search icon

Bloomberg

Zoom: Πιθανή επιβράδυνση παρά τα θετικά αποτελέσματα

Τα έσοδα της δημοφιλούς εταιρείας τηλεδιασκέψεων, αναμένεται να αγγίξουν τα 811 εκατομμύρια δολάρια ξεπερνώντας τις εκτιμήσεις των αναλυτών ωστόσο οι ανησυχίες για το μέλλον της πλατφόρμας αυξάνονται όσο πλησιάζουμε στο τέλος της πανδημίας

Η ψηφιακή πλατφόρμα, Zoom Video Communications Inc. δημοσίευσε έκθεση με την οποία προβλέπει τα έσοδά της για το τρέχον τρίμηνο. Όπως φαίνεται τα έσοδα ξεπερνούν τις εκτιμήσεις των αναλυτών, ωστόσο, υπολογίζεται μικρή πτώση στην εκρηκτική ανάπτυξή της.

Για τον λόγο αυτό, οι ανησυχίες των επενδυτών ενδέχεται να βγουν αληθινές σχετικά με ότι η πανδημική έκρηξη του κατασκευαστή λογισμικού ήταν απλώς κάτι πρόσκαιρο και ενδέχεται να σταματήσει πολύ σύντομα στο μέλλον ίσως και αμέσως μετά από την λήξη της πανδημίας.

Οι μετοχές της εταιρείας μειώθηκαν περίπου 5% στις εκτεταμένες συναλλαγές.

Τα έσοδα της δημοφιλούς πλατφόρμας τηλεδιασκέψεων, αναμένεται να αγγίξουν τα 811 εκατομμύρια δολάρια όσον αφορά στην περίοδο που λήγει τον Ιανουάριο, σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρείας.

Οι αναλυτές, κατά μέσο όρο, προέβλεπαν έσοδα που θα έφταναν τα 719 εκατομμύρια δολάρια. Η καθοδήγηση πωλήσεων της εταιρείας, στο υψηλότερο σημείο, προβλέπει αύξηση 330% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα – μια μικρή δηλαδή μείωση της ετήσιας αύξησης από τα προηγούμενα δύο τρίμηνα.

Η προβλεπόμενη επιβράδυνση της αύξησης των εσόδων της Zoom κατά την τρέχουσα περίοδο, εντείνει τις ανησυχίες των επενδυτών για ότι το 2021 θα είναι ένα λιγότερο ευνοϊκό έτος για την εταιρεία σε σύγκριση με το φετινό έτος.

Η εταιρεία που εδρεύει στο Σαν Χοσέ της Καλιφόρνια, άνθισε κατά την περίοδο της πανδημίας αφού απέκτησε πελάτες που αναγκάστηκαν να εργαστούν και να πάνε στο σχολείο από απόσταση. Το απόθεμα της Zoom έχει αυξηθεί επτά φορές κατά τη διάρκεια του τρέχοντος έτους, ενώ πολλοί υποστηρίζουν πως η εταιρεία έχει υπερτιμηθεί.

Η εταιρεία ανέφερε προσαρμοσμένο μικτό περιθώριο 68,2% το τρίτο τρίμηνο, σε σύγκριση με 82,9% την ίδια περίοδο το προηγούμενο έτος και 72,3% το δεύτερο τρίμηνο. Οι αναλυτές από την πλευρά τους προέβλεπαν πως το ποσοστό αυτό θα διαμορφωνόταν στο 71,8%. Η εταιρεία δήλωσε ότι η μείωση του περιθωρίου οφειλόταν κυρίως στα έξοδα που σχετίζονται με δημόσιες υπηρεσίες cloud και συγχρόνως στην υποστήριξη της εταιρείας στους χρήστες που δεν πληρώνουν.

Σύμφωνα με τη δημοφιλή πλατφόρμα τηλεδιάσκεψης, οι πωλήσεις αυξήθηκαν 367% στα 777,2 εκατομμύρια δολάρια για το τρίμηνο, το οποίο έληξε στις 31 Οκτωβρίου. Το κέρδος, εκτός από ορισμένα είδη, ήταν 99 σεντς ανά μετοχή. Οι αναλυτές αντιθέτως, προέβλεπαν έσοδα 693,4 εκατομμυρίων δολαρίων και προσαρμοσμένο κέρδος 75 σεντ.

Το απόθεμα της Zoom έχει γίνει βαρόμετρο της οικονομίας κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Συγκεκριμένα, αυξάνεται όταν επιδεινώνεται η κατάσταση με την πανδημία, όταν δηλαδή αυξάνονται τα κρούσματα παγκοσμίως, επιβάλλονται γενικά lockdowns και παγώνουν οικονομίες ανά τον κόσμο ενώ αντίθετα όταν ανακοινώνονται θετικές εξελίξεις σχετικά με τα εμβόλια και γενικότερα καλές ειδήσεις που ενισχύουν τις ελπίδες για επιστροφή στην κανονικότητα, τότε οι μετοχές της Zoom σημειώνουν σημαντική πτώση. 

Ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, Έρικ Γιουάν προσπάθησε να διαφοροποιήσει τις δυνατότητες της Zoom για μεγάλες, μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις καθώς επίσης και για τους ιδιώτες, σε μια προσπάθεια η εταιρεία να παραμείνει ζωντανή και μάλιστα να συνεχίσει να αναπτύσσεται και να κερδοφορεί ακόμη και μετά την λήξη της πανδημίας. Ακόμη και όταν δηλαδή πλέον οι περισσότεροι εργαζόμενοι θα επιστρέψουν σταδιακά στα φυσικά εργασιακά τους περιβάλλοντα και θεωρητικά δεν θα εξαρτώνται από την πλατφόρμα τηλεδιάσκεψης.

Ο κατασκευαστής λογισμικού τον Οκτώβριο ανακοίνωσε το OnZoom, μια πλατφόρμα για τη φιλοξενία μαθημάτων επί πληρωμή, μαθήματα και φιλανθρωπικές εκδηλώσεις. Επίσης, έκανε την εμφάνισή του το Zoom Apps, ένας τρόπος πιο στενής ενσωμάτωσης του Zoom με άλλες εφαρμογές που χρησιμοποιούνται κατά τη διάρκεια βιντεοδιάσκεψης.

Συγχρόνως, η Zoom σκοπεύει να δαπανήσει περισσότερα χρήματα για κεφαλαιουχικές δαπάνες κατά την τρέχουσα περίοδο για να ενισχύσει τη δική της χωρητικότητα κέντρων δεδομένων. Μια τέτοια κίνηση θα μπορούσε να μειώσει την εξάρτηση της εταιρείας από υπηρεσίες cloud.

«Παραμένουμε επικεντρωμένοι στις επικοινωνιακές ανάγκες των πελατών και των κοινοτήτων μας καθώς περιηγούνται στο τρέχον περιβάλλον και προσαρμόζονται σε έναν νέο κόσμο εργασίας από οπουδήποτε και αν χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες της Zoom» ανέφερε χαρακτηριστικά ο Γουάν στη δήλωσή του.

Διαβάστε ακόμη: 

Facebook: Αξιόπιστες πληροφορίες για τα εμβόλια κατά του Covid – Το νέο πρόγραμμα που σχεδιάζει

VW: «Τρίζει η καρέκλα» του CEO – Γιατί ζητά την ψήφο εμπιστοσύνης των στελεχών

Εμβόλιο κορωνοϊού: Pfizer και BionNTech ζητούν έγκριση από την Ε.Ε. – Στις 29 Δεκεμβρίου η απόφαση

Exit mobile version