Την ανηφόρα παίρνουν ξανά οι τιμές του πετρελαίου (και του φυσικού αερίου) και αναμένεται να κλείσουν σήμερα ενισχυμένες για 7η συνεχόμενη εβδομάδα, καταγράφοντας το μεγαλύτερο ανοδικό σερί από τον περασμένο Δεκέμβριο, καθώς η ενεργειακή κρίση «χτυπά» τις αγορές από την Ευρώπη μέχρι την Ασία.
Τα συμβόλαια στη Νέα Υόρκη διεύρυναν τα κέρδη τους στις ασιατικές συναλλαγές στα 80 δολάρια/βαρέλι. Την Πέμπτη οι τιμές ενισχύθηκαν κατά 1,1% μετά την ανακοίνωση ότι προς τα παρόν δεν υπάρχει σχεδιασμός για αξιοποίηση των αποθεμάτων πετρελαίου της χώρας, πράγματα για το οποίο αρχικά υπήρχαν σκέψεις να γίνει ώστε να μετριαστούν οι αυξανόμενες τιμές της βενζίνης.
Το αργό έκανε ράλι στο υψηλότερο επίπεδο από το 2014 μέσα στην εβδομάδα μετά τις αποφάσεις του ΟΠΕΚ+ για σταδιακή αύξηση της προσφοράς τον επόμενο μήνα παρά την ταχεία σύσφιξη της αγοράς, εν μέρει λόγω της ενεργειακής κρίσης. Η προσφορά της Ρωσίας να ανακουφίσει το ενεργειακό «έμφραγμα» στην Ευρώπη και μια αναφορά των Financial Times ότι οι ΗΠΑ σκέφτονται να απελευθερώσουν αποθέματα προκάλεσαν πτώση στις τιμές άνω του 3%, πτώση που ωστόσο αποδείχθηκε πρόσκαιρη.
Η οικονομική ανάκαμψη από την πανδημία μαζί με τη διακοπή του εφοδιασμού στον Κόλπο του Μεξικού μετά τον τυφώνα Άιντα είχε ήδη σφίξει την αγορά προτού οι αυξανόμενες τιμές φυσικού αερίου πυροδοτήσουν πρόσθετη ζήτηση για προϊόντα πετρελαίου όπως το ντίζελ και το μαζούτ. Η πίεση, η οποία επιδεινώνεται από τις υψηλότερες τιμές του άνθρακα, προήλθε από την αναμενόμενη αύξηση της κατανάλωσης καυσίμων το χειμώνα.
«Η ισχυρότερη ζήτηση εν μέσω της ενεργειακής κρίσης είναι ακόμα πιθανό να αποτελέσει τον βασικό οδηγό για τις τιμές τουλάχιστον προς το παρόν», αναφέρει ο Ντάνιελ Χάινς στρατηγικός αναλυτής εμπορευμάτων της Australia and New Zealand Banking Group. «Αναμένουμε ότι τα αποθέματα θα συνεχίσουν να μειώνονται, με την ανάκαμψη της οικονομικής δραστηριότητας να επιδεινώνεται από τη μετάβαση αερίου σε πετρέλαιο που οδηγεί στο χειμώνα. Αυτό θα οδηγήσει τις τιμές του πετρελαίου ακόμη υψηλότερα».
Διαβάστε ακόμη:
Επενδυτική φρενίτιδα από τους Έλληνες εφοπλιστές – $132 δισ. η αξία του ελληνόκτητου στόλου
Άγγιξαν τα €10,5 εκατ. οι διεθνείς αεροπορικές και οδικές αφίξεις το 8μηνο του 2021 (πίνακας)
Επιστροφή σε προ πανδημίας επίπεδα εντός 12μήνου βλέπουν 6 στις 10 επιχειρήσεις