Η Volkswagen AG βρίσκεται αντιμέτωπη με την αυξανόμενη απειλή εκτεταμένων απεργιακών κινητοποιήσεων, καθώς τα στελέχη και οι συνδικαλιστές δεν φαίνεται να τα βρίσκουν στον τρόπο αναδιάρθρωσης της μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας της Ευρώπης.

Οι εκπρόσωποι των εργαζομένων έκαναν πρόταση για περικοπές κόστους  ύψους 1,5 δισ. ευρώ – συμπεριλαμβανομένης της παραίτησης από ορισμένα μπόνους – για να κρατήσουν τα εργοστάσια ανοιχτά, αφού η διοίκηση μίλησε για πιθανό λουκέτο. Αλλά οι δύο πλευρές δεν φαίνονται να συμφωνούν, με τη VW να επιδιώκει πολύ μεγαλύτερες μειώσεις, για τις οποίες επιμένει ότι απαιτούνται για να μειωθεί η πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα. Οι συνομιλίες θα συνεχιστούν και σήμερα Πέμπτη, ενώ οι προειδοποιητικές απεργίες αναμένεται να ξεκινήσουν τον Δεκέμβριο, καθώς μια συμφωνία παραμένει άπιαστη.

Η Volkswagen είναι αντιμέτωπη με τις χαμηλές πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων και τη φθίνουσα σημασία της στην Κίνα, τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο. Ο διευθύνων σύμβουλος Ολιβερ Μπλουμ, προσπαθεί να μειώσει τα έξοδα στη Γερμανία, όπου το εργατικό και το ενεργειακό κόστος είναι από τα υψηλότερα στην Ευρώπη.

Οι εκπρόσωποι των εργαζομένων την Τετάρτη δήλωσαν ότι η διοίκηση της VW στοχεύει σε συνολικές περικοπές ύψους 17 δισεκατομμυρίων ευρώ, εκ των οποίων τα εργασιακά αποτελούν ένα μικρό μέρος. Η εταιρεία σταθμίζει μέτρα πολύ πιο ριζοσπαστικά από αυτά που τα συνδικάτα είναι πρόθυμα να συναινέσουν, συμπεριλαμβανομένου του κλεισίματος ή της πώλησης αρκετών εργοστασίων στη Γερμανία – σπάζοντας ένα ταμπού σε μια χώρα γνωστή για την πιο συναινετική της προσέγγιση στις εργασιακές σχέσεις.

Η διοίκηση έχει προτείνει την πώληση των εργοστασίων αυτοκινήτων στο Osnabrück και στη Δρέσδη, σύμφωνα με άτομα που γνωρίζουν το θέμα. Η VW εξετάζει επίσης το ενδεχόμενο να χρησιμοποιήσει το εργοστάσιό της στο Emden για εργολαβική παραγωγή, δήλωσαν οι άνθρωποι, οι οποίοι αρνήθηκαν να κατονομαστούν επειδή οι διαπραγματεύσεις είναι ιδιωτικές.

Εκπρόσωπος της Volkswagen αρνήθηκε να σχολιάσει.

Ενώ οι συνδικαλιστές αντιτίθενται σθεναρά στο κλείσιμο εργοστασίων, τα στελέχη της Volkswagen έχουν πει ότι η πτώση των πωλήσεων στην Ευρώπη έχει αφήσει τον κατασκευαστή με περίπου δύο εργοστάσια αυτοκινήτων και ότι είναι πάρα πολλά.

Στη Γερμανία, τα συνδικάτα οργανώνουν συχνά προειδοποιητικές απεργίες για να ασκήσουν πίεση στη διοίκηση όταν οι μισθολογικές διαπραγματεύσεις βρίσκονται σε αδιέξοδο.

Η VW δεν είναι η μόνη που επιδιώκει περικοπές. Η Ford Motor Co. ανακοίνωσε την Τετάρτη ότι σχεδιάζει να καταργήσει άλλες 4.000 θέσεις εργασίας στην Ευρώπη – περίπου το 14% του εργατικού δυναμικού της εκεί – εν μέσω της υποτονικής ζήτησης EV. Οι περισσότερες από τις μειώσεις θα επηρεάσουν τη γερμανική παρουσία του κατασκευαστή, σε ένα ακόμη πλήγμα για τη βιομηχανική παραγωγή στη μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης.

Διαβάστε ακόμη

Τι σημαίνει η επιστροφή του Τραμπ για τις αποδόσεις των ομολόγων και τα νομίσματα

Προϋπολογισμός 2025: Τι δίνει σε εργαζόμενους, συνταξιούχους και οικογένειες – Τι παίρνει από φόρους

Amazon: Ποιοι Έλληνες βρίσκονται πίσω από το mega deal της αμερικανικής εταιρείας στη χώρα μας  

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα