Τα αχρησιμοποίητα μίλια και οι πόντοι ανταμοιβής που δεν εξαργυρώθηκαν από τους τακτικούς επιβάτες πτήσεων κατά τη διάρκεια της πανδημίας ίσως σταθούν αφορμή για τις αεροπορικές εταιρείες να φέρουν τα πάνω κάτω στα προγράμματα συχνών πτήσεων και επιβράβευσης.
Η ValuePenguin, ένας από τους ιστότοπους χρηματοοικονομικής έρευνας του LendingTree προειδοποιεί τώρα πως τα νέα αυτά προγράμματα ενδέχεται να μην είναι τόσο … γενναιόδωρα όσο τα είχαμε συνηθίσει.
Η εταιρεία αφού μελέτησε πέντε αμερικανικές αεροπορικές εταιρείες και συγκεκριμένα τις Delta Air Lines, American Airlines, United Airlines, Southwest Airlines και JetBlue, διαπιστώθηκε πως οι υποχρεώσεις – οφειλές των προγραμμάτων επιβράβευσης αυξήθηκαν σε 27,5 δισεκατομμύρια δολάρια το προηγούμενο έτος, μια αύξηση της τάξεως του 11,6% σε σύγκριση με το 2019.
Τα μίλια υπήρχαν αλλά δεν εξαργυρώθηκαν
Αδιαμφισβήτητα, ο κλάδος των αερομεταφορών ήταν μια από τις βιομηχανίες που επλήγησαν περισσότερο κατά τη διάρκεια της πανδημίας, αλλά οι πελάτες των συγκεκριμένων πέντε αεροπορικών εταιρειών κατάφεραν να συγκεντρώσουν περίπου το μισό (46,2%) του όγκου των μιλίων το 2020 από τα ταξίδια που είχαν πραγματοποιήσει το 2019. Παρόλα αυτά, μόνο ένα μικρό μέρος αυτών εξαργυρώθηκε.
Σύμφωνα με τα όσα μεταδίδει το CNBC, oι Αμερικανοί εξαργύρωσαν μόνο το 1/10 των διαθέσιμων μιλίων τους κατά το περσινό έτος. Υπήρχαν άτομα που επέλεξαν να εξαργυρώσουν τους πόντους επιβράβευσης με εναλλακτικούς τρόπους κατά τη διάρκεια της πανδημίας (αγορές σε παντοπωλεία ή άλλα καταστήματα). Πολλοί ήταν και εκείνοι που αποφάσισαν να κράτησαν τα μίλια περιμένοντας με ανυπομονησία την ημέρα που θα μπορούσαν να ταξιδέψουν ξανά.
Με βάση την έρευνα, οι πελάτες της JetBlue εξαργύρωσαν τα περισσότερα μίλια (18,4%) πέρυσι, περίπου τα μισά από αυτά που εξαργύρωσαν το 2019. Από την άλλη, τα μέλη της United Airlines εξαργύρωσαν τα λιγότερα μίλια από αυτές τις πέντε αεροπορικές εταιρείες. Συγκεκριμένα, το ποσοστό αυτό δεν ξεπερνά το 9%. Το αντίστοιχο για τα έτη 2018 και 2019 ανερχόταν σε σχεδόν 30%.
Με τα μίλια επιβράβευσης να συσσωρεύονται χωρίς να χρησιμοποιούνται, η αύξηση των οφειλών των αεροπορικών εταιρειών που άγγιξε το 11,6% μεταφράζεται σε συνολική αύξηση 2,9 δισεκατομμυρίων δολαρίων, δηλαδή περίπου τριπλάσια από την αύξηση που είχε καταγραφεί το προηγούμενο έτος, σύμφωνα με το ValuePenguin. Οι οφειλές της Southwest’s Rapid Rewards αυξήθηκαν κατά 1,1 δισεκατομμύρια δολάρια, το μεγαλύτερο ποσό από τις αεροπορικές εταιρείες που αναλύθηκαν. Οι πελάτες της εξαργύρωσαν τα περισσότερα μίλια από όλα τα προγράμματα και συγχρόνως κέρδισαν και τα περισσότερα μίλια.
Η Southwest επιβεβαίωσε ότι από τις 14 Απριλίου απαιτεί περισσότερους πόντους Rapid Rewards για εξαργύρωση πτήσεων σε όλους τους τύπους ναύλων. Η Delta από την άλλη δήλωσε πως δεν σχεδιάζει να αλλάξει το πρόγραμμα πιστότητάς της. Οι ειδικοί υποστηρίζουν πως μπορεί οι πελάτες έχουν στη διάθεσή τους περισσότερα μίλια τώρα, αλλά οι αεροπορικές εταιρείες μπορούν να φέρουν τα πάνω κάτω σε ότι σχετίζεται με την εξαργύρωση προκειμένου να ορθοποδήσουν ξανά όσο το δυνατόν πιο γρήγορα.
«Καθώς βγαίνουμε σταδιακά από την πανδημία, βλέπουμε ήδη τις αεροπορικές εταιρείες να μειώνουν το πλήθος των επιβραβεύσεων» δηλώνουν.
«Χρησιμοποιήστε τώρα τα μίλια και όχι αργότερα»
Τα μίλια και οι πόντοι μπορούν να εξαργυρωθούν με διάφορους τρόπους, αν και η πλειονότητα επιλέγει να τα εξαργυρώσει σε πτήσεις – εν μέρει λογικό καθώς αυτός είναι ο πλέον κατάλληλος τρόπος για να κερδίσουν οι πελάτες των αεροπορικών εταιρειών ακόμη περισσότερους πόντους επιβράβευσης.
Ο Σπένσερ Χόγουαρντ, ιδρυτής της ιστοσελίδας πόντων πίστης Straight to the Points, υποστηρίζει ότι οι ταξιδιώτες δεν πρέπει να συσσωρεύουν για μεγάλο χρονικό διάστημα μίλια. «Συνιστώ στους ανθρώπους να χρησιμοποιούν πιστωτικές κάρτες που κερδίζουν μεταβιβάσιμους πόντους, όπως το Amex Membership Rewards» προτείνει.
Διαβάστε ακόμα
Συντάξεις Ιουλίου: Οι πιθανές ημερομηνίες πληρωμής ανά Ταμείο (vid)
Καλοκαιρινή άδεια: Πόσες μέρες δικαιούστε – Πότε καταβάλλεται το επίδομα αδείας