Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία ηλεκτρικών αυτοκινήτων Xpeng ανακοίνωσε τριμηνιές ζημιές που ξεπέρασαν τις εκτιμήσεις, την ώρα που προσπαθεί να αυξήσει τις παραδόσεις εν μέσω έντονου ανταγωνισμού στη μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο.
Η Xpeng με έδρα την Guangzhou της Κίνας κατέγραψε καθαρές ζημίες 2,80 δισ. γιουάν (380 εκατ. δολάρια) το τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου, σύμφωνα με σημερινή ανακοίνωση της εταιρείας, δήλαδή πάνω από τις απώλειες ύψους 2,1 δισ. γιουάν που εκτιμούσαν οι αναλυτές. Υπενθυμίζεται ότι είχε ζημιές ύψους 1,77 δισ. γιουάν το το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι. Η μετοχή της Xpeng υποχωρεί κατά 6% στις προσυνεδριακές συναλλαγές στις ΗΠΑ.
Όπως μεταδίδει το Bloomberg, η αυτοκινητοβιομηχανία παρέδωσε 23.205 οχήματα στο τρίμηνο, ξεπερνώντας τις αρχικές της προβλέψεις για 21.000-22.000 μονάδες. Ενώ κατέγραψε αύξηση 27% σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο, οι παραδόσεις της εταιρείας μειώθηκαν κατά 33% σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι. Τα έσοδα μειώθηκαν κατά 32% στα 5,06 δισ. γουάν και ξεπέρασαν τις προβλέψεις των αναλυτών για 4,91 δισ. γουάν.
Η Xpeng έχει προκαλέσει ανησυχία στις χρηματοπιστωτικές αγορές με τις υποτονικές πωλήσεις και τα αδύναμα μικτά περιθώρια κέρδους, τα οποία έπεσαν στο 1,7% το πρώτο τρίμηνο του έτους.
Τώρα ποντάρει στο G6 – ένα σπορ όχημα που κυκλοφόρησε στα τέλη Ιουνίου για να αντιμετωπίσει το πιο δημοφιλές μοντέλο Y της Tesla και να κερδίσει μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς για την εταιρεία.
Η εταιρεία προσδοκά να παραδώσει από 39.000 έως 41.000 οχήματα στο τρίμηνο Ιουλίου – Σεπτεμβρίου και να παρουσιάσει έσοδα μεταξύ 8,5 και 9,0 δισεκατομμυρίων γουάν, δηλαδή αύξηση σε σχέση με το προηγούμενο έτος κατά περίπου 25% έως 32%.
«Με το G6 και άλλα νέα προϊόντα να επιταχύνουν την αύξηση των πωλήσεων, αναμένουμε ότι το μικτό περιθώριο κέρδους θα ανακάμψει σταδιακά, ενώ η λειτουργική αποδοτικότητα θα συνεχίσει να βελτιώνεται και οι ελεύθερες ταμειακές ροές θα βελτιωθούν σημαντικά», δήλωσε ο Brian Gu, επίτιμος αντιπρόεδρος και συμπρόεδρος της Xpeng.
Η πρόσφατη επένδυση ύψους 700 εκατομμυρίων δολαρίων από τη Volkswagen AG δίνει νέα δυναμική. Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία θα κατέχει τελικά μερίδιο 4,99% στην εταιρεία και από κοινού θα αναπτύξουην δύο μοντέλα ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία τα οποία θα πωλούντια στην Κίνα με το εμπορικό σήμα της Volkswagen.
Ωστόσο η Tesla εντείνει το πρέσινγκ στην κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία καθώς προχώρησε σε δύο γύρους μειώσεις τιμώ στα οχήματά της.
Διαβάστε ακόμη
HSBC: Overweight για Ελλάδα – Οι επτά μετοχές που προτείνει και οι τιμές στόχοι
ΤτΕ: Πρωτογενές ταμειακό πλεόνασμα 2,6 δισ. ευρώ στο επτάμηνο
Φυσικό αέριο: Οι ευρωπαϊκές αποθήκες είναι γεμάτες αλλά οι κίνδυνοι παραμένουν
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ