search icon

Bloomberg

Βρετανία: Γίνεται η κορυφαία αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη – Ξεπέρασε τη Γερμανία (διάγραμμα)

Η άνοδος στις πωλήσεις του Δεκεμβρίου αύξησε το συνολικό ποσοστό των ηλεκτρικών οχημάτων στη βρετανική αγορά αυτοκινήτων στο 19,6%, αλλά εξακολουθεί να υπολείπεται του στόχου του 22% - Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Το 2025 θα εκτοξευθούν οι πωλήσεις τους

(Justin TALLIS / AFP)

Το Ηνωμένο Βασίλειο ξεπέρασε τη Γερμανία και έγινε η μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη, καθώς η απόφαση για την πώληση ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη χώρα βοήθησε να αντισταθμιστεί η επιβράδυνση της ζήτησης σε άλλες περιοχές.

Οι ταξινομήσεις νέων πλήρως ηλεκτρικών οχημάτων στη Γερμανία μειώθηκαν περισσότερο από ένα τέταρτο, σε 380.609 πέρυσι, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε τη Δευτέρα η ρυθμιστική αρχή KBA. Αυτό είναι λιγότερο από τα 381.970 οχήματα που πωλήθηκαν στο Ηνωμένο Βασίλειο, όπου οι ταξινομήσεις αυξήθηκαν κατά 21%.

Τα αυτοκίνητα με μπαταρία έχουν κερδίσει μερίδιο στο Ηνωμένο Βασίλειο τους τελευταίους μήνες, καθώς οι κατασκευαστές προσπαθούν να πετύχουν το mandate της χώρας για τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων. Όπως μεταδίδει το Bloomberg, οι αυτοκινητοβιομηχανίες αντιμετωπίζουν πρόστιμα έως και 15.000 λίρες Αγγλίας (18.800 δολάρια ΗΠΑ) ανά όχημα για τη μη συμμόρφωσή τους, αλλά μπορούν να αποφύγουν τις κυρώσεις χρησιμοποιώντας ένα σύστημα ανταλλαγής πιστώσεων και υπερβαίνοντας τις απαιτήσεις τα επόμενα χρόνια.

Bloomberg

Εν τω μεταξύ, οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων έχουν πέσει κατακόρυφα στη Γερμανία, όπου η κατάργηση των κινήτρων αγοράς στα τέλη του 2023 έχει πλήξει τη ζήτηση. Οι πωλήσεις σε αγορές όπως η Σουηδία, η Γαλλία και η Ιρλανδία έχουν επίσης μείνει πίσω σε σχέση με τις εκτιμήσεις μετά τις περικοπές των επιδοτήσεων και την έλλειψη προσιτών μοντέλων.

Οι ταξινομήσεις επλήγησαν ακόμη επειδή οι κατασκευαστές περίμεναν να λανσάρουν νέα EV μοντέλα το 2025 για να ενισχύσουν τις πιθανότητές τους να ανταποκριθούν στους νέους κανονισμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης που τίθενται σε ισχύ φέτος, δήλωσε ο Matthias Schmidt, ανεξάρτητος αναλυτής, ο οποίος σημείωσε ότι το Ηνωμένο Βασίλειο προσπέρασε τη Γερμανία. Οι κατασκευαστές αντιμετωπίζουν πρόστιμα δισεκατομμυρίων ευρώ εάν δεν ανταποκριθούν σε αυτούς τους αυστηρότερους κανόνες για τις εκπομπές ρύπων του στόλου.

Η άνοδος στις πωλήσεις του Δεκεμβρίου αύξησε το συνολικό ποσοστό των ηλεκτρικών οχημάτων στη βρετανική αγορά αυτοκινήτων στο 19,6% για το έτος – εξακολουθεί να υπολείπεται του στόχου του 22% – με τις μειώσεις τιμών να συνεχίζονται καθώς οι κατασκευαστές προσπαθούν να τηρήσουν την ποσόστωση πωλήσεων για να αποφύγουν τα πρόστιμα. Ο στόχος αυξάνεται στο 28% φέτος. Στη Γερμανία, τα EVs αποτελούσαν το 13,5% των ταξινομήσεων το 2024.

Η κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου επανεξετάζει πλέον τους κανόνες, γεγονός που θα μπορούσε να οδηγήσει σε μεγαλύτερη ευελιξία για να βοηθήσει τους κατασκευαστές να τους τηρήσουν. Ορισμένοι υποστηρικτές της καθαρής ενέργειας φοβούνται ότι η μείωση της ποσόστωσης θα μπορούσε να επιβραδύνει τη μετάβαση από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Ακόμη και στο Ηνωμένο Βασίλειο, η ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα μεταξύ των μεμονωμένων πελατών παραμένει χαμηλή. Μόνο ένας στους δέκα ιδιώτες αγοραστές επέλεξε ηλεκτρικό μοντέλο το 2024, με τους πελάτες επιχειρήσεων και στόλου οχημάτων να βρίσκονται πίσω από το μεγαλύτερο μέρος της αύξησης.

Διαβάστε ακόμη:

Αγορά ακινήτων: Tι προβλέπουν οι αναλυτές για την Ευρώπη το 2025 (γράφημα)

AVIS: Στόχος το 25% των αυτοκινήτων της να είναι «πράσινα» έως το τέλος του 2025

Γερμανία – Γαλλία: Πόσο μπορεί να επηρεάσει η διπλή ευρωπαϊκή κρίση την Ελλάδα;

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα

Exit mobile version