ΔΙΕΘΝΗ

Αεροπορικές εταιρείες: Περιμένοντας τα καινούργια αεροσκάφη… τρέχουν να επισκευάσουν τα παλιά

Η έκρηξη της ταξιδιωτικής κίνησης ώθησε τις αεροπορικές να παραγγείλουν νέα αεροσκάφη, όμως καθώς οι παραδόσεις τους καθυστερούν, ανεβάζουν σε επίπεδα ρεκόρ τα έξοδα συντήρησης του στόλου τους - Μεγάλες κερδισμένες οι κατασκευαστικές του κλάδου

Το τέλος της πανδημίας και η δυναμική ανάκαμψη της ταξιδιωτικής κίνησης οδήγησε πολλές αεροπορικές εταιρείες διεθνώς να δρομολογήσουν νέες παραγγελίες αεροσκαφών. Όμως, η υψηλή ζήτηση, η έλλειψη προσωπικού και πρώτων υλών κατέστησε δύσκολο για τους κολοσσούς της αεροναυπηγικής να μπορέσουν να ανταποκριθούν στην κάθετη αύξηση των παραγγελιών. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα οι περισσότερες αεροπορικές να χρειαστεί να στραφούν στη βελτίωση του στόλου που ήδη διέθεταν, με αποτέλεσμα οι δαπάνες για έργα συντήρησης να εκτιναχθούν σε επίπεδα ρεκόρ.

Σύμφωνα με στοιχεία της συμβουλευτικής του κλάδου, AeroDynamic Advisory, οι δαπάνες συντήρησης αεροσκαφών κυμαίνονται παραδοσιακά στις εταιρείες στο 8% με 10% του κόστους τους. Όμως, φέτος η αργή ανανέωση του στόλου σε συνδυασμό με την θεαματική άνοδο της τουριστικής κίνησης εκτιμάται πως θα εκτινάξει το ποσοστό αυτό στο 14% επί των συνολικών εσόδων, ήτοι περίπου 110 δισ. δολάρια. Στο ποσό αυτό περιλαμβάνονται τόσο το εργατικό κόστος όσο και τα ανταλλακτικά.

Ουσιαστικά τρεις παράγοντες αποδείχτηκαν καθοριστικοί. Πρώτον, οι εταιρείες είχαν κρατήσει τα έξοδα συντήρησης σε πολύ χαμηλά επίπεδα κατά τη διάρκεια της πανδημίας, με αποτέλεσμα να πρέπει τώρα να… ανεβάσουν στροφές. Δεύτερον, πολλά παλαιά αεροσκάφη που θα έπρεπε να αποσυρθούν, πήραν παράταση λόγω της υψηλής ταξιδιωτικής κίνησης με αποτέλεσμα να χρειάζονται πιο σοβαρές επισκευές για να παραμείνουν ασφαλή και λειτουργικά. Και τρίτον, το γεγονός βέβαια πως ο πληθωρισμός ανέβασε τις τιμές και τα κόστη στα… πάντα, από τα ανταλλακτικά έως τα εργατικά.

Ήδη από τη ροή των αποτελεσμάτων τρίτου τριμήνου του κλάδου, οι αναλυτές εντοπίζουν στα επιμέρους στοιχεία την αύξηση των συγκεκριμένων δαπανών. Η Jefferies, σε πρόσφατη ανάλυση της, επεσήμανε πως η Delta Air Lines, η United Airlines και η American Airlines ξόδεψαν από κοινού το ποσό ρεκόρ των 2,2 δισ. δολαρίων για έξοδα συντήρησης του στόλου τους, μόνο το γ’ τρίμηνο. Πρόκειται για ένα ποσό κατά 45% μεγαλύτερο σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2019!

Πάντως, οι εταιρείες κατασκευής, ανάμεσα τους η Airbus, η Boeing, η Rolls-Royce, η GE και η Pratt & Whitney παραμένουν σε κάθε περίπτωση κερδισμένες και αυτό αποτυπώνεται και στη βελτίωση των εσόδων τους από την παροχή υπηρεσιών συντήρησης και ανταλλακτικών. Ενδεικτικά η General Electric ανακοίνωσε πως το τρίτο τρίμηνο πούλησε ανταλλακτικά αξίας 42,4 εκατ. δολαρίων ημερησίως, που αναλογεί σε αύξηση κατά 44% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Διαβάστε ακόμη

Μεγάλου: «Με πιστωτική επέκταση €1,6 δισ. και κέρδη ανά μετοχή €0,70 θα κλείσει το 2023»

AXIA: Πώς «διαβάζει» την εξαγορά της Κωτσόβολος από τη ΔΕΗ

Τουρκία: Το μετέωρο βήμα των Κεμαλιστών, το κρίσιμο συνέδριο και το ερώτημα του νέου αρχηγού 

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

string(0) ""