Οι καταναλωτές στο Ηνωμένο Βασίλειο παρατηρούν μια «διπλή συρρίκνωση», όπου προϊόντα όπως η σοκολάτα και τα πατατάκια έχουν μειωθεί σε ποσότητα πολλές φορές, καθώς οι προμηθευτές προσπαθούν να διατηρήσουν τα κέρδη τους.
Έρευνα της Barclays διαπίστωσε ότι 8 στους 10 καταναλωτές έχουν επηρεαστεί από τη λεγόμενη συρρίκνωση, ενώ πάνω από το ένα τέταρτο παρατηρεί ότι τα προϊόντα έχουν μειωθεί σε ποσότητα περισσότερο από δύο φορές – και ιδιαίτερα τα σνακ, συμπεριλαμβανομένων των μπισκότων και των γλυκών.
Αποκάλυψε επίσης ότι σχεδόν οι μισοί ξοδεύουν χρήματα σε μικρές πολυτέλειες, όπως καλλυντικά και γλυκά, για να φτιάξουν τη διάθεσή τους, ένα φαινόμενο που παρατηρείται συχνά σε περιόδους που οι καταναλωτές σφίγγουν το ζωνάρι.
Η Barclays δήλωσε ότι τα στοιχεία της έρευνας έδειξαν ότι οι δαπάνες στα καταστήματα λιανικής πώλησης καλλυντικών αυξήθηκαν κατά 7,3% σε ετήσια βάση, σημειώνοντας την ταχύτερη αύξηση από τις αρχές του 2023.
Τα στοιχεία υποδηλώνουν ότι οι καταναλωτές και οι επιχειρήσεις του Ηνωμένου Βασιλείου εξακολουθούν να πιέζονται από την χειρότερη κρίση εδώ και μια γενιά.
Ενώ οι πραγματικοί μισθοί αυξάνονται με τον ταχύτερο ρυθμό των τελευταίων σχεδόν τριών ετών, εξακολουθούν να βρίσκονται πολύ κάτω από το ανώτατο επίπεδό τους.
Ο συρρικνωμένος πληθωρισμός έχει πλήξει μια σειρά από δημοφιλή προϊόντα στο Ηνωμένο Βασίλειο, με τις συνταγές να έχουν επίσης τροποποιηθεί για εξοικονόμηση κόστους. Μια έρευνα του Which? νωρίτερα φέτος διαπίστωσε ότι προϊόντα, όπως οι κόκκοι σάλτσας κοτόπουλου Bisto, η οδοντόκρεμα τριπλής δράσης Colgate και το βούτυρο Lurpak έχουν μειώσει τις ποσότητες, ενώ έχουν παραμείνει στην ίδια τιμή ή έχουν αυξηθεί.
Σύμφωνα με το Bloomberg, οι εταιρείες ενδέχεται να αρχίσουν να χρησιμοποιούν λιγότερο τον πληθωρισμό λόγω της χαλάρωσης των πιέσεων κόστους. Ο πληθωρισμός των τροφίμων στο Ηνωμένο Βασίλειο έχει πέσει από διψήφιο ποσοστό στο 1,4% τον τελευταίο χρόνο και οι κεντρικές τράπεζες σε όλο τον κόσμο μειώνουν τα επιτόκια.
«Βλέπουμε επίσης μια η τάση των καταναλωτών να επιδίδονται shopping therapy για να φτιάξουν τη διάθεσή τους», δήλωσε η Κάρεν Τζόνσον, επικεφαλής λιανικής πώλησης της Barclays.
«Πρόκειται για μια πολύ πιο άμεση εκδοχή της μακροχρόνιας τάσης των καταναλωτών να διαμορφώσουν τον προϋπολογισμό τους για αξέχαστες εμπειρίες, όπως εισιτήρια για την περιοδεία των Oasis του επόμενου έτους», είπε.
Τα στοιχεία της Barclays και του British Retail Consortium έδειξαν ότι τα μπάρμπεκιου και τα πικνίκ τόνωσαν εν τω μεταξύ τις λιανικές πωλήσεις τον Αύγουστο.
Οι συνολικές λιανικές πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 1%, με ώθηση από τα τρόφιμα, καθώς οι καταναλωτές εκμεταλλεύτηκαν τον ηλιόλουστο καιρό. Σημείωσε την ισχυρότερη επίδοση στη μέτρηση του BRC από τον Μάρτιο.
«Η αύξηση των πωλήσεων επιταχύνθηκε τον Αύγουστο, ιδιαίτερα για τα τρόφιμα, καθώς οι άνθρωποι συγκεντρώθηκαν για να διοργανώσουν μπάρμπεκιου και πικνίκ για την οικογένεια και τους φίλους τους, και για τα καλοκαιρινά ρούχα, τα καλλυντικά, ενώ προετοιμάστηκαν για μακρινά ταξίδια και καλοκαιρινές κοινωνικές εκδηλώσεις», δήλωσε η Χέλεν Ντίκινσον, διευθύνουσα σύμβουλος του BRC.
Διαβάστε ακόμη
Ρεύμα: Στα 1,4 λεπτά ανά κιλοβατώρα η επιδότηση τον Σεπτέμβριο
Black Friday – Cyber Monday 2024: Πότε έρχονται οι μεγάλες προσφορές
Επιστήμονες ανακάλυψαν έναν «παρθένο κήπο» στα βάθη του ωκεανού (pics & vid)
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ