Η Volkswagen και τα συνδικάτα ξεκινούν τις διαπραγματεύσεις για εκτεταμένες περικοπές κόστους την Τετάρτη 25/9, συμπεριλαμβανομένων πιθανών απολύσεων εργαζομένων, με τις εντάσεις μεταξύ των δύο πλευρών να είναι υψηλότερες από ό,τι εδώ και χρόνια.

Οι συνομιλίες επικεντρώνονται στο σχέδιο της VW να κλείσει δυνητικά εργοστάσια στη Γερμανία για πρώτη φορά μετά την κατάργηση της προστασίας των θέσεων εργασίας δεκαετιών. Το συνδικάτο IG Metall έχει ορκιστεί να «πολεμήσει» αυτά τα σχέδια, απειλώντας με απεργίες που θα μπορούσαν να παραλύσουν τη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης για εβδομάδες.

«Δεν θα υπάρξουν συζητήσεις για κλείσιμο εργοστασίων και μαζικές απολύσεις μαζί μας», δήλωσε ο Thorsten Gröger, επικεφαλής διαπραγματευτής του συνδικάτου. Αν η VW επιμείνει στα σχέδια περικοπών της, τότε «δεκάδες χιλιάδες συνάδελφοι θα αναγκάσουν την εταιρεία να επιστρέψει στο σωστό δρόμο».

Η διαμάχη είναι μια σημαντική δοκιμασία για τον διευθύνοντα σύμβουλο Όλιβερ Μπλούμε, αφού οι συνδικαλιστικές συγκρούσεις έριξαν αρκετούς προκατόχους του. Ο διευθύνων σύμβουλος έχει προειδοποιήσει ότι το κόστος στη Γερμανία είναι πολύ υψηλό, καθώς οι πωλήσεις μειώνονται και οι κινέζοι κατασκευαστές πιέζουν προς την Ευρώπη. Η VW έχει επίσης χάσει τη δυναμική της στη βασική ασιατική αγορά, όπου οι εγχώριες μάρκες κυριαρχούν στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Σύμφωνα με το Bloomberg, η VW θα μπορούσε να επιβάλει αποφάσεις για το κλείσιμο εργοστασίων φέτος, ανοίγοντας το δρόμο για περισσότερες από 15.000 απολύσεις, ανέφεραν αναλυτές της Jefferies νωρίτερα αυτό το μήνα. Η αυτοκινητοβιομηχανία εξετάζει το κλείσιμο δύο έως τριών εγκαταστάσεων, με έως και πέντε γερμανικές εγκαταστάσεις υπό εξέταση, ανέφεραν οι αναλυτές.

Νωρίτερα αυτό το μήνα, η εταιρεία πήρε μια γεύση από την οργή που προκάλεσαν τα σχέδια περικοπών της, με χιλιάδες εργαζόμενους να καταφέρονται κατά των διευθυντών στο εργοστάσιο του Βόλφσμπουργκ, το μεγαλύτερο της Ευρώπης. Τα διευθυντικά στελέχη παραπονέθηκαν για τις φθίνουσες πωλήσεις που την έχουν αφήσει με περίπου δύο εργοστάσια παραπάνω.

Οι περικοπές θέσεων εργασίας στη VW είναι πιο δύσκολο να προωθηθούν απ’ ό,τι αλλού. Οι μισές έδρες στο εποπτικό της συμβούλιο κατέχονται από εκπροσώπους των εργαζομένων και το γερμανικό κρατίδιο της Κάτω Σαξονίας – το οποίο κατέχει το 20% των μετοχών – παίρνει συχνά το μέρος των συνδικάτων.

Ο πρώτος γύρος των συνομιλιών θα διεξαχθεί στο Ανόβερο, με τα μέλη των συνδικάτων να αναμένεται να διαμαρτυρηθούν έξω από τον χώρο.

Διαβάστε ακόμη

Δημόσιος και ιδιωτικός τομέας: Πόσο θα αυξηθούν οι μισθοί

Ίνγκα Ντένγκελ: «Κλειδί» η αγορά του HORECA για τους φιλόδοξους στόχους της Pepsico Hellas

Luxury κατοικίες στον Λυκαβηττό – Αυτό είναι το νέο οικιστικό project στην Αθήνα

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα