Η Xiaomi πλησιάζει με γρήγορους ρυθμούς σε μια νέα υψηλότερη τιμή μετοχής όλων των εποχών, έχοντας σπάσει την πολυσύχναστη αγορά ηλεκτρικών οχημάτων σε μια επανάληψη της προηγούμενης επιτυχίας της με τα smartphones.

Η μετοχή της έχει αυξηθεί κατά 101% φέτος, ξεπερνώντας τους παγκόσμιους ανταγωνιστές της, λόγω της εκπληκτικά γρήγορης ανόδου της εταιρείας στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας και της πρόκλησης των ηγετών BYD Co. και Tesla Inc. Η επόμενη μεγάλη άνοδος μπορεί να έρθει καθώς η Xiaomi προετοιμάζεται για το πιθανό καλοκαιρινό λανσάρισμα του επόμενου μοντέλου της, ενός αμιγώς ηλεκτρικού σπορ οχήματος γενικής χρήσης.

Οι επενδυτές ελπίζουν να δουν μια παρόμοια πορεία με εκείνη που είχε η Xiaomi όταν λάνσαρε το πρώτο της smartphone το 2011 και αναπτύχθηκε μέσα σε λίγα χρόνια για να ανταγωνιστεί την Apple Inc. και τη Samsung Electronics Co., κάνοντας τον ιδρυτή της Lei Jun δισεκατομμυριούχο στη διαδικασία. Οι μετοχές της Xiaomi που είναι εισηγμένες στο Χονγκ Κονγκ απέχουν τώρα περίπου 10% από την κορυφή τους το 2021.

«Η Xiaomi είναι το αουντσάιντερ», δήλωσε ο Shuyan Feng, αναπληρωτής γενικός διευθυντής για τη διαχείριση επενδύσεων στην Huatai Asset Management (Hong Kong) Co. «Όταν ο Lei Jun διαφήμισε την είσοδο της Xiaomi στην αγορά EV αξίας 10 δισεκατομμυρίων δολαρίων, υπήρξε σοβαρή προεξόφληση της μετοχής και λίγοι πίστευαν ότι θα τα κατάφερνε πραγματικά, δεδομένου πόσο ανταγωνιστική είναι αυτή η αγορά».

Η μετοχή της Xiaomi έχει υπεραποδώσει έναντι των παγκόσμιων δεικτών των κατασκευαστών αυτοκινήτων και smartphones εν μέσω θολών προοπτικών ανάκαμψης των αγορών για τα προϊόντα τους. Το ισχυρό ντεμπούτο της στο EV είναι αξιοσημείωτο σε μια χρονιά που κινεζικοί νεοεισερχόμενοι όπως η Nio Inc. και η Li Auto Inc. αγωνίστηκαν με ανησυχίες σχετικά με τις προοπτικές της ζήτησης, επιβαρύνοντας τις τιμές των μετοχών τους.

Η Xiaomi με έδρα το Πεκίνο ανακοίνωσε ισχυρότερη από την αναμενόμενη αύξηση των πωλήσεων για το τρίμηνο του Σεπτεμβρίου, με τη νέα επιχείρηση EV να αντιπροσωπεύει περίπου το 10% των συνολικών εσόδων της. Η εταιρεία πραγματοποίησε γρήγορες εισβολές αξιοποιώντας τις δυνατότητες μάρκετινγκ και την ισχυρή απήχηση στους νέους καταναλωτές που καλλιέργησε στα smartphones.

Η Xiaomi έχει προβλέψει 130.000 παραδόσεις για το σεντάν SU7 φέτος, έναν στόχο που έχει αυξήσει δύο φορές. Το όχημα είναι διαθέσιμο σε εννέα χρώματα και διαθέτει λειτουργίες έξυπνης οδήγησης καθώς και ένα συνδεδεμένο σύστημα ψυχαγωγίας. Οι αναλυτές αναμένουν ότι οι συνολικές πωλήσεις της εταιρείας θα υπερδιπλασιαστούν το 2025 με το λανσάρισμα του SUV YU7.

«Η επιχείρηση EV της Xiaomi θα μπορούσε να ξεπεράσει τα smartphones ως ο βασικός μοχλός ανάπτυξης των πωλήσεων της εταιρείας το 2025», έγραψε σε σημείωμά του ο αναλυτής Steven Tseng της Bloomberg Intelligence. Το επόμενο μοντέλο της «θα μπορούσε να ωθήσει την αύξηση των πωλήσεων EV κατά 137% το 2025 λόγω της δημοτικότητας των μεγαλύτερων οχημάτων στην Κίνα και της αύξησης της παραγωγικής ικανότητας στο δεύτερο εργοστάσιό της EV».

Παρά τις αβεβαιότητες στη μακροοικονομία, η Κίνα παραμένει η μεγαλύτερη αγορά επιβατικών EV στον κόσμο, με τις πωλήσεις να ξεπερνούν τα 11 εκατομμύρια μονάδες φέτος, σύμφωνα με το BloombergNEF.

Ο ανταγωνισμός είναι έντονος και συνεχίζει να αυξάνεται, με άλλους καθυστερημένους εισερχόμενους, όπως ο τεχνολογικός τιτάνας Huawei Technologies Co. Οι αναλυτές της Macquarie Group Ltd. αναμένουν ότι η Xiaomi μπορεί να είναι σε θέση να κερδίσει περαιτέρω μερίδιο αγοράς με το YU7, το οποίο αναμένεται να τιμολογηθεί στα 250.000 γιουάν έως 330.000 γιουάν (34.000- 45.000 δολάρια).

Το προηγούμενο υψηλό ρεκόρ για τη μετοχή της Xiaomi είχε σημειωθεί πριν από σχεδόν τέσσερα χρόνια, λίγο πριν προστεθεί για λίγο στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ από τον απερχόμενο πρόεδρο Ντόναλντ Τραμπ. Ενώ οι αναλυτές αναμένουν περιορισμένες επιπτώσεις από τους δασμούς υπό τη δεύτερη θητεία του Trump, δεδομένης της περιορισμένης έκθεσης των πωλήσεων της Xiaomi στις ΗΠΑ, η προμήθεια εξαρτημάτων από Αμερικανούς προμηθευτές θα μπορούσε να επηρεαστεί.

Οι αποτιμήσεις είναι μια άλλη ανησυχία μετά το τεράστιο ράλι της Xiaomi. Η μετοχή διαπραγματεύεται επί του παρόντος περίπου 27 φορές τις μελλοντικές εκτιμήσεις κερδών, πάνω από τη διάμεση τιμή πενταετίας που είναι 21 φορές.

Ωστόσο, οι αναλυτές παραμένουν αισιόδοξοι για τη μετοχή, με 42 συστάσεις αγοράς έναντι μόλις μίας διακράτησης και μίας πώλησης. Οι ταύροι σημειώνουν ότι η κερδοφορία είναι εντυπωσιακή στην επιχείρηση EV μέχρι στιγμής.

«Είναι μια εταιρεία που είναι εξαιρετικά καλή στον έλεγχο του κόστους σε μια περίπλοκη διαδικασία παραγωγής», δήλωσε ο Xiao Feng, συν-επικεφαλής της βιομηχανικής έρευνας στην Κίνα στην CLSA Hong Kong. «Νομίζω ότι, εν μέρει, θα πρέπει να αποδώσετε τα εύσημα στην εμπειρία τους στην κατασκευή smartphones, η οποία έχει επίσης μια πολύ μεγάλη, περίπλοκη αλυσίδα εφοδιασμού».

Διαβάστε ακόμη

Ακίνητα: Το ράλι τιμών θα συνεχιστεί και το 2025

Kάζακς (ΕΚΤ): Μεγαλύτερες μειώσεις των επιτοκίων αν κριθεί αναγκαίο

Ζαχαράκη: Δέσμη μέτρων 20 δισ. ευρώ την επόμενη δεκαετία για το δημογραφικό

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα