ποσοστό 49,9% εισέρχεται στο έργο της ηλεκτρικής διασύνδεσης Ελλάδας – Κύπρου η γαλλική Meridiam έπειτα από σύμφωνία με τον ΑΔΜΗΕ, ενώ ο Διαχειριστής θα διατηρήσει το 50,1% του μετοχικού κεφαλαίου, όπως αναφέρει σε σημερινό του δημοσίευμα το Bloomberg.

Το γαλλικό fund έπειτα από πολύμηνες συζητήσεις αποκτά μερίδιο στην εταιρεία του καλωδίου, GSI, συνολικού ύψους €1,9 δισ, μέσα από μια συμφωνία που προβλέπει ότι θα έχει πέντε μέλη στο ΔΣ της εταιρείας του καλωδίου και έξι ο ΑΔΜΗΕ.

Η ηλεκτρική διασύνδεση Ελλάδας-Κύπρου και μετά με το Ισραήλ θα είναι από τις μεγαλύτερες παγκοσμίως και ανοίγει τον δρόμο για την ενσωμάτωση της Κύπρου του τελευταίου μη διασυνδεδεμένου κράτους-μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης στο ευρωπαϊκό σύστημα μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας, με στόχο την εναρμόνιση των τιμών ενέργειας της χώρας με εκείνες της ηπειρωτικής Ευρώπης, ενισχύοντας παράλληλα την ενεργειακή της ασφάλεια.

Πάνω από 1.200 χιλιόμετρα (745 μίλια) καλωδίων υψηλής τάσης θα τοποθετηθούν σε βάθος έως και 3.000 μέτρων.

Η συμφωνία των δύο πλευρών επιτρέπει τη δυνατότητα εισόδου στο μετοχικό σχήμα πρόσθετων επενδυτών, όπως αναφέρουν στο Bloomberg, άτομα με γνώση των διεργασιών. Η οργανωτική δομή της εταιρείας του GSI θα ακολουθεί τους όρους της σύμβασης παραχώρησης την οποία έχουν συμφωνήσει και τα δύο μέρη. Οι δύο εταιρείες θα καλύψουν τις χρηματοδοτικές ανάγκες που απορρέουν για τους μετόχους, ανάλογα με τα ποσοστά τους, ανέφερε η ίδια πηγή στο πρακτορείο, που ζήτησε να μην κατονομασθεί.

Ήδη εδώ και καιρό οι επαφές των δύο πλευρών είχαν ενταθεί σημαντικά και οι πληροφορίες ήθελαν το γαλλικό fund να συζητά να μπει με ένα διψήφιο ποσοστό στο μετοχικό κεφάλαιο του Great Sea Interconnector. 

Η κατασκευή του καλωδιακού τμήματος Κρήτης- Κύπρου ξεκίνησε το 2023. Η επόμενη φάση του έργου, θα συμπεριλάβει το σκέλος Κύπρος – Ισραήλ, το οποίο επίσης δεν είναι διασυνδεδεμένο με τους γείτονές του, και το οποίο εκφράζει έντονο ενδιαφέρον να προχωρήσει το project.

Το έργο συμπεριλαμβάνεται στον κατάλογο των Έργων Κοινού Ενδιαφέροντος της Ε.Ε., ενώ η Κομισιόν έχει ήδη εγκρίνει επιχορήγηση ύψους 657 εκατ. ευρώ για το τμήμα Κύπρου-Κρήτης.

Διαβάστε ακόμη

Forbes για F1: Αυτοί είναι οι 10 πιο ακριβοπληρωμένοι οδηγοί για το 2024 (λίστα + vid)

«Βουνό» 157,3 δισ. οι οφειλές προς Δημόσιο και ασφαλιστικά Ταμεία τον Οκτώβριο

Το μέλλον για τα χιονοδρομικά κέντρα θα είναι… πράσινο (pics+vid)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα