Σε δημοπρασία για 143 εκατομμύρια δολάρια πωλήθηκε πρόσφατα, ένα εξαιρετικά σπάνιο αγωνιστικό αυτοκίνητο της Mercedes-Benz κατακτώντας έτσι, τον τίτλο του πιο ακριβού αυτοκινήτου που έχει πουληθεί ποτέ, στην ιστορία.
Πρόκειται για μια Mercedes Coupé 300 SLR Uhlenhaut του 1955, η οποία δημοπρατήθηκε στις 5 Μάϊου στο μουσείο της Mercedes-Benz στη Στουτγάρδη της Γερμανίας, στο πλαίσιο συνεργασίας της θυγατρικής του οίκου δημοπρασιών Sotheby’s και της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Μόνο επιλεγμένοι συλλέκτες και πελάτες της Mercedes-Benz προσκλήθηκαν να παρευρεθούν.
Η νικήτρια προσφορά κατατέθηκε από τον Βρετανό συλλέκτη αυτοκινήτων, σύμβουλο και αντιπρόσωπο Σάιμον Κίντστον για λογαριασμό ενός πελάτη και ιδιωτικού συλλέκτη, τα στοιχεία του οποίου ωστόσο, δεν δόθηκαν στη δημοσιότητα. Από τα χρήματα της εν λόγω πώλησης πρόκειται να δημιουργηθεί το διεθνές ταμείο Mercedes-Benz, με στόχο την εκπαίδευση και κατάρτιση νέων ερευνητών στα πεδία του περιβάλλοντος και της μείωσης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.
Το 300 SLR Uhlenhaut Coupe είναι ένα από τα δύο μόνο μοντέλα που δημιουργήθηκαν το 1955. Θεωρείται ένα από τα πολυτιμότερα αυτοκίνητα στην ιστορία του αυτοκινήτου. Σύμφωνα με την εταιρεία δημοπρασιών και τον ειδικό Τύπο, η 300 SLR, αναγνωρίσιμη από την ιδιαίτερη μορφή της και τις πόρτες της που ανοίγουν προς τα πάνω, σχεδιάστηκε από τον μηχανικό Ρούντολφ Ούλενχαουτ από τον οποίο πήρε και το όνομά του, με βάση το αγωνιστικό αυτοκίνητο W196 R Grand Prix, που κέρδισε δύο παγκόσμια πρωταθλήματα της Φόρμουλας 1 (1954, 1955) με τον ιταλοαργεντινό πιλότο Χουάν Μανουέλ Φάνγκο στο τιμόνι.
Η 300 SLR διέθετε έναν μεγαλύτερο κινητήρα 3,0 λίτρων και μπορούσε να φτάσει τα 180 mph, καθιστώντας την ένα από τα ταχύτερα αυτοκίνητα οδικής κυκλοφορίας εκείνη την εποχή. Υπενθυμίζεται πως η Mercedes-Benz σημαδεύτηκε ανεξίτηλα από το φρικιαστικό δυστύχημα του Ιουνίου του 1955 στο ράλι Λε Μαν 24 ωρών, όταν σκοτώθηκαν ο γάλλος πιλότος Πιερ Λεβέκ και 83 θεατές, κι αποσύρθηκε για χρόνια από τα ράλι.
Ο νέος αγοραστής συναίνεσε να εκτίθεται το αυτοκίνητο σε ειδικές επιδείξεις για το κοινό. Το δεύτερο μοντέλο του τύπου παραμένει στα χέρια της Mercedes-Benz, η οποία το εκθέτει στο μουσείο της στη Στουτγάρδη.
Μέχρι σήμερα, το ρεκόρ για την πώληση του πιο ακριβού αυτοκινήτου σε δημοπρασία κατείχε μια Ferrari 250 GTO του 1962 που κόστισε 48,5 εκατομμύρια δολάρια στον οίκο RM Sotheby’s το 2018. Μια ακόμη, Ferrari GTO του 1963 πουλήθηκε ιδιωτικά το 2018 για 70 εκατομμύρια δολάρια.
Το αυτοκίνητο της Mercedes-Benz πλέον, απέκτησε μια θέση «στην πρώτη δεκάδα των ακριβότερων αντικειμένων που έχουν πωλήθηκαν ποτέ σε δημοπρασία», διευκρίνισε η εταιρεία σε ανακοίνωση Τύπου που δημοσιοποιήθηκε χθες Πέμπτη. Το ρεκόρ για το υψηλότερο τίμημα που καταβλήθηκε ποτέ, για έργο τέχνης σε δημοπρασία κατέχει ο πίνακας «Salvator Mundi» του Λεονάρντο ντα Βίντσι, που πωλήθηκε τον Νοέμβριο του 2017 έναντι 450,3 εκατομμυρίων ευρώ από τον οίκο Christie’s στη Νέα Υόρκη.
Με πληροφορίες από CNBC και ΑΠΕ-ΜΠΕ
Διαβάστε ακόμα:
Πώς προχωρούν τα deals με τους Άραβες – Ανοίγει ο δρόμος για νέες ξένες επενδύσεις στην Ελλάδα
Ποια ακίνητα αγοράζουν τώρα Ελληνες και ξένοι στην Αθήνα (πίνακες)
Πάνος Τσακλόγλου: Αυξήσεις στις συντάξεις το 2023, μετά από 12 χρόνια