Οι τιμές στα καταστήματα του Ηνωμένου Βασιλείου έχουν εκτοξευθεί «σπάζοντας» όλα τα ρεκόρ, με την κρίση ακρίβειας που μαστίζει τη χώρα να μην δείχνει σημάδια αποκλιμάκωσης.
Όπως μεταδίδει το Bloomberg, η πληθωριστική κρίση έχει ωθήσει τους καταναλωτές να αγοράζουν λιγότερα είδη, σύμφωνα με ένα από τα πιο γνωστά ηλεκτρονικά παντοπωλεία της χώρας. Η Ocado Group Plc ανακοίνωσε το πρωί της Τρίτης ότι το μέσο μέγεθος του καλαθιού στη συνεργασία της με την Marks & Spencer Group Plc μειώθηκε κατά 7,5% σε 45 είδη το πρώτο τρίμηνο.
Τα στοιχεία της αγοράς δείχνουν ότι οι Βρετανοί στρέφονται όλο και περισσότερο στα καταστήματα χαμηλού κόστους. Η αλυσίδα Lidl ήταν το ταχύτερα αναπτυσσόμενο σούπερ μάρκετ κατά τη διάρκεια των τεσσάρων εβδομάδων έως τις 19 Μαρτίου, δήλωσε την Τρίτη η Kantar, με τις πωλήσεις να αυξάνονται κατά 25,8%.
Εν τω μεταξύ, το μερίδιο αγοράς της Aldi έφτασε σε άλλο ένα υψηλό όλων των εποχών. Τα δύο γερμανικά εκπτωτικά σούπερ μάρκετ έχουν συνδυασμένο μερίδιο αγοράς 17,3%.
Επίμονος πληθωρισμός
Ο πληθωρισμός των τιμών των τροφίμων έφτασε το 17,5%, νέο ρεκόρ, σύμφωνα με τα στοιχεία που συγκέντρωσε η Kantar.
Ξεχωριστά στοιχεία από το British Retail Consortium, έδειξαν ότι οι τιμές των τροφίμων αυξήθηκαν κατά 15% τον Μάρτιο, αφού τα φρούτα και τα λαχανικά έπεσαν σε ανεπάρκεια.
Συνολικά, το BRC ανακοίνωσε ότι ο πληθωρισμός στα καταστήματα επιταχύνθηκε στο 8,9%, καταγράφοντας «άλμα» από 8,4% τον Φεβρουάριο.
«Ο πληθωρισμός των τιμών των τροφίμων είναι υψηλός, είναι αρκετά επίμονος και ως εκ τούτου αναμένεται να χρειαστούν μερικοί μήνες προκειμένου να μειωθεί σημαντικά, δεδομένης της χρονικής υστέρησης της ανάκτησης του κόστους», έγραψε ο αναλυτής της Shore Capital Clive Black σε σημείωμα προς τους πελάτες.
Τα στοιχεία έρχονται καθώς ο ευρύτερος πληθωρισμός στο Ηνωμένο Βασίλειο αυξήθηκε απροσδόκητα τον Φεβρουάριο για πρώτη φορά σε τέσσερις μήνες, με αιχμή τις τιμές των τροφίμων και των ποτών.
«Ο πληθωρισμός των τιμών των καταστημάτων δεν έχει ακόμη κορυφωθεί», δήλωσε η Έλεν Ντίκινσον, διευθύνουσα σύμβουλος της BRC. «Οι αυξήσεις των τιμών των τροφίμων πιθανότατα θα μειωθούν τους επόμενους μήνες, ιδίως καθώς εισερχόμαστε σε καλλιεργητική περίοδο στο Ηνωμένο Βασίλειο, αλλά ο ευρύτερος πληθωρισμός αναμένεται να παραμείνει υψηλός».
Οι τιμές αυξήθηκαν ιδιαίτερα απότομα τον Μάρτιο σε σοκολάτα, γλυκά και ανθρακούχα ποτά λόγω της αύξησης του κόστους της ζάχαρης. Τα φρούτα και τα λαχανικά έγιναν επίσης πιο ακριβά, αφού οι περιορισμένες εισαγωγές ντοματών, αγγουριών και πιπεριών από την Ισπανία και τη βόρεια Αφρική οδήγησαν σε άδεια ράφια. Οι εισαγωγές έγιναν ακριβές λόγω της αποδυνάμωσης της λίρας.
Οι λογαριασμοί ενέργειας παραμένουν αυξημένοι παρά τα μέτρα στήριξης, ασκώντας πρόσθετη πίεση στους καταναλωτές. Οι καταναλωτές του Ηνωμένου Βασιλείου αναμένουν ήδη ότι τα τους οικονομικά θα επιδεινωθούν το επόμενο έτος υπό το βάρος της αύξησης των τιμών.
Η Τράπεζα της Αγγλίας αύξησε τα επιτόκια την περασμένη εβδομάδα, προβλέποντας ότι η βρετανική οικονομία θα αποφύγει προς το παρόν την ύφεση. Ανακοίνωσε τον περασμένο μήνα ότι ο πληθωρισμός θα πρέπει να υποχωρήσει κάτω από το 4% μέχρι το τέλος του έτους, αλλά πολλοί Βρετανοί εξακολουθούν να ανησυχούν. Μια έρευνα της Deltapoll που διεξήχθη την περασμένη εβδομάδα έδειξε ότι, κατά μέσο όρο, οι άνθρωποι αναμένουν πληθωρισμό 9,4% σε έναν χρόνο από τώρα.
Σοκολατένια αυγά
Οι πελάτες ψωνίζουν ήδη «λίγο και πιο συχνά» για τα τρόφιμά τους, καθώς συρρικνώνουν το μέγεθος του καλαθιού τους για να ανταπεξέλθουν στους περιορισμένους προϋπολογισμούς, δήλωσε ο Μάικ Ουότκινς, επικεφαλής του τμήματος λιανικής και επιχειρηματικής πληροφόρησης της NielsenIQ Ορισμένοι λιανοπωλητές προσφέρουν εκπτώσεις και προσφορές για να ενθαρρύνουν τους ανθρώπους να ξοδέψουν το Πάσχα, είπε.
Ο όγκος των πωλήσεων σοκολατένιων αυγών είναι ήδη αυξημένος κατά 6% σε σύγκριση με ένα χρόνο νωρίτερα, σύμφωνα με τον Φρέιζερ ΜακΚέβιτ, επικεφαλής λιανικού εμπορίου και καταναλωτικής πληροφόρησης στην Kantar. Οι πωλήσεις τσουρεκιών είναι αυξημένες κατά 5%.
Διαβάστε ακόμη
Στα «σκαριά» μόνιμη ρύθμιση για τα αδήλωτα τετραγωνικά των ακινήτων