Η Amazon επενδύει σταθερά σε προϊόντα καθημερινής χρήσης, όπως οδοντόκρεμες και απορρυπαντικά, προκειμένου να διατηρήσει τους πελάτες της και να ανταγωνιστεί πλατφόρμες, όπως οι Temu και Shein που προσφέρουν προϊόντα από την Κίνα σε εξαιρετικά χαμηλές τιμές. Αν και αυτή η στρατηγική μειώνει τις μέσες τιμές πώλησης της Amazon, ενισχύει τη συχνότητα των αγορών και το μέγεθος των καλαθιών των πελατών.
Σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρείας την Πέμπτη, οι καταναλωτές αγοράζουν περισσότερα φθηνότερα προϊόντα από την Amazon, γεγονός που συμβάλλει στη βελτίωση των εσόδων και των κερδών του τρίτου τριμήνου, ξεπερνώντας τις προσδοκίες της Wall Street. Ως αποτέλεσμα, η μετοχή της Amazon κατέγραψε άνοδο περίπου 6% στις προ-συνεδριακές συναλλαγές την Παρασκευή.
Τα τελευταία χρόνια, ο τεχνολογικός κολοσσός έχασε μερίδιο αγοράς στον τομέα της ένδυσης, καθώς η Shein και η Temu επεκτάθηκαν ραγδαία διεθνώς, προσελκύοντας καταναλωτές με τις χαμηλές τιμές που προσφέρουν. Ωστόσο, η πώληση καθημερινών προϊόντων όπως απορρυπαντικά και είδη προσωπικής φροντίδας φαίνεται να βοηθά την Amazon να επανακτήσει τη θέση του στην αγορά ξεπερνώντας τους ανταγωνιστές.
«Η ενίσχυση των εσόδων από τα καθημερινά είδη δείχνει ότι οι πελάτες στρέφονται σε εμάς για τις καθημερινές τους ανάγκες», δήλωσε ο οικονομικός διευθυντής της Amazon, Μπράιαν Ολσάβσκι. «Όταν οι καταναλωτές αγοράζουν αυτού του είδους τα προϊόντα από εμάς, προσθέτουν περισσότερα πράγματα στο καλάθι τους, ψωνίζουν πιο συχνά και δαπανούν περισσότερα στην πλατφόρμα».
Ο CEO της Amazon, Άντι Τζάσι, είχε δηλώσει τον Αύγουστο ότι οι μέσες τιμές πώλησης μειώθηκαν καθώς οι πελάτες επέλεγαν φθηνότερα είδη, περιορίζοντας τις αγορές ακριβών προϊόντων, όπως ηλεκτρονικών συσκευών, σε σύγκριση με περιόδους οικονομικής ευμάρειας. Ωστόσο, η εκτεταμένη υποδομή αποθηκών της Amazon επιτρέπει στην εταιρεία να αποστέλλει γρήγορα προϊόντα σε ανταγωνιστικές τιμές, ακόμη και φθηνά προϊόντα χαμηλότερης αξίας.
«Είναι σχετικά εύκολο να προμηθεύεις προϊόντα με χαμηλότερη μέση τιμή πώλησης, αλλά πολύ πιο δύσκολο να τα διαχειριστείς οικονομικά», ανέφερε ο χαρακτηριστικά. «Ο λόγος που έχουμε επικεντρωθεί τόσο πολύ στη μείωση του κόστους εξυπηρέτησης είναι ότι μας επιτρέπει να διαθέτουμε οικονομικά προσιτά προϊόντα σε περισσότερες κατηγορίες».
Σύμφωνα με το Reuters, η Shein επίσης προσπαθεί να διεισδύσει στην αγορά καθημερινών προϊόντων. Στις αρχές του 2023, ξεκίνησε συνεργασίες με μάρκες όπως η Colgate-Palmolive για να προσφέρει είδη προσωπικής φροντίδας και καθημερινής χρήσης. Ωστόσο, σύμφωνα με τον Τζιλ Λούρια, επικεφαλής ερευνών τεχνολογίας στη D.A. Davidson, η Shein και η Temu είναι λιγότερο πιθανό να πετύχουν σε αυτήν την αγορά. «Δεν βρίσκονται στις ΗΠΑ, οπότε δεν μπορούν να στείλουν είδη πρώτης ανάγκης, όπως οδοντόκρεμες, τόσο γρήγορα όσο η Amazon», σημείωσε.
Η Amazon αντιμετωπίζει επίσης έντονο ανταγωνισμό από εγχώριους αντιπάλους, όπως η Walmart και η Target, που έχουν μειώσει τις τιμές τους σε καθημερινά προϊόντα για να προσελκύσουν καταναλωτές που ανησυχούν για τον πληθωρισμό. Η Walmart, η οποία θα ανακοινώσει τα αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου στις 19 Νοεμβρίου, αναμένεται να καταγράψει αύξηση εσόδων κατά 4%, αλλά με μικρότερη ταχύτητα ανάπτυξης σε σχέση με το δεύτερο τρίμηνο.
Aπό την πλευρά της, η Amazon, ανέφερε αύξηση των λιανικών πωλήσεων κατά 7% το τρίτο τρίμηνο, σε σύγκριση με 5% το δεύτερο τρίμηνο, ενώ το λειτουργικό της περιθώριο κέρδους στη διεθνή αγορά αυξήθηκε από 0,9% σε 3,6%, και στη Βόρεια Αμερική από 5,6% σε 5,9%. Αναμφίβολα, η επέκταση στα προϊόντα καθημερινής χρήσης αποτελεί στρατηγικό βήμα για την Amazon, στην προσπάθειά της να διασφαλίσει ότι οι πελάτες της θα την εμπιστεύονται όχι μόνο για τα τεχνολογικά προϊόντα, αλλά και για τα καθημερινά τους ψώνια.
Διαβάστε ακόμη
Big deal από τη Μαρία Αγγελικούση: Εξαγόρασε εταιρεία με shuttle tankers έναντι 2 δισ.
UBS: Τι σημαίνει η επικράτηση Τραμπ για τις αγορές, την πολιτική, την οικονομία και τη γεωπολιτική
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα