Από την έναρξη της πανδημικής κρίσης η βρετανική κυβέρνηση έχει προχωρήσει τρεις φορές στην επιβολή αυστηρών lockdown που έχουν αναγκάσει τους επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στο κλάδο του λιανικού εμπορίου να «κατεβάσουν ρολά» για μεγάλα χρονικά διαστήματα.
Οι εκτιμήσεις για το οικονομικό αποτύπωμα των μέτρων στον πολύπαθο κλάδο υπήρξαν μέχρι τώρα ιδιαίτερα απαισιόδοξες.
Τα στοιχεία όμως που φέρνουν στη δημοσιότητα συγκεκριμένες εμπορικές οργανώσεις της Βρετανίας προκαλούν σοκ, καθώς τα περιοριστικά μέτρα φαίνεται να έχουν κοστίσει γύρω στις 22 δισ. λίρες (31 δισεκατομμύρια δολάρια) στους λιανέμπορους της Γηραιάς Αλβιώνας, απώλειες που προέρχονται από χαμένες πωλήσεις.
Ως μία ένδειξη των αρνητικών συνεπειών που επιφέρει η πανδημία σ’ έναν από τους μεγαλύτερους εργοδότες της χώρας, η βρετανική κοινοπραξία λιανικής πώλησης (BRC) αναφέρει ότι το 2020 ήταν η χειρότερη χρονιά, με τις πωλήσεις σε φυσικά καταστήματα (εξαιρουμένης της εστίασης) να μειώνονται κατά 24%, σε σύγκριση με το 2019.
Η επισκεψιμότητα των καταστημάτων μειώθηκε περισσότερο από 40% το 2020, καθώς οι καταναλωτές –φοβούμενοι την πανδημία- απέφευγαν τα εμπορικά κέντρα και τα κέντρα πόλεων. Αντ ‘αυτού στράφηκαν σε διαδικτυακές αγορές, ανακοίνωσε η οργάνωση.
Τονίζοντας την έκταση του προβλήματος, η Ted Baker ανακοίνωσε την Πέμπτη ότι οι πωλήσεις της σημείωσαν πτώση κατά 47% το τελευταίο τρίμηνο, καθώς οι περιορισμοί λόγω πανδημίας μείωσαν τη ζήτηση για ρούχα κατά τη διάρκεια των Χριστουγέννων.
Ακόμα και όταν τα καταστήματα ήταν ανοιχτά μεταξύ των lockdown, πολλοί καταναλωτές επέλεξαν να μείνουν μακριά από τα φυσικά καταστήματα, σημείωσε ο Βρετανός έμπορος μόδας.
Η αλυσίδα ενδυμάτων, ένα από τα διασημότερα brand της χώρας, δήλωσε ότι αναμένει σημαντική επιδείνωση έως τον Μάιο, πριν δηλαδή ξεκινήσει η σταδιακή ανάκαμψη στο δεύτερο μισό του έτους.
Η μετοχή της Ted Baker σημείωσε πτώση κατά 8,8% νωρίς την Πέμπτη στο χρηματιστήριο του Λονδίνου και διατηρήθηκε σε αρνητικό έδαφος.
Το βρετανικό λιανεμπόριο έχει δεχθεί ισχυρό πλήγμα από την υγειονομική κρίση, καθώς πολλά καταστήματα αναγκάστηκαν να παραμείνουν κλειστά για εβδομάδες κατά τη διάρκεια των lockdown.
Ωστόσο, η ζήτηση για διαδικτυακές αγορές έχει αυξηθεί, με πολλούς εμπόρους να εναποθέτουν εκεί τις ελπίδες τους για ανάκτηση του χαμένου εδάφους.
Τον Ιανουάριο, η Associated British Foods, ιδιοκτήτρια της αλυσίδας ενδυμάτων Primark, ανακοίνωσε ότι εάν τα lockdown στην Ευρώπη διαρκέσουν έως τα τέλη Φεβρουαρίου, το κόστος από τις απώλειες στις πωλήσεις θα μπορούσε να ξεπεράσει το 1 δισ. λίρες.
Η βρετανική εταιρεία ανέφερε ότι είχε καταγράψει απώλειες από τις πωλήσεις αξίας 540 εκατομμυρίων λιρών λόγω του lockdown Του περασμένου φθινοπώρου.
Την ίδια ώρα ορισμένοι λιανοπωλητές, όπως τα σούπερ μάρκετ, παρέμειναν ανοιχτά καταγράφοντας αύξηση πωλήσεων.
Η οργάνωση ανέφερε ότι η κυβέρνηση της χώρας οφείλει να χρησιμοποιήσει τον επερχόμενο προϋπολογισμό για να επεκτείνει το πλαίσιο των τρεχουσών ελαφρύνσεων.
Διαβάστε ακόμη:
Eστίαση: Αλλάζει η «συνταγή» των ενισχύσεων για να καλύψουν όσους έχουν ανάγκη
Η Κωνσταντινούπολη χάνει την αίγλη της – Γιατί την εγκαταλείπουν οι Τούρκοι
Costa Navarino: Το «χρυσό» deal με τον Τσέχο μεγιστάνα και τα επόμενα σχέδια