Υπομονή φαίνεται πως ζήτησε ο CEO της Meta, Μαρκ Ζούκερμπεργκ, όσον αφορά τις επενδύσεις σε επισφαλείς τεχνολογικές ιδέες, κατά τη διάρκεια τηλεφωνικής ενημέρωσης την Τετάρτη προς τους μετόχους της εταιρείας.
Οι επενδυτές αυτοί, όμως, δε φαίνονται πεπεισμένοι. Παρά τη ραγδαία πτώση της μετοχής της εταιρείας κατά 61% φέτος, ο Ζούκερμπεργκ συνεχίζει και προωθεί το αφήγημα της επιτυχίας των νέων, μικρής διάρκειας βίντεο στις πλατφόρμες της εταιρείας αλλά και της επέκτασης του metaverse.
«Πιστεύω πως θα καταφέρουμε να λύσουμε όποια προβλήματα αντιμετωπίζουμε σε βάθος χρόνου. Ζητώ και εκτιμώ την υπομονή σας. Όσοι συνεχίσουν να επενδύουν στη Meta θα βγουν κερδισμένοι».
Σημειωτέον πως η αξία της μετοχής της Meta κατέγραψε πτώση της τάξης του 25% το πρωί της Πέμπτης λόγω των απογοητευτικών στοιχείων κερδοφορίας της εταιρείας. Βάσει των επικαιροποιημένων στοιχείων, τα έσοδα της Meta έχουν μειωθεί κατά 4,5% σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του προηγούμενου έτους, κάτι που αναμένεται να συνεχιστεί μέχρι το τέλος του έτους. Παράλληλα, το λειτουργικό κόστος της επιχείρησης έχει αυξηθεί δραματικά λόγω της τρέχουσας «τέλειας καταιγίδας» των κρίσεων και εκτιμάται στα $87 δισ. φέτος. Για το 2023, το ποσό αυτό αναμένεται να αυξηθεί μεταξύ των $96 δισ. και $101 δισ., σύμφωνα με τους αναλυτές.
Η Meta καλείται να αντιμετωπίσει τη μείωση των διαφημιστικών εσόδων στην πλατφόρμα της λόγω της οικονομικής αβεβαιότητας αλλά και της αλλαγής στην πολιτική διαχείρισης των προσωπικών δεδομένων της Apple η οποία έχει μειώσει την αποτελεσματικότητα των διαφημίσεων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Παράλληλα, η εταιρεία επενδύει αδρά στο οικοσύστημα του metaverse το οποίο βασίζεται στην εικονική πραγματικότητα και το οποίο, σύμφωνα με τον Ζούκερμπεργκ, αποτελεί το μέλλον της επικοινωνίας και της εργασίας. Η προσπάθεια αυτή έχει κοστίσει δισεκατομμύρια δολάρια στη Meta, κάτι που αναμένεται να συνεχιστεί.
Η εταιρεία του γνωστού μεγιστάνα των social media δεν είναι ο μόνος τεχνολογικός κολοσσός ο οποίος υποφέρει λόγω της μείωσης των διαφημίσεων. Τόσο η Alphabet Inc (Google) και η Snap Inc (Snapchat) έχουν καταγράψει παρόμοια απογοητευτικά εταιρικά κέρδη.
Οι προσπάθειες της Meta
Η Μeta έχει προβεί σε ριζικές αλλαγές του τρόπου λειτουργίας των Facebook και Instagram, προωθώντας το νέο trend της ανάρτησης μικρής διάρκειας βίντεο που ξεκίνησε η TikTok, ενώ προσπαθεί να αλλάξει και τον αλγόριθμο στον οποίο βασίζεται το sharing του περιεχομένου μεταξύ των χρηστών.
Οι υπηρεσίες αυτές της Meta πρέπει να παραμείνουν κερδοφόρες εάν η εταιρεία θέλει να καταφέρει να χρηματοδοτήσει τις βλέψεις του Ζούκερμπεργκ για το metaverse. Σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας, οι χρήστες των υπηρεσιών της αύξησαν το χρόνο που περνούν στις πλατφόρμες της κατά 4% το γ’ τρίμηνο του έτους, ενώ η Meta ανακοίνωσε πως το Instagram ξεπέρασε τα 2 δισεκατομμύρια μηνιαίους χρήστες, μεγάλος αριθμός εκ των οποίων παρακολουθούν τα προαναφερθέντα βίντεο μικρής διάρκειας ονόματι «Reels». Παρ’ όλα αυτά, το κόστος των Reels αγγίζει τα $500 εκατομμύρια κάθε τρίμηνο, αφού το νέο προϊόν αντικαθιστά το χώρο διαφημίσεων.
Σύμφωνα με τον αναλυτή της Jefferies LLC, Μπρεντ Χιλ «οι επενδυτές νιώθουν πως η Meta έχει εκτεθεί σε πολλές πειραματικές τεχνολογίες και δεν έχει μεγάλο αριθμό σταθερών επενδυτικών επιλογών».
Σημειωτέον, πάντως, πως ο Ζούκερμπεργκ έχει «ζητήσει υπομονή» και στο παρελθόν. Το 2015, οι επενδυτές αναρωτιούνταν για το εάν τα WhatsApp, Instagram και Messenger θα προσέφεραν κέρδη στην εταιρεία. Η μόνη διαφορά είναι πως οι πλατφόρμες αυτές είχαν ήδη εκατοντάδες εκατομμύρια χρήστες.
Σύμφωνα, τέλος, με την αναλυτή του Insider Intelligence, Ντέμπρα Άχο Ουίλιαμσον, «η Meta πρέπει να ανατρέψει τα δεδομένα, όπως ακριβώς είχε κάνει και το Facebook στο παρελθόν. Αυτή τη στιγμή, η εταιρεία δεν καινοτομεί».
Διαβάστε ακόμη
Τεντ Φιλιππάκος: Αγόρασε την Καλλιθέα και την κάνει την πιο μοντέρνα ελληνική ομάδα
Το «χρυσωρυχείο» του Έλον Μασκ – Όλα τα mega deals που τον έκαναν ό,τι είναι σήμερα