search icon

Bloomberg

Βρετανοί επαγγελματίες οδηγοί εναντίον Uber: Στα δικαστήρια για παραβίαση προσωπικών δεδομένων

Οι πρώην οδηγοί της Uber, Τζέιμας Φαράρ και Γιασίν Ασλάμ αναμένουν την απόφαση δικαστηρίου του Αμστερνταμ για τις κινήσεις της Uber, τις οποίες θεωρούν πως παραβίασαν τα δικαιώματα προστασίας προσωπικών δεδομένων της ΕΕ. Το Αμστερνταμ είναι και η ευρωπαϊκή έδρα της Uber. 

Δύο Βρετανοί επαγγελματίες οδηγοί βγήκαν κερδισμένοι από τη δικαστική τους διαμάχη εναντίον της Uber Technologies. Τώρα προσπαθούν εκ νέου να οδηγήσουν την επιχείρηση στα δικαστήρια, προσπαθώντας να επιβάλλουν στην εταιρεία να σβήσει οποιαδήποτε προσωπικά τους δεδομένα. Οι πρώην οδηγοί της Uber, Τζέιμας Φαράρ και Γιασίν Ασλάμ αναμένουν την απόφαση δικαστηρίου του Αμστερνταμ για τις κινήσεις της Uber, τις οποίες θεωρούν πως παραβίασαν τα δικαιώματα προστασίας προσωπικών δεδομένων της ΕΕ. Το Αμστερνταμ είναι και η ευρωπαϊκή έδρα της Uber.

H ένωση των App Drivers & Couriers ζητά την επιστροφή των προσωπικών δεδομένων των οδηγών όσον αφορά τις κούρσες τους, που συμπεριλαμβάνουν σημειώσεις από την πλευρά της εταιρείας για τις επιδόσεις τους, σύμφωνα με τον συνήγορο των αιτούντων, Αντον Εκερ.

Ο Φαράρ ανέφερε πως η τεχνολογία της Uber της επιτρέπει να αναστέλλει ορισμένους οδηγούς, χωρίς σαφή λόγο. Οι αιτούντες ζητούν αποζημίωση από την Uber όπως και 10000 ευρώ για κάθε ημέρα που η Uber δεν αποκαθιστά τα προφίλ τους. Για τους Φαράρ και Ασλάμ, οι οποίοι ίδρυσαν το συγκεκριμένο σωματείο για την εκπροσώπηση των δικαιωμάτων των επαγγελματιών οδηγών στη Βρετανία, η παραβίαση του GDPR αποτελεί μόνο το πιο πρόσφατο μέρος της διαμάχης η οποία ξεκίνησε πριν από πέντε περίπου χρόνια.

Ειχαν μηνύσει, αρχικά, την επιχείρηση το 2015 για τη μεταχείριση των οδηγών της, υπόθεση η οποία βρέθηκε προ του Ανώτατου Δικαστηρίου της Βρετανίας. Στις 19 Φεβρουαρίου κέρδισαν την διαμάχη αυτή, και άλλαξαν τον τρόπο κατά τον οποίο οι συγκεκριμένες εταιρείες θα πρέπει να δρουν στη χώρα. Οι οδηγοί θα πρέπει να κατηγοριοποιούνται ως εργαζόμενοι, κάτι που διαφέρει από τον νομικό όρο των υπαλλήλων, ενώ θα δικαιούνται επίδομα αδείας, ημέρες ανάπαυσης και βασικό μισθό, όσο χρησιμοποιούν την εφαρμογή. Ο Φαράρ ανέφερε πως ξεκίνησε να μελετά τις πρακτικές της εταιρείας όταν τον Μάρτιο του 2015 ένας πελάτης του του επιτέθηκε, και η Uber καθυστέρησε την δήλωση στην αστυνομία για 10 εβδομάδες. 

Ο Ασλάμ ήταν κι ένας από τους πρώτους οδηγούς της Uber στη Βρετανία το 2012, όταν έχασε την προηγούμενή του δουλειά. Αρχικά, η γενική ατμόσφαιρα του άρεσε αλλά όσο πέρναγε ο καιρός ανέφερε πως ενώ πελάτες τους εξύβριζαν και τους έδερναν, η Uber δεν έκανε τίποτα. Οταν ένας πελάτης του Ασλάμ του επιτέθηκε με ρατσιστικές ύβρεις και ο οδηγός του ζήτησε να κατέβει, η επιχείρηση προειδοποίησε τον οδηγό πως η κίνησή του αυτή θα έχει συνέπειες. 

Η ένωση των οδηγών απαιτεί επίσης πως η Uber και άλλες παρόμοιες εφαρμογές θα πρέπει να συμμετέχουν στις συλλογικές συμβάσεις, να σταματήσουν τις άδικες απομακρύνσεις και απολύσεις και να αναλάβουν μεγαλύτερο μερίδιο κόστους συντήρησης των οχημάτων όπως τα έξοδα για τον αντίστοιχο βρετανικό δακτύλιο. Επίσης ζητούν από τους ρυθμιστές τη θέσπιση κανόνων για βασικό μισθό και νομιμοποποίηση επιδομάτων αδείας αλλά και θέσπιση μέτρων για την προστασία των οδηγών από πελάτες. 

Διαβάστε ακόμα:

Το διάγραμμα που δείχνει τι συμβαίνει τώρα με τις μετοχές παγκοσμίως

Ελληνόκτητος στόλος: Έσπασε το φράγμα των 4.000 πλοίων

Έλον Μασκ: Και επισήμως βασιλιάς της Tesla

Exit mobile version