H Volkswagen AG υπερασπίστηκε τα σχέδια να προχωρήσει στο κλείσιμο εργοστασίων στη Γερμανία, λέγοντας ότι οι υποτονικές πωλήσεις αυτοκινήτων έχουν αφήσει την εταιρεία με δύο άδεια εργοστάσια.
Η ζήτηση στην Ευρώπη δεν έχει ανακάμψει μετά την πανδημία, με τις παραδόσεις αυτοκινήτων σε ολόκληρη την ήπειρο να υπολείπονται περίπου 2 εκατομμύρια από τα προ πανδημίας επίπεδα , δήλωσε ο οικονομικός διευθυντής Άρνο Άντλιτς σε συνέλευση εργαζομένων στο Βόλφσμπουργκ. Εκατοντάδες εργαζόμενοι αποδοκίμασαν τον Άντλιτς και τον διευθύνοντα σύμβουλο Όλιβερ Μπλούμε όταν ανέβηκαν στη σκηνή για να μιλήσουν
Η Volkswagen έχει χάσει πωλήσεις περίπου «500.000 αυτοκινήτων, το ισοδύναμο περίπου δύο εργοστασίων», δήλωσε ο Άντλιτς. «Πρέπει να αυξήσουμε την παραγωγικότητα και να μειώσουμε το κόστος».
Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης δήλωσε αυτή την εβδομάδα ότι εξετάζει το κλείσιμο για πρώτη φορά δύο εγκαταστάσεων στη Γερμανία και θα τερματίσει τις συμφωνίες για την εξασφάλιση θέσεων εργασίας . Η κίνηση αυτή οδηγεί αναπόφευκτα σε σύγκρουση με τα ισχυρά συνδικάτα, καθώς η πιο σημαντική βιομηχανία της χώρας μάχεται για το μέλλον της.
Η ομώνυμη μάρκα επιβατικών αυτοκινήτων της VW βλέπει τα περιθώρια κέρδους της να συμπιέζονται εν μέσω της μετάβασης στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και της επιβράδυνσης των καταναλωτικών δαπανών. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες στην Ευρώπη αγωνίζονται επίσης να ανταγωνιστούν την Tesla Inc. και τους νεοεισερχόμενους από την Κίνα.
Η Ντανιέλα Καβάλο, η κορυφαία εκπρόσωπος των εργαζομένων της VW και μέλος του εποπτικού συμβουλίου, δήλωσε στην ίδια συνεδρίαση ότι θα αγωνιστεί ενάντια στο τυχόν κλείσιμο εργοστασίων, προσθέτοντας ότι οι εργαζόμενοι δεν θα πρέπει να υποφέρουν για τα λάθη της διοίκησης, συμπεριλαμβανομένων των κακών επιδόσεων της VW στις ΗΠΑ.
«Η Volkswagen δεν νοσεί εξαιτίας των γερμανικών της εγκαταστάσεων και του μισθολογικού κόστους» είπε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε «Το πρόβλημα της Volkswagen είναι ότι το διοικητικό συμβούλιο δεν κάνει τη δουλειά του». Η Ευρώπη ηγήθηκε μιας παγκόσμιας επιβράδυνσης στη μετάβαση στα EV, αφού μια σειρά χωρών, συμπεριλαμβανομένης της Γερμανίας και της Σουηδίας, μείωσαν ή αφαίρεσαν τα κίνητρα. Με τις πωλήσεις αυτοκινήτων να εξακολουθούν να είναι σχεδόν κατά ένα πέμπτο χαμηλότερες από τα προ της πανδημίας επίπεδα, κατασκευαστές όπως η VW, η Stellantis NV και η Renault SA λειτουργούν εργοστάσια σε επίπεδα που οι αναλυτές θεωρούν ασύμφορα, σύμφωνα με στοιχεία της Just Auto.
Η Volkswagen κατασκεύασε πέρυσι περίπου 9 εκατομμύρια οχήματα, σε σύγκριση με τη συνολική δυναμικότητα των 14 εκατομμυρίων. Η αύξηση των αποδόσεων στην κύρια μάρκα VW έχει γίνει πιο δύσκολη με το υψηλότερο κόστος στην εφοδιαστική αλυσίδα, την ενέργεια και την εργασία. Το περιθώριο κέρδους της επωνυμίας μειώθηκε στο 2,3% κατά το πρώτο εξάμηνο, σε σύγκριση με 3,8% πριν από ένα χρόνο. Ο Άντλιτς δήλωσε ότι η εταιρεία πρέπει να συνεργαστεί για να καταστήσει και πάλι ανταγωνιστική την ομώνυμη μάρκα και να διασφαλίσει ότι μπορεί να προσφέρει ποιοτικά αυτοκίνητα σε προσιτές τιμές. «Έχουμε ακόμα ένα χρόνο, ίσως δύο χρόνια, για να αντιστρέψουμε τα πράγματα», δήλωσε ο οικονομικός διευθυντής. «Αλλά πρέπει να αξιοποιήσουμε αυτόν τον χρόνο».
Διαβάστε ακόμη
«Καίνε» και πάλι οι τιμές στο ρεύμα – Φλερτάρει με τα €1000 η χονδρική τιμή τις βραδινές ώρες
ΣΕΚΑΠ: Πώς οι Ιάπωνες της JTI την έχουν εξελίξει σε κερδοφόρα εξωστρεφή εταιρεία
AEGEAN: Προσβλέπει σε τριπλό όφελος από τη στρατηγική συμφωνία με τη VOLOTEA
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ