Θέμα ωρών είναι πλέον το άνοιγμα της κάλπης στις Ηνωμένες Πολιτείες με τους Αμερικανούς να «βομβαρδίζονται» από πολιτικές διαφημίσεις οι οποίες προβάλλονται στα εθνικά δίκτυα, στα τοπικά κανάλια, σε ραδιοφωνικούς σταθμούς και εφημερίδες, τα social media και τις ιστοσελίδες. Ο όγκος μεγάλος, αφού την 5η Νοεμβρίου η ψήφος δεν αφορά μόνο το ποιος θα περάσει το κατώφλι του Λευκού Οίκου αλλά και τη σύνθεση της Γερουσίας και της Βουλής των Αντιπροσώπων.
Η προσοχή, ωστόσο, όπως είναι φυσικό, στρέφεται στη μάχη για τον προεδρικό θώκο. Τόσο η εκστρατεία του Ντόναλντ Τραμπ, όσο και της Κάμαλα Χάρις, επικεντρώθηκε σε μία σειρά θεμάτων τα οποία βρίσκονται εδώ και μήνες, ίσως και χρόνια, ψηλά στην ατζέντα του δημοσίου διαλόγου στις Ηνωμένες Πολιτείες. Μεταναστευτικό, αμβλώσεις, οικονομία, είναι μόνο μία πτυχή των όσων θέλουν να θίξουν οι υποψήφιοι, με τον φόβο να είναι το βασικό συναίσθημα που θέλουν να προκαλέσουν με τα διαφημιστικά τους μηνύματα τόσο οι Ρεπουμπλικανοί όσο και οι Δημοκρατικοί.
Ο μεγάλος όγκος διαφημίσεων και η προσοχή των υποψηφίων πέφτει στις επτά πολιτείες-κλειδιά τις λεγόμενες swing states καθώς αυτές αναμένεται να κρίνουν τον νικητή αφού σύμφωνα με τις δημοσκοπήσεις όλα είναι πιθανά.
Από την μία, η στρατηγική της Κάμαλα Χάρις περιλαμβάνει ένα συνδυασμό προβολής θεμάτων που απασχολούν την καθημερινότητα, όπως η οικονομία και η φορολογία, η προστασία του δικαιώματος στην άμβλωση και οι κίνδυνοι που συνεπάγεται μια πιθανή επιστροφή του Τραμπ στον Λευκό Οίκο.
Από την άλλη, η εκστρατεία του Τραμπ κυριαρχείται από ένα και μοναδικό μήνυμα: η εκλογική ήττα της Χάρις είναι ζήτημα ζωής και θανάτου για τον αμερικανικό λαό.
Ο Τραμπ ποντάρει στον φόβο, το μεταναστευτικό και την ασφάλεια
Στη μία διαφήμιση μετά την άλλη, οι παράνομοι μετανάστες εμφανίζονται να κατακλύζουν τα σύνορα. Τρομακτικές φωτογραφίες συλλήψεων συνοδεύουν τις πιο σκοτεινές προειδοποιήσεις: «Οι Αμερικανοί θα συνεχίσουν να χάνουν τις ζωές τους», λέει μια διαφήμιση της Make America Great Again Inc που κόστισε 9,2 εκατομμύρια δολάρια που έπαιξε 4.101 φορές σε 11 ημέρες στα τέλη Οκτωβρίου.
Σε μια ακόμη μεγαλύτερη διαφημιστική καταιγίδα, 5.914 προβολές σε μόλις έξι ημέρες στα τέλη Οκτωβρίου για 19,3 εκατομμύρια δολάρια, ο ίδιος όμιλος δημοσίευσε διαφήμιση στην οποία λέει τα «αθώα θύματα» της «κρίσης των συνόρων» της κυρίας Χάρις «ξυλοκοπήθηκαν, βιάστηκαν, στραγγαλίστηκαν, μαχαιρώθηκαν, πυροβολήθηκαν και δολοφονήθηκαν».
Μία από τις πιο χαρακτηριστικές διαφημίσεις που προβάλλουν οι σύμμαχοι του Τραμπ προέρχεται από την υπερκομματική επιτροπή Right for America, με προϋπολογισμό 7 εκατομμυρίων δολαρίων τον Οκτώβριο. Σε αυτήν, μια φωνή ρωτά δραματικά: «Πώς θα επιβιώσει η οικογένειά σας τέσσερα ακόμη χρόνια, αν δεν καταφέρετε να επιβιώσετε καν τη νύχτα;». Η διαφήμιση απεικονίζει έναν εφιαλτικό κόσμο, με παράνομους μετανάστες και εγκληματίες που φέρνουν χάος και θάνατο στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Μία άλλη διαφήμιση από την επιτροπή Make America Great Again Inc., με κόστος 9,2 εκατομμυρίων δολαρίων, αναφέρει ότι οι Αμερικανοί «θα συνεχίσουν να χάνουν τις ζωές τους» λόγω της μεταναστευτικής κρίσης που, σύμφωνα με την εκστρατεία του Τραμπ, δημιούργησε η Χάρις.
Η συγκεκριμένη καμπάνια, η οποία μεταδόθηκε περισσότερες από 4.100 φορές στα τέλη Οκτωβρίου, προβάλει σοκαριστικές εικόνες εγκληματιών, υποστηρίζοντας ότι «αθώα θύματα» της πολιτικής της Χάρις υπέστησαν φρικιαστικές πράξεις βίας.
Μία από τις πιο χαρακτηριστικές διαφημίσεις της καμπάνιας αυτής κατηγορεί τη Χάρις ότι επέτρεψε σε καταδικασμένους σεξουαλικούς παραβάτες να ζουν κοντά σε σχολεία και πάρκα. Με 8.560 προβολές και κόστος σχεδόν 23 εκατομμύρια δολάρια, παρουσιάζεται η ιστορία ενός μικρού κοριτσιού που «βιάστηκε και θάφτηκε ζωντανή», συνδέοντας την πολιτική της Χάρις με την αύξηση της εγκληματικότητας.
Διαβάστε περισσότερα στο protothema.gr