Περίπου 40% περισσότερο αναμένεται να κοστίσει το χριστουγεννιάτικο τραπέζι στους Βρετανούς αν δεν έχουν κάρτα επιβράβευσης σούπερ μάρκετ, καθώς τα μεγαλύτερα σούπερ μάρκετ της χώρας δελεάζουν τους καταναλωτές με ειδικές εκπτώσεις.
Τα τυπικά συστατικά για ένα εορταστικό γεύμα κοστίζουν 15,77 λίρες (19,96 δολάρια) περισσότερο για τους πελάτες της J Sainsbury Plc που δεν έχουν κάρτα Nectar, σε σύγκριση με εκείνους που έχουν, σύμφωνα με ανάλυση των τιμών από το Bloomberg News. Παρομοίως και στην Tesco Plc, όπου η διαφορά στην τιμολόγηση μεταξύ των κατόχων Clubcard και των άλλων αγοραστών ξεπερνά τις 13 λίρες.
Το Bloomberg εξέτασε τα δεδομένα για τα βασικά προϊόντα του χριστουγεννιάτικου δείπνου, όπως γαλοπούλα, γουρουνόπουλα, γέμιση, πουτίγκες Yorkshire και όλα τα συνοδευτικά λαχανικά και καρυκεύματα. Η ανάλυση περιλάμβανε επίσης την πουτίγκα Χριστουγέννων, τη διπλή κρέμα και τις κιμαδόπιτες.
Η Tesco και η Sainsbury έχουν αυξήσει τις προσφορές που συνδέονται με τα προγράμματα συνδρομής τους σε μια προσπάθεια να ανταγωνιστούν τους εκπτωτικούς λιανοπωλητές Aldi και Lidl κατά τη διάρκεια της κρίσης του κόστους ζωής στη Βρετανία. Ωστόσο, η αντιμονοπωλιακή υπηρεσία του Ηνωμένου Βασιλείου ανακοίνωσε έρευνα σχετικά με τις κάρτες επιβράβευσης των σούπερ μάρκετ τον περασμένο μήνα, προειδοποιώντας ότι ένα σύστημα τιμολόγησης δύο επιπέδων μπορεί να προκαλέσει σύγχυση στους αγοραστές και να καταστήσει δυσκολότερη την εύρεση των καλύτερων προσφορών.
Το καταναλωτικό περιοδικό Which διερεύνησε τις κάρτες επιβράβευσης τον Σεπτέμβριο και διαπίστωσε ότι ορισμένα σούπερ μάρκετ είχαν αυξήσει την κανονική τιμή των προϊόντων λίγο πριν προσφέρουν χαμηλότερη τιμή αποκλειστικά στα μέλη.
Η Tesco ξεκίνησε για πρώτη φορά την Clubcard τη δεκαετία του 1990, αλλά μόλις το 2019 άρχισε να εφαρμόζει ειδικές εκπτώσεις στην κάρτα. Η συμμετοχή έχει αυξηθεί σε περισσότερα από 20 εκατομμύρια νοικοκυριά στο Ηνωμένο Βασίλειο, εξοικονομώντας στους πελάτες έως και 390 λίρες ετησίως.
Οι game changer
Η Sainsbury άρχισε να δίνει εκπτώσεις στους πελάτες της Nectar Prices τον Απρίλιο και τώρα έχει 18 εκατομμύρια μέλη. Ο διευθύνων σύμβουλος Σάιμον Ρόμπερτς χαρακτήρισε το πρόγραμμα επιβράβευσης «απόλυτη αλλαγή του παιχνιδιού» όταν το σούπερ μάρκετ αύξησε τις προβλέψεις του τον περασμένο μήνα. Οι εκπτώσεις δεν είναι διαθέσιμες στα περισσότερα από 800 καταστήματα ψιλικών Sainsbury’s Local, τα οποία συνήθως βρίσκονται σε αστικές περιοχές.
Εκπρόσωπος της Sainsbury’s δήλωσε ότι η συντριπτική πλειοψηφία των πελατών χρησιμοποιεί το Nectar Prices για να βρει «επιπλέον, γνήσια εξοικονόμηση» που ισοδυναμεί με 10 λίρες σε ένα τυπικό κατάστημα 80 λιρών. Εκπρόσωπος της Tesco δήλωσε ότι όλοι οι αγοραστές μπορούν να επωφεληθούν από το κλείδωμα τιμών του παντοπωλείου σε περισσότερα από 1.000 προϊόντα.
Οι καταναλωτές γίνονται όλο και πιο έξυπνοι και συχνά έχουν πολλαπλές κάρτες επιβράβευσης, καθώς η εγγραφή τους είναι ως επί το πλείστον δωρεάν, δήλωσε η Danni Hewson, επικεφαλής οικονομικής ανάλυσης στην επενδυτική πλατφόρμα AJ Bell. Ωστόσο, πρόσθεσε: «Οι αγοραστές που δεν έχουν μία μπορεί να τιμωρηθούν πραγματικά».
Η Morrisons και η Co-op έχουν επίσης συνδέσει τις κάρτες επιβράβευσης με χαμηλότερες τιμές φέτος, αν και οι προσφορές είναι λιγότερο διαδεδομένες. Η διαφορά στην τιμή για ένα χριστουγεννιάτικο γεύμα στη Morrisons είναι μόλις 1,93 λίρες, όπως έδειξε η ανάλυση του Bloomberg. Στην Co-op η γκάμα των προϊόντων είναι πιο περιορισμένη, αν και εξακολουθούν να υπάρχουν προσφορές όπως σοκολάτες Quality Street με έκπτωση 50 πένες και έκπτωση 1 λίρας σε ένα μοσχαρίσιο κρέας.
Διαβάστε ακόμη
Μικρομεσαίες: Νέα ρύθμιση για συγχωνεύσεις και εξαγορές – Ποιοι «πιέζονται» να συστήσουν εταιρείες
Στουρνάρας: Η επενδυτική βαθμίδα σηματοδοτεί την επιστροφή στην κανονικότητα
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ