search icon

Bloomberg

Volvo: Η μειωμένη ζήτηση για βαρέα οχήματα έπληξε τα κέρδη το γ τρίμηνο – Διαμορφώθηκαν στα $1,3 δισ.

Η μετοχή της Volvo υποχώρησe έως και 3% στη Στοκχόλμη

Μείωση κερδών για τη Volvo το τρίτο τρίμηνο του 2024, καθώς η εταιρεία κατασκευής φορτηγών βρίσκεται αντιμέτωπη με την επιβράδυνση της ζήτησης για βαρέα φορτηγά στις περισσότερες αγορές.
Τα προσαρμοσμένα λειτουργικά κέρδη υποχώρησαν στα 14,1 δισεκατομμύρια κορώνες (1,3 δισεκατομμύρια δολάρια) λόγω της χαμηλότερης δραστηριότητας εμπορευματικών μεταφορών και κατασκευών, ανακοίνωσε η εταιρεία την Παρασκευή. Οι αναλυτές είχαν προβλέψει 15,05 δισ. κορώνες.

Οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές με επικεφαλής τις Volvo, Daimler Truck Holding και Traton δέχονται πιέσεις για μείωση του κόστους καθώς η ζήτηση για μεγάλα φορτηγά επιβραδύνεται σε αγορές όπως η Ευρώπη και η Κίνα. Αγωνίζονται επίσης με τις επενδύσεις που απαιτούνται για τη μετάβαση σε καθαρότερες μορφές μεταφορών. Οι πωλήσεις ηλεκτρικών φορτηγών παραμένουν ελάχιστες λόγω της υψηλότερης τιμής τους και της αργής ανάπτυξης υποδομών φόρτισης.

Η Volvo ανακοίνωσε καθαρή παραγγελιοληψία φορτηγών 43.234 μονάδων το τρίτο τρίμηνο, χάνοντας τις προσδοκίες των αναλυτών, με τις παραδόσεις κατά την περίοδο αυτή να μειώνονται επίσης. Ορισμένοι πελάτες συγκρατούν τις παραγγελίες επειδή είναι επιφυλακτικοί για το πώς θα εξελιχθεί η οικονομία κατά την είσοδο στο επόμενο έτος, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Μάρτιν Λάντστεντ.

Η μετοχή της Volvo υποχώρησe έως και 3% στη Στοκχόλμη. Η μετοχή εξακολουθεί να σημειώνει άνοδο περίπου 3% φέτος.

Στη Βόρεια Αμερική, οι παραδόσεις φορτηγών υποχώρησαν κατά το ένα πέμπτο αφού η μάρκα Mack επλήγη από προβλήματα εφοδιασμού καμπίνας. Η εταιρεία προσάρμοσε επίσης την παραγωγή για τα φορτηγά Volvo στην περιοχή για να μειώσει τα αποθέματα, σύμφωνα με το Bloomberg.
Η Volvo ανέφερε αύξηση των παραδόσεων και των παραγγελιών στη Νότια Αμερική, χάρη στην ισχυρή ζήτηση στη Βραζιλία. Τα λεωφορεία ήταν επίσης ένα καλό νέο, με τις πωλήσεις και τις παραγγελίες να αυξάνονται.

Ο κατασκευαστής βλέπει τις ταξινομήσεις βαρέων φορτηγών να μειώνονται ελαφρώς στην Ευρώπη το επόμενο έτος, στις 290.000 μονάδες, και μια μικρή αύξηση στη Βόρεια Αμερική στις 300.000 μονάδες.

Ο αναλυτής της Jefferies, Μάικλ Ασπινάλ, δήλωσε ότι οι προοπτικές της βιομηχανίας για το 2025 ήταν καλύτερες από τις αναμενόμενες, ειδικά για τη Βόρεια Αμερική, υπονοώντας ότι «βρισκόμαστε στο πρώτο έτος ενός θετικού κύκλου».

Αυτό δεν ισχύει για τα πλήρως ηλεκτρικά φορτηγά, με τις παραγγελίες για τα φορτηγά που λειτουργούν με μπαταρίες να έχουν υποχωρήσει κατά 20% το τρίτο τρίμηνο. Η Volvo δήλωσε ότι η ευρύτερη υιοθέτηση θα εξαρτηθεί από την καλύτερη διαθεσιμότητα υποδομών φόρτισης και τα κίνητρα για τη μείωση του κόστους ιδιοκτησίας.

Η Volvo διαθέτει αρκετά ηλεκτρικά φορτηγά προς πώληση και θα παρουσιάσει μια παραλλαγή μεγάλης εμβέλειας του μοντέλου FH Electric το επόμενο έτος. Ταυτόχρονα, η εταιρεία αναβάλλει κατά 12 έως 24 μήνες ένα προγραμματισμένο εργοστάσιο μπαταριών στο Mariestad της Σουηδίας, λόγω της βραδύτερης υιοθέτησης των ηλεκτρικών φορτηγών.

«Συνολικά, ένα απογοητευτικό αποτέλεσμα από τη Volvo», δήλωσε ο Μαντς Ρόζνταλ, αναλυτής της Danske Bank. «Αλλά με την επιβράδυνση να έχει ήδη επισημανθεί και τον ισολογισμό να είναι τόσο σταθερός όσο ποτέ, αμφιβάλλουμε ότι αυτό θα προκαλούσε ουσιαστικό αντίκτυπο στα spreads των ομολόγων της Volvo».

Διαβάστε ακόμη

Intrum: Κατέθεσε αίτηση προστασίας από πτώχευση στις ΗΠΑ για αναδιάρθρωση χρέους $4,7 δισ.

Ελον Μασκ: Πόσα δισ. δολ. έχασε μετά την παρουσίαση του robotaxi

Ørsted: Εγκαταλείπει αιολικά έργα πράσινου υδρογόνου στη Δανία

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα

Exit mobile version