκειμένου οι ΗΠΑ να μπορέσουν να «νικήσουν στον ανταγωνισμό με την Κίνα». «Πρέπει να το εφαρμόσουμε», επέμεινε.
Προβλέπει να εκσυγχρονιστούν 32.000 χιλιόμετρα του οδικού δικτύου, 10.000 γέφυρες, να κατασκευαστούν περισσότερα αεροδρόμια, να δοθούν κίνητρα για την ηλεκτροκίνηση.
Ακόμη, το πρόγραμμα προβλέπει βελτίωση της ποιότητας των συστημάτων υδροδότησης, ηλεκτροδότησης, των ευρυζωνικών δικτύων, της ποιότητας της στέγης.
«Για να το πω απλά, αυτές είναι επενδύσεις που πρέπει να κάνουμε», είπε ο Τζο Μπάιντεν. «Με άλλα λόγια, δεν μπορούμε να μην τις κάνουμε».
Το σχέδιο υπόκειται στην έγκριση του αμερικανικού Κογκρέσου. Κατά τη διάρκεια της προεκλογικής περιόδου, πολλοί Δημοκρατικοί τάχθηκαν υπέρ ενός μεγάλου πακέτου επενδύσεων για τη βελτίωση των δημόσιων υποδομών.
Αλλά για να υιοθετηθεί ένα σχέδιο τέτοιου μεγέθους, ο ένοικος του Λευκού Οίκου θα χρειαστεί τις ψήφους περίπου 10 Ρεπουμπλικάνων στη Γερουσία.
Ο επικεφαλής της κοινοβουλευτικής ομάδας του GOP στο σώμα, ο Μιτς Μακόνελ, απέρριψε το σχέδιο του Τζο Μπάιντεν.
Διαβάστε ακόμη
Νίκολας Νεγκροπόντε: Ο ανταγωνισμός είναι ο σύγχρονος βασιλιάς
Στο 5άστερο Μirragio στη Χαλκιδική το πρώτο υδάτινο πεδίο για υδροπλάνα