Αυστηρή προειδοποίηση προς τις Βρυξέλλες απηύθυνε η ευρωπαϊκή ομοσπονδία κατασκευαστών αυτοκινήτου (Acea) κάνοντας λόγο για απώλειες δισεκατομμυρίων ευρώ για τις εταιρείες του κλάδου, εφόσον η ΕΕ δεν συμφωνήσει να καθυστερήσει την επιβολή δασμών μεταξύ της Ένωσης και της Βρετανίας.
Το θέμα δεν είναι καινούργιο, ωστόσο όσο πλησιάζουμε προς το χρονικό τελεσίγραφο τB. Ο όρος περιλαμβάνεται στη συμφωνία εμπορίου μεταξύ των δύο πλευρών που διέπει την μετά Brexit εποχή.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες μέσω της Acea διαμαρτύρονται έντονα πως χρειάζονται περισσότερο χρόνο κυρίως διότι αναζητούν τρόπους να μειώσουν την εξάρτηση τους από τις μπαταρίες που εισάγονται από χώρες όπως η Κίνα, η Νότιος Κορέα ή ακόμη και η Ιαπωνία, παρά την προσπάθεια που κάνουν να δημιουργήσουν τις δικές τους μονάδες παραγωγής.
Στο μεταξύ και εφόσον ενεργοποιηθεί το μέτρο από τον Ιανουάριο, η Acea τονίζει πως ο μόνος που θα καταλήξει να ωφεληθεί είναι οι τρίτες χώρες και κυρίως η Κίνα.
Σύμφωνα με τους υπολογισμούς της, οι απώλειες για τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες από τους δασμούς θα κυμανθούν στα 4,3 δισ. ευρώ επηρεάζοντας τις πωλήσεις και αναγκάζοντας τες παράλληλα να μειώσουν την παραγωγή τους κατά περίπου 500.000 ηλεκτρικά οχήματα. Αυτό, όπως τονίζουν, θα πυροδοτήσει ένα ντόμινο συνεπειών για τον κλάδο και τις θέσεις εργασίας και θα καθυστερήσει την πράσινη μετάβαση της ευρωπαϊκής οικονομίας.
Τόσο οι ευρωπαϊκές εταιρείες όσο και η βρετανική πλευρά ζητούν οι αλλαγές να μετατεθούν για το 2027, ωστόσο η Κομισιόν για την ώρα δεν είναι ιδιαίτερα δεκτική θεωρώντας ότι η εφαρμογή του μέτρου θα ενθαρρύνει (ήτοι θα πιέσει) τις αυτοκινητοβιομηχανίες να επενδύσουν γρήγορα σε ντόπια παραγωγή μπαταριών.
Σημειωτέον πως το Ηνωμένο Βασιλείο είναι η νούμερο ένα εξαγωγική αγορά για τις ευρωπαϊκές βιομηχανίες αυτοκινήτου, απορροφώντας δε, πάνω από το ένα τέταρτο της παραγωγής τους σε ηλεκτρικά οχήματα.
Η διαμάχη, εξάλλου, έρχεται σε ένα διάστημα που μαίνεται και η αντιπαράθεση μεταξύ ΕΕ και ΗΠΑ για το περίφημο πράσινο πακέτο Μπάιντεν που προσφέρει σημαντικές επιδοτήσεις για την παραγωγή και περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων. Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες επισημαίνουν, λοιπόν, πως θα βρεθούν να αντιμετωπίζουν πολλαπλά μέτωπα που θα επιβαρύνουν την ελκυστικότητα τους.
Διαβάστε ακόμα
Morgan Stanley: Κορυφαίες επιλογές οι ελληνικές τράπεζες –Top picks oι Eurobank και Τράπεζα Πειραιώς
Αττική Οδός: Τι προβλέπει η νέα σύμβαση παραχώρησης – Πού θα φτάσουν τα διόδια
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ