Η Amazon, σε μια προσπάθεια να ενσωματώσει τη γεννητική τεχνητή νοημοσύνη στο ηλεκτρονικό της εμπόριο, ξεκίνησε πρόσφατα να κάνει δοκιμές σε έναν νέο βοηθό αγορών και ένα chatbot, με στόχο να προσφέρει νέες και καινοτόμες εμπειρίες στους χρήστες της.

Η τεχνητή νοημοσύνη αφορά έναν βασικό τομέα στον οποίο επενδύει σημαντικά η Amazon, ώστε να αναπτύξει πτυχές της, όπως το ηλεκτρονικό της εμπόριο, τα συστήματα υπολογιστικού νέφους, τις συσκευές και την υγειονομική περίθαλψη. Στο πλαίσιο του λιανικού εμπορίου, η εταιρεία έχει ήδη λανσάρει ένα chatbot για αγορές, έναν βοηθό AI για τους πωλητές και οδηγούς αγορών βασισμένους στην τεχνητή νοημοσύνη.

Οι νέες υπηρεσίες που αναπτύσσει η Amazon έχουν εμφανιστεί στην εφαρμογή και στον ιστότοπό της τις τελευταίες εβδομάδες. Σύμφωνα με εκπρόσωπο της εταιρείας, οι λειτουργίες αυτές «βρίσκονται σε δοκιμαστικό στάδιο (beta) και αξιολογούνται από επιλεγμένους πελάτες, προτού διατεθούν ευρύτερα».

Μια από τα νέα εργαλεία αγορών της Amazon, που ονομάζεται «Interests AI», ζητά από τους χρήστες να περιγράψουν ένα ενδιαφέρον τους «με τις δικές τους λέξεις» και στη συνέχεια δημιουργεί μια λίστα προϊόντων προσαρμοσμένη στις ανάγκες και προτιμήσεις τους. Αυτή η υπηρεσία επιτρέπει στους καταναλωτές να αναζητούν προϊόντα με πιο φυσικό και διαλογικό τρόπο, και λειτουργεί ξεχωριστά από την κύρια μπάρα αναζήτησης στην ιστοσελίδα της Amazon.

Εντός της κύριας εφαρμογής της, η Amazon προσφέρει μια ειδική σελίδα για αυτήν τη λειτουργία, σύμφωνα με το CNBC.

«Περιγράψτε ένα ενδιαφέρον σας, όπως «gadgets για την παρασκευή καφέ» ή «τα τελευταία αξεσουάρ για πικλμπώλ», και θα βρούμε σχετικά προϊόντα για εσάς», αναφέρεται στην ειδική αυτή ενότητα. Άλλες προτεινόμενες αναζητήσεις περιλαμβάνουν «παιδικά βιβλία για την επιμονή και την αντιμετώπιση της αποτυχίας» και «εύκολα παιχνίδια για τον εγκέφαλο, φτιαγμένα από ξύλο ή μέταλλο».

Ο εκπρόσωπος της Amazon δήλωσε ότι το εργαλείο Interests AI «χρησιμοποιεί προηγμένα γλωσσικά μοντέλα για να ερμηνεύει καθημερινές λέξεις ή φράσεις και να τις μετατρέπει σε αναζητήσεις που οι παραδοσιακές μηχανές αναζήτησης μπορούν να κατανοήσουν, παρέχοντας έτσι προϊόντα που ταιριάζουν με τα ενδιαφέροντα του χρήστη». Δεν είναι σαφές σε ποια γλωσσικά μοντέλα βασίζεται το Interests.

Η Amazon ανέφερε σε ανάρτηση στο blog της, μετά τη δημοσίευση αυτού του άρθρου, ότι σκοπεύει να διαθέσει τη λειτουργία σε όλους τους χρήστες των ΗΠΑ μέσα στους επόμενους μήνες.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Amazon, Άντι Τζάσι, δήλωσε τον περασμένο μήνα ότι οι εργαζόμενοι της εταιρείας έχουν δημιουργήσει – ή βρίσκονται σε διαδικασία δημιουργίας – περίπου 1.000 εργαλείων δημιουργικής τεχνητής νοημοσύνης που αφορούν όλα τα τμήματα της εταιρείας. Η μονάδα υπολογιστικού νέφους της Amazon προσφέρει ένα chatbot για επιχειρήσεις, που ονομάζεται «Q». Στον τομέα του εμπορίου, η Amazon έχει αναπτύξει υπηρεσίες τόσο για τους καταναλωτές , για τα εκατομμύρια τρίτων πωλητών που συνεργάζονται με την εταιρεία.

Η Amazon διερευνά επίσης τρόπους με τους οποίους η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να καλύψει ανάγκες όσον αφορά τον ιατρικό τομέα. Η εταιρεία δοκιμάζει ένα chatbot στον ιστότοπο και την εφαρμογή για κινητά που ονομάζεται «Health AI», το οποίο μπορεί να απαντά σε ερωτήσεις υγείας και ευεξίας, να παρέχει κοινές επιλογές φροντίδας για τις ανάγκες υγείας και να προτείνει προϊόντα.

Από την άλλη, το «Rufus», το chatbot αγορών της Amazon, μπορεί να προτείνει προϊόντα όπως παγοκύστες και ιβουπροφαίνη, το Health AI προχωράει ένα βήμα παραπέρα, καθώς παρέχει στους χρήστες ιατρική καθοδήγηση και συμβουλές φροντίδας, όπως για παράδειγμα «πώς να αντιμετωπίσουν τα συμπτώματα του κρυολογήματος ή της γρίπης». Ο ιστότοπος αναφέρει παρόλα αυτά, ότι η συγκεκριμένη υπηρεσία δεν μπορεί να παρέχει εξατομικευμένες ιατρικές συμβουλές.

Instagram

Ορισμένες συμβουλές που παρέχει το chatbot συνοδεύονται από την ένδειξη «κλινικά επαληθευμένο», το οποίο υποδηλώνει ότι πληροφορίες «έχουν εξεταστεί και εγκριθεί από αδειούχους γιατρούς με έδρα τις ΗΠΑ», σύμφωνα με την Amazon.

Το Health AI κατευθύνει επίσης τους χρήστες στην ηλεκτρονική πλατφόρμα της Amazon για φαρμακευτικά προϊόντα, καθώς και στις κλινικές υπηρεσίες που προσφέρονται από την One Medical, πάροχο πρωτοβάθμιας περίθαλψης που απέκτησε η Amazon το 2022 έναντι 3,9 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Ο εκπρόσωπος της Amazon δήλωσε ότι ο ψηφιακός βοηθός υγείας της εταιρείας χρησιμοποιεί το Bedrock, μια πλατφόρμα που λανσαρίστηκε από τη μονάδα cloud της Amazon. Το Bedrock επιτρέπει την πρόσβαση σε μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης, τόσο της Amazon όσο και από τρίτους παρόχους, για να υποστηρίξει τις υπηρεσίες υγειονομικής καθοδήγησης που προσφέρει.

«Συλλέγουμε σχόλια από τους πελάτες και σχεδιάζουμε την εισαγωγή νέων χαρακτηριστικών, ώστε να βελτιώσουμε την εμπειρία τους στο μέλλον», ανέφερε ο εκπρόσωπος σε δήλωσή του.

Όλο και περισσότεροι καταναλωτές υιοθετούν τη δημιουργική τεχνητή νοημοσύνη ως βοηθητικό εργαλείο για τις αγορές τους. Με υπηρεσίες όπως το Health AI και το Interests AI, η Amazon επιδιώκει να κάνει τους αγοραστές να προτιμούν τις δικές της υπηρεσίες έναντι ανταγωνιστών, όπως το ChatGPT της OpenAI.

Σε βάθος χρόνου, η Amazon έχει τη δυνατότητα να αποκτήσει πολύτιμες πληροφορίες για το πώς οι χρήστες αλληλεπιδρούν με τους βοηθούς AI της. Αυτά τα δεδομένα θα αποδειχθούν χρήσιμα, καθώς η εταιρεία ετοιμάζεται να ανανεώσει την «Alexa», τη ψηφιακή βοηθό που λανσαρίστηκε πριν από πάνω από δέκα χρόνια.

Στα τέλη του περασμένου μήνα, η Amazon δημιούργησε την ψηφιακή βοηθό «Alexa+» ως μια νέα, ανανεωμένη έκδοση που χρησιμοποιεί γεννητική τεχνητή νοημοσύνη. Η εταιρεία αναφέρει ότι η Alexa+, η οποία δεν έχει ακόμη κυκλοφορήσει στο ευρύ κοινό, είναι ικανή να χειρίζεται πιο σύνθετες εργασίες και μπορεί να αναλάβει ενέργειες για τους χρήστες, χωρίς την άμεση συμμετοχή τους.

Ο Άντριου Μπελ, υπεύθυνος ηλεκτρονικού εμπορίου της Amazon για την Εθνική Ένωση Πυροπροστασίας, ο οποίος δημοσιεύει επίσης έρευνες σχετικά με τις καταθέσεις διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας της Amazon και την ανάπτυξη AI, έπεσε πάνω στις νέες λειτουργίες αγορών και υγείας και πρόσφατα έκανε μια σχετική δημοσίευση στο LinkedIn.

Ο Μπελ δήλωσε σε συνέντευξή του ότι το πρόγραμμα Alexa+ θα μπορούσε ενδεχομένως «να βασιστεί σε μοντέλα που έχουν αναπτυχθεί για εφαρμογές της Amazon, όπως το Health AI».

«Εάν οι χρήστες έχουν μια ερώτηση που σχετίζεται με την υγεία, το Alexa+ θα μπορεί να ανοίξει το πρόγραμμα Health AI», δήλωσε ο Μπελ. «Αν υπάρχει μια ερώτηση που σχετίζεται με προϊόντα, το Alexa+ θα μπορεί να ανοίξει το Rufus».

Διαβάστε ακόμη

Jefferies: Λιγότερο εκτεθειμένες οι ελληνικές τράπεζες στους δασμούς Τραμπ

Στάσσης (ΔΕΗ): Επενδυτικό πρόγραμμα – μαμούθ για τη μεταλιγνιτική εποχή στη Δ. Μακεδονία

Ανάλυση Reuters: Πώς οι δασμοί Τραμπ γονατίζουν την ήδη τραυματισμένη παγκόσμια οικονομία (πίνακες)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα