Αρκετές πολυεθνικές ανακοίνωσαν πρόσφατα πως τα νέα lockdowns στην Κίνα θα πλήξουν τόσο την αγορά όσο και τις επιχειρήσεις αυτές καθεαυτές. Η ηπειρωτική Κίνα αντιμετωπίζει νέο κύμα πανδημίας λόγω της μεταδοτικής μετάλλαξης Όμικρον από τις αρχές Μαρτίου και έχει επιβάλλει απαγορεύσεις στη μετακίνηση και τα ταξίδια, προσπαθώντας να ακολουθήσει τη σχετικά επιτυχημένη στρατηγική που εφάρμοσε στις αρχές της πανδημίας.

Το πρόσφατο lockdown που έχει επιβληθεί στη Σαγκάη, όμως, έχει διαρκέσει για πάνω από 1 μήνα, ενώ στο Πεκίνο, αρκετές είναι οι επιχειρήσεις που έχουν βάλει λουκέτο λόγω της αύξησης των κρουσμάτων.

Οι πολυεθνικές εταιρείες εκτός από τα lockdown στην Κίνα καλούνται να αντιμετωπίσουν τις επιπτώσεις του πληθωρισμού και του πολέμου στην Ουκρανία. Παρ’ όλα αυτά, η Κίνα αποτελεί τη βιομηχανική πηγή ή τη σημαντικότερη αγορά πολλών εξ αυτών.

Ιδού μερικές από τις ανακοινώσεις των εταιρειών:

Starbucks

Η Starbucks ανακοίνωσε πως οι πωλήσεις λιανικής στα μαγαζιά της στην Κίνα μειώθηκαν κατά 23% το πρώτο τρίμηνο σε σχέση με πέρυσι. Η εταιρεία ανακοίνωσε πως «η κατάσταση στην Κίνα είναι τέτοια που δεν μπορούμε να προβλέψουμε τα οικονομικά μας στοιχεία για το υπόλοιπο έτος στη χώρα». Σημειωτέον πως η Starbucks αναμένει πως ο κινεζικός τομέας της επιχείρησης θα ξεπεράσει σε μέγεθος τον αντίστοιχο αμερικανικό της.

Apple

Αν και οι περισσότερες από τις βιομηχανικές της μονάδες στη Σαγκάη λειτουργούν και πάλι, η Apple ανακοίνωσε πως τα lockdowns θα μειώσουν τα έσοδα από τις πωλήσεις μεταξύ $4 δισ και $8 δισ. Ο επιπλέον αρνητικός παράγοντας που αντιμετωπίζει η εταιρεία είναι η έλλειψη μικροτσίπ.

DuPont

H DuPont, από την πλευρά της ανακοίνωσε πως «αναμένουμε μεταβλητότητα στο μακροοικονομικό μας περιβάλλον, λόγω κυρίως των lockdowns στην Κίνα τα οποία θα επιδεινώσουν την κατάσταση στην εφοδιαστική αλυσίδα και θα μειώσουν τόσο την ικανότητα παραγωγής μας όπως και τα έσοδά μας για το δεύτερο τρίμηνο του 2022».

Σύμφωνα με την Lori Koch, CFO της εταιρείας, δύο βιομηχανικές μονάδες της πολυεθνικής στην Κίνα έκλεισαν το Μάρτιο και αναμένεται να ανοίξουν και πάλι μέχρι τα μέσα Μαΐου. Η εταιρεία αναμένει έσοδα $3,2 δισ με $3,3 δισ το δεύτερο τρίμηνο. 

Estee Lauder

Παρά τη στιβαρή ανάπτυξη κατά τη διάρκεια του τρίτου τριμήνου, η Estee Lauder ανακοίνωσε πως «η αύξηση των κρουσμάτων του κορωνοϊού σε πολλές περιοχές της ηπειρωτικής Κίνας μείωσαν την παραγωγική μας ικανότητα και την ικανότητα εκπλήρωσης παραγγελιών».

Σύμφωνα με τα νέα στοιχεία, η εταιρεία αναμένει αύξηση εσόδων μεταξύ 7% και 9% για το δεύτερο τρίμηνο του έτους.

Yum China

Σύμφωνα με τον CFO της εταιρείας Andy Yeung «εάν δε βελτιωθεί η κατάσταση με τα lockdowns τον Μάιο ή τον Ιούνιο, αναμένουμε λειτουργικές απώλειες το δεύτερο τρίμηνο του έτους».

Σημειωτέον πως η εταιρεία διαχειρίζεται τις αλυσίδες KFC και Pizza Hut στην Κίνα, ενώ είναι και η μεγαλομέτοχος κοινής συνεργασίας με την ιταλική Lavazza στην ασιατική αγορά.

Λοιπές κινεζικές εταιρείες

Περίπου το ήμισυ των μετοχών των εταιρειών του δείκτη MSCI China -εκτός των χρηματοπιστωτικών- ανακοίνωσαν αρνητικότερα από τα αναμενόμενα οικονομικά αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου του έτους. Σύμφωνα με ανάλυση της Morgan Stanley, οι πτωτικές τάσεις των εσόδων θα συνεχιστούν για 2 με 4 εβδομάδες ακόμα. 

Αμερικανικές εταιρείες

Ο δείκτης επενδυτικού συναισθήματος της BofA όσον αφορά τον S&P 500 κατέγραψε πτώση το πρώτο τρίμηνο, σε αρνητικό ρεκόρ διετίας, σύμφωνα με πρόσφατη ανακοίνωση της τράπεζας. Αρκετές από τις εισηγμένες στον δείκτη εταιρείες έχουν καταγράψει βελτίωση των οικονομικών τους στοιχείων για το α’ τρίμηνο του έτους. Παρ’ όλα αυτά, αρκετά είναι τα οικονομικά στοιχεία εταιρειών που δεν έχουν δημοσιευθεί ακόμα, όπως αυτά των Disney και Τοyota.

Διαβάστε ακόμα:

Viva Wallet: Οι επενδυτές, η J.P. Morgan και ο… Αντετοκούνμπο

Ρωσική επίδειξη δύναμης με παρέλαση στην Κόκκινη Πλατεία – Τι μήνυμα θα στείλει ο Πούτιν

Γαλλική «απόβαση» επιχειρηματιών στην Αθήνα