Οι λιανικές πωλήσεις στις ΗΠΑ αυξήθηκαν απροσδόκητα τον Αύγουστο, με ώθηση από τις διαδικτυακές αγορές, όπως μεταδίδει το Bloomberg.

Η αξία των λιανικών αγορών, μη προσαρμοσμένη στον πληθωρισμό, αυξήθηκε κατά 0,1% έπειτα από αναθεωρημένη αύξηση 1,1% τον Ιούλιο, όπως έδειξαν τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα το υπουργείο Εμπορίου την Τρίτη.

Εξαιρουμένων των αυτοκινήτων και των πρατηρίων βενζίνης, οι πωλήσεις αυξήθηκαν για τέταρτο μήνα.

Οι ηλεκτρονικές αγορές αύξησαν τις πωλήσεις, ενώ άλλες κατηγορίες παρουσίασαν μεικτή εικόνα. 5 από τις 13 κατηγορίες της έκθεσης σημείωσαν αύξηση, ενώ άλλες όπως τα ηλεκτρονικά και οι συσκευές, τα είδη ένδυσης και τα έπιπλα μειώθηκαν. Οι έμποροι ηλεκτρονικού εμπορίου σημείωσαν σταθερή αύξηση 1,4%. Οι εισπράξεις στα πρατήρια βενζίνης μειώθηκαν, αντανακλώντας τις φθηνότερες τιμές στην αντλία.

Η έκθεση για τις λιανικές πωλήσεις έδειξε ότι οι λεγόμενες πωλήσεις της ομάδας ελέγχου – οι οποίες χρησιμοποιούνται για τον υπολογισμό του ακαθάριστου εγχώριου προϊόντος – αυξήθηκαν κατά 0,3% τον Αύγουστο. Το μέτρο δεν περιλαμβάνει τις υπηρεσίες τροφίμων, τους εμπόρους αυτοκινήτων, τα καταστήματα οικοδομικών υλικών και τα πρατήρια βενζίνης.

Οι πωλήσεις της ομάδας ελέγχου αυξήθηκαν με ισχυρό ετήσιο ρυθμό 5,7% τους τελευταίους τρεις μήνες, τον ταχύτερο ρυθμό από τον Αύγουστο του 2023. «Τα ισχυρότερα από το αναμενόμενο στοιχεία για τις λιανικές πωλήσεις τον Αύγουστο υποδηλώνουν ότι, ενισχυμένοι από την ταχεία αύξηση του πλούτου και την πτώση των τιμών της ενέργειας, οι καταναλωτές συνεχίζουν να ξοδεύουν ελεύθερα παρά την επιβράδυνση της αγοράς εργασίας», ανέφερε σε σημείωμά της η Olivia Cross, οικονομολόγος της Capital Economics για τη Βόρεια Αμερική.

Τα στοιχεία δείχνουν ανθεκτική ζήτηση των νοικοκυριών στα μέσα του τρίτου τριμήνου, ακόμη και όταν οι προσλήψεις και η αύξηση των μισθών δείχνουν σημάδια συγκράτησης.

Εκτός από την χλιαρή αύξηση της απασχόλησης, οι οικονομολόγοι προβλέπουν ότι ο συνδυασμός του αυξημένου κόστους δανεισμού, της εξάντλησης των αποταμιεύσεων της πανδημίας και του υψηλότερου κόστους ζωής θα ωθήσει τελικά τους Αμερικανούς καταναλωτές να κάνουν περικοπές.

Τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης για τις μετοχές και το δολάριο παρέμειναν υψηλότερα και οι αποδόσεις των κρατικών ομολόγων αυξήθηκαν μετά την έκθεση.

Τι λέει το Bloomberg

«Τα στοιχεία υποδηλώνουν ότι οι καταναλωτές έχουν γίνει πιο φειδωλοί, πηγαίνοντας στο διαδίκτυο για να αναζητήσουν προσφορές και εκπτώσεις σε είδη πρώτης ανάγκης και σε σχολικά είδη. Με το ποσοστό αποταμίευσης να πέφτει στο 2,9% τον Ιούλιο εν μέσω μιας ψυχρότερης αγοράς εργασίας, οι καταναλωτές δεν έχουν άλλη επιλογή από το να περιορίσουν τους προϋπολογισμούς τους – δημιουργώντας τον κίνδυνο μιας ευρύτερης επιβράδυνσης και υποστηρίζοντας τη μεγαλύτερη περικοπή της FOMC αυτή την εβδομάδα», Eliza Winger, οικονομολόγος

Διαβάστε ακόμη

Ηλεκτρική διασύνδεση Ελλάδας – Κύπρου: Έγκριση από το κυπριακό υπουργικό συμβούλιο

Τι σηματοδοτεί για την ευρωπαϊκή οικονομία η κρίση στη Volkswagen

Μιτζάλης (ΑΒΑΞ): Η γραμμή 4 του μετρό είναι το μεγαλύτερο δημόσιο έργο της χώρας

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ