Η Volkswagen AG παρουσίασε στους εργαζόμενους προτάσεις εξοικονόμησης κόστους που θα μπορούσαν να ενισχύσουν την οικονομική της θέση, ενώ θα μπορούσαν να αποφύγουν το κλείσιμο εργοστασίων στη Γερμανία.
Ο Άρνε Μαϊσβίνκελ, επικεφαλής διαπραγματευτής της αυτοκινητοβιομηχανίας, δήλωσε ότι τα μέτρα περιλαμβάνουν μείωση μισθών κατά 10% και αναθεωρημένο σύστημα μπόνους. Οι κινήσεις έχουν ως στόχο να στηρίξουν τη VW η οποία αντιμετωπίζει περιορισμένη ζήτηση στην Ευρώπη και εντεινόμενο ανταγωνισμό στην Κίνα.
Η VW και οι ηγέτες των εργαζομένων προειδοποίησαν ότι το κλείσιμο εργοστασίων παραμένει πιθανό αν δεν επιτευχθεί επαρκής συμφωνία.
«Είμαστε ανοιχτοί σε κάθε συζήτηση για να επιτύχουμε τους οικονομικούς μας στόχους», δήλωσε πρόσφατα ο Μαϊσβίνκελ μετά από συνομιλίες με τους ηγέτες των εργαζομένων. Οι μισθοί στην αυτοκινητοβιομηχανία θα παραμείνουν «εξαιρετικά ελκυστικοί» ακόμη και μετά τις περικοπές, προσέθεσε.
Οι μετοχές της Volkswagen υποχώρησαν έως και 1,2% λίγο μετά το άνοιγμα της αγοράς στη Φρανκφούρτη. Η μετοχή έχει υποχωρήσει κατά 20% φέτος, κατατάσσοντάς τη μεταξύ των χειρότερων επιδόσεων στον γερμανικό δείκτη αναφοράς DAX.
Λίγες ώρες πριν από τις διαπραγματεύσεις, η Volkswagen ανακοίνωσε το λιγότερο κερδοφόρο τρίμηνο των τελευταίων ετών, ενισχύοντας την επιχειρηματολογία της διοίκησης για την επιδίωξη δραστικών μέτρων στη Γερμανία.
Οι ηγέτες των εργαζομένων νωρίτερα αυτή την εβδομάδα μιλούσαν για σχέδια που περιλαμβάνουν τη μείωση των μισθών κατά 10% καθώς και το κλείσιμο τουλάχιστον τριών εργοστασίων στη μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης.
Οι τελευταίες προτάσεις της Volkswagen αποτελούν ένα «πρώτο μικρό σημάδι» προόδου, δήλωσε η κορυφαία ηγέτης των εργαζομένων, Ντανιέλα Καβάγιο. Προσέθεσε ότι το κλείσιμο εργοστασίων είναι ακόμα πιθανό και ότι οι εργαζόμενοι παραμένουν «ανήσυχοι».
Η μείωση των πωλήσεων στην Κίνα και ο ολοένα και πιο σκληρός ανταγωνισμός στην Ευρώπη – η οποία δεν έχει ακόμη επιστρέψει στα προ-πανδημικά επίπεδα ζήτησης – έχουν συμβάλει στην μείωση των κερδών του ομίλου. Η VW κατέγραψε μόλις 2,1% λειτουργικό περιθώριο κέρδους τους πρώτους εννέα μήνες του έτους.
Περιγράφοντας τα σχέδια για το εργατικό δυναμικό, η διοίκηση της εταιρείας απέτυχε να απαντήσει πόσο μπορεί πραγματικά να μειωθεί το κόστος στη Γερμανία, όπως ανέφεραν οι αναλυτές της Bernstein σε σημείωμα προς τους πελάτες.
Ενώ το συνδικάτο IG Metall έχει ζητήσει αυξήσεις μισθών, ο Μαϊσβίνκελ δήλωσε ότι χρειάζονται μειώσεις για να ενισχυθεί η κερδοφορία της εταιρείας. Τα αιτήματα της επιχείρησης σχετικά με τους μισθούς πρέπει να ικανοποιηθούν για να προχωρήσουν οι συζητήσεις για θέματα όπως τα εργοστάσια και οι θέσεις εργασίας.
«Μόνο αν βρούμε από κοινού λύσεις για την επίτευξη των οικονομικών μας στόχων μπορούμε να μελετήσουμε συγκεκριμένες προοπτικές για τις γερμανικές τοποθεσίες και πιθανή ασφάλεια των θέσεων εργασίας», δήλωσε, σύμφωνα με το Bloomberg.
Οι προτάσεις της Volkswagen αναμένεται να δώσουν έναυσμα για πιο σύνθετες διαπραγματεύσεις, με τον επόμενο γύρο να έχει προγραμματιστεί για τις 21 Νοεμβρίου. Η περίοδος χάριτος λήγει στο τέλος του επόμενου μήνα, με τις πιθανές απεργίες να ξεκινούν από την 1η Δεκεμβρίου.
Διαβάστε ακόμη
Wood & Company: Ο πληθωρισμός παραμένει επίμονος για την Ελλάδα (πίνακες)
Δύο και 36 μηδενικά: Το αστρονομικό πρόστιμο που επέβαλε η Ρωσία στην Google
Ευρώπη: Δωρεάν ταξίδια με τρένο για τους 18χρονους
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα